Järnsaxa i hagen
Släppte ut min sötnos i hagen för ca 1 timme sedan. Och OJ vad roligt hon hade! Vi har runt 3dm snö på bakgården, och Järnsaxa är överförtjust i snö. Ju mer snö, desto bättre! Så jag bad min lillebror skyffla över lite mer snö i hagen. =)
Hennes tass och rumpa kom med på ett hörn också. =P
Hörde skatorna som kraxa, och gillade inte det ljudet. =P Min stora fegis. =) När hon hörde andra "skrämmande" ljud, som ex plogbilen, sprang hon och gömde sig bakom min rygg. *skratt*
Det lilla gröna som syns i högerkanten är min vante. =P
Måste bara lägga in länken till när jag filmade henne. =P
Hon såg så rolig ut när hon grävde, för hon körde ner nosen i snön och sköt på med bakbenen! =) Men det syns inte så bra i filmen tyvärr.
Oj,oj,oj va snygg hon är! Vill också ha en BJ i den färgen!
Vem är uppfödare på henne?
Vet att färgen inte är godkänd, men läcker är hon i allafall!

Marie Arvidsson i Mora har fött upp denna snygging! =)
Jajemen! =) Det är för övrigt hon som är Iram här på forumet. ;)
Tack Suzzie och NinnH för era snabba svar!

Här går det undan i barnbacken Marie! ;o) Kan verkligen rekomendera Monika Ahlin (Avesta) och Marie Arvidsson om man ska köpa jätte! =) Å snart får de hem gula jättar oxå (inte ett dugg avis!!!) =)

Hihi, tänka sig nu fick man lite gratisreklam också! *tackar*
Vad roligt att få se Järnsaxa, hon är så mysig den gumman. Ja hon var så charmig redan som bebis, alltid först fram och skulle sitta i knä. Hon ser verkligen ut att roa sig kungligt i hagen!
Järnblå ungar kommer förmodligen att dyka upp i vårens kullar, och eftersom de inte är godkända att ställa ut så säljs de för en ganska billig peng. Men visst är järnblå en fin färg ändå!
Apropå ungar så ser båda mina honor lite tjocka ut nu så jag hoppas det dyker upp bebisar i bolådorna snart!
MVH Marie (Iram)

åhh vad söt hon är NinniH! :)

Åh vilken stor kvinna ;) Och jättefina öron!
Fiin färg:) Hon verkar trivas i snön, hehe:P
kompostgallren ser pyttesmå ut bredvid henne, :P jättesöt! :)
åh, va söt hon är :-D
vart köper man sånna där kompostgaller? hur sätter man fast dom som?
:-)
Vilken vacker kanin du har!:D
Jättefina bilder :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#19: Kompostgaller kan du köpa på Jula.
De följer med saker som man sätter ihop gallret med, ser ut som spiraler man snurrar runt gallret. Dock åker de ner väldigt lätt, så jag sitter och funderar på andra sätt att hålla ihop hagen.. 

Jag sätter ihop våra kompostgaller med stripes ( eller hur det stavas). MYCKET bättre än de där spiralerna!
Dom finns inte att köpa på tex. granngården eller andra affärer?
Från Jula måste man skicka efter va? :)
Jag har hört att spiraler på galler är farligt för kaniner! Dem kan försöka ta sig ut genom ett hörn, så liksom "fastnar" dem där med halsen och kvävs.. Alltså, spiraler ska alltså vara ganska lätta att komma förbi, eller hur man ska säga..

#24, de finns att köpa lite här och var men billigast är det nog på JULA. Och jag har köpt mina kompostgaller på JULAbutiken, inte skickat efter.
#24 oh, okej. tyvärr har vi ingen JULAbutik här i örnsköldsvik tror jag, men jag ska spana efter kompostgaller =)
jag köpte mina kompost galler på granngården… :)
#25: Mina kaniner brukar nu på vintern inte få vara ute i hagen utan tillsyn, jag brukar alltid sitta med dem i hagen. På sommaren har de en Hage av högt fyrkantsnät. Så om de nu skulle få för sig att försöka klämma sig ut genom springorna, så är jag där direkt.
Men mina har aldrig ens försökt.
#28 åh, hoppas att det finns det här i övik också då på granngården. hur mycket kostade dom?
på sommaren får mina kaniner vara ute i en stor bur typ,
men bara när någon är hemma för skator och sånt kan komma dit, så ja, dom får bara vara i den när någon är hemma och kan kolla till dom :D
jag hade tänkt sätta ihop kaninerna nu men det går inte så bra,
så det skulle vara bra med kompostgaller som en utav dom kan vara i då :)
skickar med en bild på utehagen :D
#30 hmm…. kommer inte ihåg, det var ganska längesen jag köpte de… men om du åker till granngården och kollar så får du ju se :) (Om du inte hittar så kan du ju alltid fråga nån som jobbar där:))

Gullig film på Järnsaxa ;)

Jag köpte mina kompostgaller från granngården, 99 kr för 4 galler.
Då ska jag till granngården så snabbt som möjligt då :D
tidigare då jag var där hade de det inte… tror det var för att det är vinter… (?) fast… gissar bara på det… det kan ju ha varit slut oxå…
ojj så fin Järnsaxa är!
JAg har köpt mina kompostgaller(stavning?) lite vart som hälls. t.ex granngården, coop forum och jula :) jag tror dom finns i dom flästa butiker
jag ska till stan på antingen måndag eller tisdag så jag ska kolla efter kompostgaller då :)

Oj! Vilken stor! Är det en fransk vädur? :)
#39 ^^ Hon är nog en Belgisk Jätte :D *vill ha* xD

Vad sööt kanin!
Jag sköpte mina kompåst galler på granngården i Luleå dom kostade typ 90-120 kr..
#39: Det är en belgisk jätte. Men hon är långt ifrån färdigvuxen, hon är bara 6 månader än så länge. 

#42: Jaha, men du galnaste! Hur hög är den inte på baktassarna? 
Jadu, har inte mätt. Men hon når då över kompostgallrena iaf. 

Tusiken vad stor hon är :)
OJ så stoor!:) Så himla fin hon är, och namnet passar bra på henne^^ :) Undrar hur stor hon blir när hon har vuxit klart!??!?!!
Ja, hon väger ju runt 6kg nu.. så runt 8kg skulle jag tippa på.