Vilken bur gillar kaninerna mest?
Ska köpa en ny innebur till mina 2 kaniner som bor ihop. Funderar nu på om jag ska köpa en 140 cm enplansbur eller en 2 plans där varje plan är 100 cm. Vad tror ni blir bäst? Tycker 100 cm känns väldigt litet för 2 kaniner, men det kanske inte blir så litet när det är 2 våningar?
Dom är ju ute och skuttar på golvet flera timmar om dagen så skutta av sig får dom ju utanför buren..
Hur hade ni gjort?
Hade valt 2 plans buren. Skulle dom vilja komma ifrån varandra en stund och bara vara själva så har dom ju var sitt plan så att säga.
//Emma
det är smart med 2 plans bur till 2 kaniner men jag vet inte riktigt jag har bara en kanin

Tycker du ska ta 140 buren, eftersom Trappan ner till undervåningen tar väldigt stor plats och därför inte stort att röra sig på ..
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Skulle oxå välja 140cm.
Tycker att det är svårt att få till en bra lösning med trappa upp.
Skulle också välja 140 buren.
Vad är det för kaniner du har?
#5 Det är en kastrerad dvärvädurspojke och en kastrerad lejonhuvad dvärgvädurs hona.
Nu har jag precis varit och köp bur och det blev en 3 våningsbur. Varje plan är 100x50x50. Första jag hittat där alla våningar varit lagliga. :) Dom kommer dock ha en inhängnad utanför buren som dom har tillgång till dygnet runt. Så skuttplats kommer finnas ändå. :)

6# Det jag glömde skriva förut var att våningsburarna inte brukar vara lagliga i höjd.
Dock inte så stor skillnad.
Men lycka till med buren, jag tror de kommer trivas =)
Rest in peace Valkyrie!

6# Det jag glömde skriva förut var att våningsburarna inte brukar vara lagliga i höjd.
Dock inte så stor skillnad.
Men lycka till med buren, jag tror de kommer trivas =)
Rest in peace Valkyrie!
140 buren! 100 cm för två fullvuxna kaniner känns väldigt trångt..
♥
#9 Även om dom kan skutta in och ut ur buren som dom vill och vara utanför i en inhängnad på ca 2x1 m?
#7 Den här buren är laglig. :) Första våningsburen med lagliga mått som jag sett.
Kort?
Åh, det låter ju superbra med en laglig trevåningsbur! Ta bild! Vad är det för märke?
Hoppas det va innemått. Isf är jag intresserad.

Jag undrar med, bild önskas och märke! :-)