Nu får vi sära på de...
Hej! Nu har vi kommit dit man inte får komma, vi måste sära på våra kaniner! Som tur är inte så länge, tills Kajsa ätit upp sig och fått lite hull och Maja slutat vara skendräktig?.
Vi har hela tiden trott att de funkade ihop ända tills igår när de fick som pellets, Kajsa åt och Maja bet henne och jagade henne. Sen gick Kajsa och la sig i deras bolåda som Maja byggt ett bo i (hon är skendräktig) och slappade litet, då jagar Maja ut henne och biter henne.
Stackars lilla Kajsa och stygga Maja! Maja är skendräktig? och därför sur och elak mot lilla Kajsa som är sååå fruktansvärt smal så att vi blir oroliga. Eftersom de bor i en inhägnad ska Maja få vara i buren i inhägnaden (där hennes bo är) och Kajsa får vara inhägnaden. Sen när de ska ut så kan de antingen turas om eller vara ute samtidigt fast i olika hagar (har två stycken hagar). Sen när jag t.ex är ute och går med Maja så kommer Kajsa få pellets och beta i uteburen, medans Maja får Motion!
Så vad tror ni? Kommer detta funka?
/// Johanna www.metrobloggen.se/Johannaskaninblogg
(\(\
(='.') O(_")")
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Fast det är ju inte säkert att ni kommer att kunna sätta ihop dom igen om ni särar på dom. Kanske du kan sära på dom bara när dom äter.
Kastrering är ju också en möjlighet för Maja. Och skaffa 2 boalådor och flera matskålar?
Men om Kajsa blir stressad av att bo med Maja bör ni sära på dom. Fast som #1 säger så kanske dom inte kommer gå ihop igen sen.
Emma

Nej det är ju synd om de inte kan gå ihop sen igen
…
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."