Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 731 ggr
SaraB
0

Föra samman kanin+ marsvin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad ska man tänka på när man för samman en kanin och två marsvin för första gången? De ska inte bo ihop, men jag vill att de iallafall ska kunna vara uppe samtidigt och vara vänner. Kaninen är en hona på 6 v och marsvinen är okastrerade hanar på 9 mån & 1 år och 9 mån.

Så, vad ska man göra, ska jag vänta till ninen är större eller låta de bli vänner redan från början? Har ni några tips?? (: Tacksam för svar,

MVH SaraB

KajsaM
0

Börja redan nu när kaniner är liten. Börja med att kaninen får skutta omkrig marsvinens bur att dom får nosa på varann. Sedan får marsvinen springa om kring kaninens bur. Du kan även låta dom byta bur i ca. 10-20 min. Och sen när du har gjort så några gånger så kan du pröva :)

Josssssefine
0

Jag hade mitt marsvin och min kanin tilsm, det gick hur fint som helst, beror klart pålite hur dant temperamnent de har, mina va hur lugna som helst, de uppskattade varanndras sällskap:D lycka till

SaraB
0

Okej. :) Tack för svar Kajsa_ och Josssssefine!

KajsaM
0

Hihii :)

SagaoAlfred
0

min vän har en kanin tillsammans med två marsin i en jättestor bur hon byggt själv, alla hanar. det funkar jättebra =) lycka till!

Sofiia
0

Mina kaniner lärde känna våra marsvin. Vet inte hur lång tid det tog. Men dom var inne i varandras burar väldigt ofta när man såg på. Tillslut så delade dom natten i samma bur. :)

shintaida
0

Så här bra polare blev Skorpan (kaninen) och Buseman (marsvinet) redan första dagen de träffades!

// Shintaida

amand
0

#7 Naaw! :) Mitt marsvin och min förra kanin gick bra ihop.. Men de bodde inte ihop!

KajsaM
0

#7 Hahah vad gullig bild! :)