Namn till nya bebisen
Natten till den 12e Augusti fick lill_jarven och poesis lilla hermelin Tuva 4st underbara små ungar tillsammans med min Knut :) Vi hoppas och tror att det blir riktigt trevliga små knattar då föräldrarna är väldigt härliga! Jag kommer att behålla en hona (om vi inte hade oturen att det bara är hanar) som kommer att få bo med Knut! :)
har funderat på namn och det lutar åt att det blir en liten Asta, men det finns ju så himla mycket fina namn så det är såå svårt! Andra namn jag funderat på är Karin, Lykke, Lo, Agnis, Java, Lovis, Inez, Älva och Fia… Vilka namn tycker ni skulle passa? :)
Åh, de är ju så fina!
Älva tycker jag är ett otroligt vackert namn. Men Asta var också lite mysigt, det passar ju bra ihop med Knut. ;)
Ska du kastrera Knut?
Jag tycker Asta, och så döper vi de andra till nått på A också. :D
Men bestäm du. Bara du gör det snart så att vi kan döpa de andra också ;) <3
#4 Japp, det ska hon. :)
#3 ja det är jättefint :)
#5 Ja fast vi har ju ingen aning om kön eller nåt ännu ens :) Annars om ni tycker jag är för seg får ni väl döpa henne till nåt ni vill, så får jag döpa om henne när jag bestämt mig för vad jag vill kalla henne :)
#7 När ska du para henne? Hur gammal är hon? hade tänkt kastrera honom om kanske om ca 3v… fast jag har inte bestämt när än.
Jag tycker hon ska heta älva
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

Jag tycker Bambi är ett gulligt namn^^
Älva var ju bara för sött! 
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
#8: Hon är bara drygt 4månader, hade tänkt para henne nån gång i mitten/slutet av februari, så jag förstår att du inte kan vänta så länge med kastreringen ;(
#12 Det finns ju som tur är andra hanar att använda. :) Fast Knut är ju väldigt fin.
Malle, tat lugnt, måste ju könsbestämma dom först, innan vi kan döpa. :) Ida har lite ont om tålamod bara. ;)
Choklad eller Pralin ;) Ser ju så "chokladig" ut till färgen ^^
#12 Hm typiskt :/ hade ju vart roligt om du hade kunnat använda honom men det blir nästan lite länge att vänta.. Men det finns ju en annan sak du skulle kunna göra annars! Köp en av ungarna! Det blir ju säkert en hane åtminstone och blir den fin skulle du ju kunna ta den, då blir det ju lagom att para dom två till våren :) Både Tuva och Knut är ju jättesnälla så jag tror verkligen att det blir trevliga små kaniner av dessa ungar :)
Tack för förslagen allihopa :) men det blir nog en Asta ändå, har kallat "henne" för det sen långt innan själva parningen så hon heter tydligen redan det i min skalle för jag kan som inte riktigt kalla henne för nåt annat även om namnen är fina. :p
Lägger in på lillsnarkisen som jag hoppas på är en liten tjej, är hon det så är hon min lilla Asta <3 (om inte Malin och Ida ångrar sig, gör inte det! ;) )

Gud vad söt hon är!
Asta blir ett mkt bra namn!
Sötaste kanin ungen i den åldern jag sätt på lääänge!
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#15 Jag kan inte heller tänka mig att säga nått annat än Asta till henne. :D Jag hoppas att det är två flickor och två pojkar.. känns som det just nu men man vet ju aldrig.
Och nej, vi ångrar oss inte. ;) Är själv liiite sugen på att spara henne men jag får ju träffa henne ofta om du tar henne så det blir nog bra det =D Lilla sötkorven. <3 Måste nog nästan gå och mysa med dem nu.. Hehe.
Herregud vilken liten sötnos! Asta är ju hur gulligt som helst, kommer att passa toppenbra!
#16 o #18 Tack :) Håller med er hon är en riktig liten gullegris! och hennes syskon också förstås!
#17 ja det hade ju som vart en lämplig fördelning men det kan ju vara precis vad som helst. Jag hoppas verkligen att "hon" är en hona :)
#15 Funkar inte då jag bara får ha 3 kaniner (har två nu) och är på jakt efter en hona som jag ska para med mina hane Max i vår också. Det är ju lättare att låna hane än att låna hona, haha ;)
Men får väl kanske höra med den som köper den eventuella hanen annars:)
#20 Aha, jo det är ju det :) ja är det nån i närheten som köper en hane så vore ju det absolut ett alternativ. Ungarna kommer väl bli utan stamtavla (pga wiernerteckningen) så det spelar ingen roll om hanen har det eller? Köparna kommer nämligen få bestämma själva om de vill ha märkt eller omärkt (stamtavla eller härstamningsbevis) har jag för mig att malin sa…
#21: Wienerteckningen? Fick ni wiener i kulllen? :O
#22 nejnej men om du ska para med dior tänkte jag ;)
#23: jaha, då är jag med på noterna ^^
Nä precis, hanen behöver inte stamtavla :)
Asta Alva Acke och Abbe hihi om det är 2 av varje…
#25 Om det är två av varje så ska dom heta flickorna heta Asta & Astrid och pojkarna Alvin & Allvar, eller Albert (som kommer att kallas för Abbe). :)
#24 ok då vet jag :) vet ju inte var det blir för typer som köper dom men man kan ju alltid säga till de som köper hane (om det nu är såna) att du eventuellt är sugen på att låna en hane sen och kolla om de kan tänka sig att låna ut :)
#27 Ja det vore ju toppen :D
#29 & #30: Så söta, tror jag dööör! Älskar havanna!<3
#31 ja dom är verkligen alldeles underbara <3 :)
De är ju så himla fina allihop! :)

Jag tycker att den ska heta MINIMU eller MINIMI