Tips på att sätta ihop kaniner?
En kasterad hane 7månader och en liten hona 3månader. Vi har försökt i nästan 2veckor utan framgång. Tuss (hanen) nosar först på henne, men sen grymtar han och sen biter han efter henne. Korre(honan) Skuttar bara bort lite förskräckt men går tillbaka sen för att nosa. Varför gör han så och varför grymtar han?! Det stör mig, dels för att jag inte vet varför, och för att när vi satte ihop våra andra kaniner, gick det jättefort att sätta ihop dom.
Ge tips? och råd hur vi ska göra snälla ! :)

vart någonstans sätter du ihop dom?

#2 okej :) men försök på ett ställe där kaninerna aldrig har varit,
du har haft hanen längst va?
#3 Jag gör det.
Yes, jag har haft hanen längst
#5 Ska jag låta honom bita henne ? ;o
Kan jag sitta i buren då?
Det är klart att han inte ska få bita henne om han biter "på riktigt"! Men om han trots allt är försiktig och testar lite så tycker jag att han ska få hållas. Jag fick för mig att det var så eftersom du skrivier att hon är nyfiken och går fram till honom direkt igen. Så hon verkar ju inte ha blivit rädd.
Vad händer om de får träffas på varsin sida om ett kompostgaller?
#7 Hon är en liten kanin, så vi har ett annat när över komposrtgallret. Hon är väldigt social och kommer fram direkt. Han därimot är inte lika intresserad av henne när det är ett gallet imellen, men han brukar ibland gå fram och nosa, och sen försöker han bita henne, men det tar lixom stop i det lilla gallret, för han är fullstor x)