Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1242 ggr
Zinnia122
0

Vilken bur gillar kaninerna mest?

Ska köpa en ny innebur till mina 2 kaniner som bor ihop. Funderar nu på om jag ska köpa en 140 cm enplansbur eller en 2 plans där varje plan är 100 cm. Vad tror ni blir bäst? Tycker 100 cm känns väldigt litet för 2 kaniner, men det kanske inte blir så litet när det är 2 våningar?
Dom är ju ute och skuttar på golvet flera timmar om dagen så skutta av sig får dom ju utanför buren..

Hur hade ni gjort?

Emmsann
0

Hade valt 2 plans buren. Skulle dom vilja komma ifrån varandra en stund och bara vara själva så har dom ju var sitt plan så att säga.

//Emma

emser-d
0

det är smart med 2 plans bur till 2 kaniner men jag vet inte riktigt jag har bara en kanin

Valkyrie
0

Tycker du ska ta 140 buren, eftersom Trappan ner till undervåningen tar väldigt stor plats och därför inte stort att röra sig på ..

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Friheten
0

Skulle oxå välja 140cm.
Tycker att det är svårt att få till en bra lösning med trappa upp.

imsuchadiva
0

Skulle också välja 140 buren.
Vad är det för kaniner du har?

Zinnia122
0

#5 Det är en kastrerad dvärvädurspojke och en kastrerad lejonhuvad dvärgvädurs hona.

Nu har jag precis varit och köp bur och det blev en 3 våningsbur. Varje plan är 100x50x50. Första jag hittat där alla våningar varit lagliga. :) Dom kommer dock ha en inhängnad utanför buren som dom har tillgång till dygnet runt. Så skuttplats kommer finnas ändå. :)

Valkyrie
0

6# Det jag glömde skriva förut var att våningsburarna inte brukar vara lagliga i höjd.
Dock inte så stor skillnad.
Men lycka till med buren, jag tror de kommer trivas =)

Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

6# Det jag glömde skriva förut var att våningsburarna inte brukar vara lagliga i höjd.
Dock inte så stor skillnad.
Men lycka till med buren, jag tror de kommer trivas =)

Rest in peace Valkyrie!

malin--a
0

140 buren! 100 cm för två fullvuxna kaniner känns väldigt trångt..

♥

Zinnia122
0

#9 Även om dom kan skutta in och ut ur buren som dom vill och vara utanför i en inhängnad på ca 2x1 m?

Zinnia122
0

#7 Den här buren är laglig. :) Första våningsburen med lagliga mått som jag sett.

totten
0

Kort?

[aammE]
0

Åh, det låter ju superbra med en laglig trevåningsbur! Ta bild! Vad är det för märke?

Friheten
0

Hoppas det va innemått. Isf är jag intresserad.

Lady-X
0

Jag undrar med, bild önskas och märke! :-)