Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1935 ggr
[Airo]
0

Intresse koll, lejonhuvade dvv

Det är några som har hört av sig om att dom är intresserade utav kaninungar från min lilla Våfflan och Ruffs. Så jag ska göra en liten intressekoll här.

Jag funderar starkt på om jag ska para Våfflan snart. Parningen kommer ju helt klart vara genom tänkt ordentligt. Så jag vill bara veta först om det är många som är intresserade utav ungar.

Lite information.

**---

Våfflan** är en lejonhuvad dvärgvädur, enkelmanad. Hon har färgen gul/svart japanbrokad. Hon har madagaskar brokad, blå/vit japantecknad och gul/svart japantecknat/brokad bakom sig. Hon har ett väldigt underbart. Passar perfekt ihop med andra honor, smiter gärna undan om det skulle bli något bråk. Våfflan är en underbar och utmärkt mamma. Hon tar väl hand om sina små och sköter om dom jätte bra! Hon har haft en kull tidigare på 7 ungar. (den kullen kom den 9 maj detta året)

---
**

Ruffs** är en lejonhuvad dvärgvädur, dubbelmanad. Han har färgen blå/vit japantecknad. Han har blå/vit japantecknad, zobelbrumsiames (både zobelbrunsiames vanlig och japantecknad), gul/blå japantecknad, isabella och blå mantlad bakom sig. (stamtavla). Han har ett underbart temperament denna grabben också. Han älskar att gosa och sova med täcke på sig. Han är som en hund ute på trädgården när han springer löst. Kommer när man ropar och allt.

---

Förväntade färger: madagaskar brokad, blå/vit japantecknad, gul/svart japanmantlad, gul/svart japanbrokad, zobelbrunsiames, ev. isabella, ev. blå mantlad, ev. gul/blå japantecknad och ev. övriga

---

Jag finns i Ljung/Herrljunga i Västra Götalands län. Om du vill ligga uppe på kölistan kan du skriva en kommentar, ringa mig på 0761855953 eller mejla mig till victoriahedelin_@hotmail.se

Fridaaaa
0

är hanen brokad eller mantlad? För då ska man inte para dem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Airo]
0

#1 jag vet att man inte ska para mantlat + mantlat, brokad + brokad och/eller brokad + mantlat. Men det står klart och tydligt att han är japantecknad.

Fridaaaa
0

#2 trodde du hade glömt att skriva det bara. Du behöver inte låta så sur, jag är inte det mot dej….

[Airo]
0

#3 Jag låter inte surt. :) förlåt om du trodde det. ^^

Fridaaaa
0

#4 okej! Ingen fara :)