hur torkar man?
Läser mkt om att man kan torka örter, nässlor mm. Men hur gör man?
Man lägger det som man vill torka på ett svalt och mörkt ställe. Tex i garderoben. Sen torkar det på 1-3 dagar:) man får kolla det varje dag.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Är det inte svårare än så?
ja där ser man. Tack
Här är en till som ska torka inför vintern. Tänkte köpa först men blir ganska dyrt att frakta hem, så nu ska jag vara "duktig" och göra själv. 
ska se om ja lyckas.har världens sämsat minne & otroligt klantig.
Men ska bli skoj att försöka
#4 Ha ha, samma här. 
N ska ju inte torka allt för länge:) då smular det sig.
Mvh Emma
Lägg det på tidningspapper några dagar annars :) så gör jag!
medarbetare på allergier.ifokus .
Jag lägger bara det jag ska torka på en plan yta inomhus, och låter det ligga där ca 1-2 dagar.
Självklart torkar löv på någon dag, medan rönnbär och andra bär kanske tar 1-2 veckor för att torka ordentligt.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag plockade brännässlor i går, och innan har jag torkat äppelblad och smultonblad. Jag lägger dom i en tvättpåse, på ett fågelburs lock och nu hade jag så mycket att jag fick lägga i en skortskärra, allt torkas i garaget. Väldigt uppskattat av kaninern :) Äppelbladen torkade på ca 2 dagar, ska plocka mer idag till mitt vinterförråd.
Vet någon hur lång tid det tar innan brännäslorna inte sticks längre? Tar ni bort bladen eller har ni kvar hela "kvisten" också?
Hur förvarar man torkade örter och blad bäst? På samma sätt som hö eller hur gör ni?
Förutom att lägga dessa på en yta, kan man om man vill, hänga upp dessa och torka på samma sätt som man gör med blommor.
#9 Det tar bara ca 1 dag tills de inte sticks längre. Däremot kommer de alltid att stickas lite grann, så att hantera dem i handskar är mitt bästa tips?.
#10 Jag förfarar allt mitt i gamla glasslådor eller andra burkar med lock på.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Obh nordica har en torkmaskin:) den ska jag köpa:)
ppapppåse eller som jag skokartong: )
Får man be om lite bilder? Behöver inspiration. 

kan man torka maskrosblad snabbare i typ svag värme på ugnen eller i kylskåpet? Och om inte, finns det nått sätt att få det att torka snabbare? ;)
Paulina Borg
#16 de torkar jättesnabbt i ett mörkt svalt rum. I kylen lär de inte torka.
Mvh Emma

okej ;)
Paulina Borg
nu har jag köpt lägre plast boxar med ett litet hål i locket från Ikea där jag ska förvara det torkade. Nu ska jag ta hunden & bege mig ut & plocka