Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 1014 ggr
iWontBite
0

Vilka färger kommer utav...

**Madagaskar rödförstärkt
AA_bb_CC_DD_gg_y1y2y3
**morMor: Viltsiames brokad
morFar: Viltgul Rödförstärkt

**svart otter rödförstärkt brokad
**AA_BB_CC_DD_g*_Kk_y1y2y3
farfar: Viltgul brokad
farmor: Viltgrå

Vad skulle det här ge? ;)  (är inte hundra på att koderna var rätt)
Jag gissade på svart, svart otter, ev. madagaskar otter(?), allt detta i rödförstärkt och 50% brokat, men hjälp mig, snälla xD

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Elina.
0

Genkoderna stämmer inte riktigt.
Är du säker på att du angett rätt färger åt kaninerna & deras föräldrar?

Utgående från färgerna i stammen kan det bli svart & madagaskar samt otter & brokat i dessa färger.

Linnet
0

Nej genkoderna stämmer inte.

Madagaskar rödförstärkt: Om mamman är viltsiames så måste ju ungen ha ett zobel am/ryss an eller albinoanlag a i stället för det ena A:et.

Svart otter rödförstärkt: Om farfar är viltgul måste det finnas ett gulanlag, således blir det Bb i stöllet för BB.

Sen kan det ju finnas andra dolda anlag.

iWontBite
0

1# Jag har fått veta att kaninen är en färg, jag har fått veta att föräldrarna är respektive färger, jag kan egentligen ingenting om genkoder x) Försökte bara luska ut vad man får med hjälp av dom.

#2 det stämmer absolut om svart otter, det var också vad jag hade uppskrivet men sedan har jag visst slarvat när jag skrev av det *facepalm*
Zobelanlag? Det har jag dock inte tänkt på, men det kanske inte syns mer än på pappret?

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Linnet
0

#3 Jo givetvis stämmer det att kaninen är svart otter, vad jag menade är att den måste bära på ett dolt gulanlag.

Zobelanlaget är ju också ett dolt anlag, som inte syns mer än på papperet, men kan visa sig hos ev. ungar.