Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1229 ggr
Friheten
0

En fråga om avel. (udda)

Hittat en som säljer blanding BJ och hermelin? Är det verkligen en lyckad planering? Eller olycklig tjuvparning? Säljare vägrar svara på frågan haha :) Seriöst

[Kaninlycka]
0

Om honan är hermelin och hanen jätte skulle jag kalla det rent djurplågeri, men åt andra hållet kan det ju fungera. Ser bara inte vitsen med det?

Friheten
0

Tänk dig en BJ med hermelin energi :)

Tror mamman är BJ då hon oxå säljs..

[Kaninlycka]
0

#2 Ja ush, står inte på min önskelista.

Fast om man tänker 1 kg hermelin plus säg 8 kg belgisk jätte och delar det med 2 så blir de kanske omkring 4-5 kg som vuxna? Bra stort för hermelinens energinivå i alla fall. Skrattande

[Emmla]
0

oj kan du pm:a mig länken?

Friheten
0

Ska tänka på det. ;)
Kom på att jag kanske skrev från fel mail. Haha därför inte fått svar:p

Emelie
0

#1 Det spelar ingen roll egentligen. Ungarna anpassar sig mycket bra inuti mammans mage, och ökar sedan i tillväxt när de kommit ut istället.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Zvintos
0

Problemet med att para kaniner som skiljer mycket i storlek tror jag har en del med parningen att göra.
En belgisk jättehane skulle säkerligen kunna göra en liten hermelinhona väldigt illa vid en PARNING, med tanke på storleksskillnaden.

Vad jag förstått det som kan det bli problem vid födsel också.
Ungarna anpassar sig visserligen efter storlek.
Problemet blir då alltså om honan enbart får en unge.
Då har den mer utrymme än om den haft syskon och kan då växa sig för stor.
Läste någon sådan diskussion ganska nyligen och något tycker jag det ligger i det.

Friheten
0

Hur som helst va som söta:) helvita med röda ögon :)

Friheten
0

va dom

Gretan
0

Cool blandning :) Skulle du kunna skicka länken till mig?