Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1222 ggr
KajsaM
0

För och nackdelar med Innekanin

Här vill jag att ni skriver för och nackdelarna med att ha kaninen inomhus. Och komentera inte andras svar utan alla för tycka som dom vill :)

amanda_91
0

Nackelar: det skräpa så väldigt mkt och om man inte städat kissdelen på ett tag så luktar det skit i hela huset hehhe.

fördelar: ja tycker personligen bäst om att ha min kanin inne för ja vet att ja ta hand om honom bättre då. Kaniner som är inne blir som en lite hund i familjen min kanin spriner om kring här på dagarna och följer efter mej som en hund. det är lättare att ge den mat å slippa gå ut å byta fryset vatten.mm.

KajsaM
0

Nackdelar:

- Smutsar ner väldigt mycke

- Behöver ett speciellt ställe att skutta på för kaniner gnagar oftast på kablar

Fördelar:.

- Man pysslar mer om kaninen

- Man behöver inte frysa

- Kaninerna blir oftast tamare

- Det blir inga problem med att t.ex fara till vet. För utekaniner kan börja fälla m.m

myriis
0

en liten nackdel :P : Rymmade aniner brukar gilla att smutsa ner i sängen! XD

Chessan
0

Jo, fast jag har galler runt min säng XD kaninen lös i rummet och så jag med galler runt.

Lukt är ingen problem om man hållr det frächt. Men sladdgnageri är opraktiskt och så brukar iaf min kanin lämmna små pluttar här och där.

Sen är utekaniner oftast friskare, då det är väll en nakdel emd innekanin

senna
0

Nackdelar: Efter ett tag börjar det lukta över hela huset. Sedan är det en sak min mamma stör sig på: att halmet sprider sig runt hela huset, och på vilket sätt? någon har glömt att bortsa av kläderna x)

Fördelar: Att ha kaninerna inne är mycket lättare. Dels för att man slipper gå ut när det är dags för ny mat eller att byta vatten, dessutom så får kaninen mycket mer uppmärksamhet …                                                                       med mera ..