Vad får dina kaniner?
Hejsan!
Vad för din/a kanin/er att äta utöver pellets och hö:)? Roligt att veta vad alla ger^^!
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
Mina kaniner får äppelgrenar, rönngrenar, grönsasker och frukter.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Frukt, t.ex äpplen :) Morötter, knäcke, morotsblast och lite annat smått och gott :)
Morötter och lite gräs, väldigt känslig mage. Ibland en bit äpple plus grenar så klart :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Granar, gräs, grönsaker, lite frukt, bröd och på helger får dom lite gnagarblandning blandat med pellets. Och på födelsedagar och julafton får dom fröstänger :D
Gräs typ :P
Vad mumsiga saker alla niner får:D!
Mina niner får äppelkvistarm och gräs (di-fgivande honor har även börjat få lite havre) när det finns, på vintern får de torkade blad och ibland äpple^^! Även persilja kan de få ibland:)!
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
Äpplegrenar, kvistar, blåbär(sommar), smultron (sommar), olika torkade saker, maskrosblad och grönsaker/frukt :P
♥

Mina får lite olika grönsaker och frukter. Äpple, morötter, sallad,gräs,hallonblad, paprika osv.. Beror lite på vad man har hemma också :) Och så grenar av olika slag :)

I hagarna äter dom ju gräs och när dom är lösa brukar dom äta äpplen som har trillat ner. Och brukar dom få dom hårda delarna på broccolin. Sen beror det på vad vi har hemma. :)
Persilja, Blåbär, Blåbärsris, Jordgubbar, Torkade Jordgubbar, Äpplen och Nässlor, Fruktgrenar med blad, Gräs, Havre (på vintern), Morot, Vattenmelon och Honungsmelon, Broccoli, Hallon och Maskrosblad (ibland).
Det är bortskämda kaniner jag har :)