Hur mycket ska hon motioneras?
Har nu en (förhoppningsvis) dräktig tjej här hemma och undrar hur mycket hon ska vistas t.ex i hagen och så och hur länge? Förra gången blev hon ganska tjock (överviktig) så jag fick banta och motionera ner henne. Tacksam för svar
Jag brukar låta mina honor gå i Hage fram tills det är två veckor kvar till födsel. Sen vill de bara ta det lugnt och rör sig därför inte så mycket ändå. Sen får de komma ut igen efter att ungarna är två veckor eller då de börjat röra sig ur boet själva.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
Okej
Tack för svar!
Mina är ute till dagen innan födsel:) Mina ligger inte och slöar så värst mycket utan springer fram till gallert och vill komma ut.
Jag har fått 8 ungar som mest och hon var mest aktiv
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Mina är ute tills ca en vecka innan födsel, då jag inte vill bära dem i onödan och utsätta mina dräktiga honor för onödiga risker. Sedan får de komma ut igen, någon dag efter ungarnas födsel.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Hos mej får de vara ute ända tills de föds, har ioförsej bara haft en kull, men då var honan ute i rasthagen på förmiddagen och på eftermiddagen föddes de.
♥
Har också haft mina ute tills dagen innan. De tycker det är jättekul och hoppar och skuttar trots att de väntat stora kullar :)
Sen har de faktiskt fått rastas samma dag de fått också, för att jag i lugn och ro ska kunna kolla igenom ungarna, så att ingen ligger död eller dylikt. Inga som helst problem med det, men då känner mina honor mig väldigt väl också :)
Ljustadalens kaningård