Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1627 ggr
Nicklasangora
0

Göra rent när ungarna kommer!

hej! jag har ett problem! min hona ska få ungar imån och jag behöver göra rent buren. hur ska jag göra ska jag skita i och vänta tills dom är några dagar eller ska jag ta ut henne och göra rent endå? jag är rädd att hon ska överge ungarna.  tack i förhand!

Linnet
0

När ungarna har kommit ska du ju inte hålla på att städa buren, så bäst att du gör det nu. Fast har hon boat, så måste du ju låta boet vara kvar.

Ljusta
0

Jag skulle städa buren och ta ut henne under tiden. Lämna boet ifred om hon gjort ett sådant. Sen brukar jag städa buren varje dag trots nya ungar, och låta honorna sträcka på benen i rastgård under tiden. När ungarna är kanske två-tre veckor brukar jag byta ut boet helt, för då brukar det vara ganska äckligt ;) Har aldrig varit några problem med det :)

Ljustadalens kaningård

Nicklasangora
0

Okej tack för svaren jag gör rent i dag när jag kommer hem 8hoppas hon inte har fått ungar en då) Och han har gjort bo :/

Busangardens
0

Annars kan du ju göra rent enbart på de ställen hon skitat ner dvs ta spade och plocka bort kluttar och kisshörn osv, då slipper du även plocka ut henne så tätt inpå hennes födsel och samtidigt ändå kunna hålla rent i buren.

Emelie
0

#4 Håller med dig!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!