Förvara hö och spån?
Ni som köper spån och hö på bal, hur har ni löst förvaringen?
Jag har just nu en stor spånbal stående i en garderob, men höbalen står framme. Skulle vilja få ihop någon bättre förvaring för den men det är inte det lättaste som boende i en etta 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Vi har dom ståendes vid en vägg i hallen :p Sen har vi det i källaren om vi köper fast det andra inte är slut då :p
Själv har jag inte riktigt samma problem.. förvarar hö i en gammal frysbox bakom kaninburen (A) och strö i källaren.
Men någon sorts fodertunna (typ för hundar) kanske skulle funka till höet? Eller någon större förvarings"grej" från IKEA? :P
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Lite OT men har du hittat ställe att köpa höbalar på nu? 
Jag har mina höbalar ståendes på en lastpall, och spånbalarna står under trappan i källaren när de inte används. Har dock funderingar på om jag inte ska fylle en fodertunna (för hundfoder) med spån eller hö och ha i djurrummet.
MVH Erika :)
hö har vi i ett öppet kartong, toalätt har vi en stor tunna där vi hade hundmat innan vi bytte till färskfoder
Men vad dum jag är… Jag kan ju höja hyllorna i en annan garderob. Lite rensning där så kaaanske jag kan klämma in höbalen där. Håll tummarna! Har velat klämma in eländet där i evigheter men en hylla sitter i vägen x)
#2: Fodertunna funkar inte här, höbalen är alldeles för stor :P Har en ordentlig fodertunna till råttornas torrfoder, skulle inte ens få ner en bråkdel av balen där ^^
Nån förvaring från IKEA kanske kan funka, har ingen aning om vad som finns där. Nackdelen är bara att IKEA ligger sjukt långt bort, det ska komma hit till stan tidigast 2012. Samtidigt ska ju höet inte förvaras hur som helst heller, vill gärna att det får luft eller hur man ska säga så det inte blir mögligt… Men nånting borde det ju finnas.
#3: Yes, köper på Granngården - 125 kr för hö som räcker i ca 2-3 månader
Blir lite trixigt att få hem skiten ibland bara… Måste köpa en säckkärra till vintern, annars kommer det aldrig gå :P
Capricciosa hälsar btw 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

ÖB har billiga säckkärror :)
Hälsa tillbaka till Capricciosa 
MVH Erika :)
Jag förvarar hö och halm i gamla soptunnor, alltså den modellen som fanns innan man började med de gröna på hjul x)
Jag bor i en etta och har en sopsäck i en garderob med spån och hö i (spån i botten och hö över) + en 25kg påse med pellets. Eftersom jag inte har plats :) Har ibland höpåsen i balkongen bredvid buren istället så jag har plats med mer spån i garderoben istället.

Hö-påsen står på en stol ute i köket haha xD
Och spånet…Ibland ligger det under bordet mitt akvarium med gerbiler står på. Men det flyttas då och då ut till köket i en bokhylla.
Då jag är för lat och "glömmer" ställa tillbaka den…
#6: Yes, har sett de. Ska köpa en där när jag har tillräckligt med pengar över - och inte gör som jag gjorde nu och prioriterade minneskort, ny mus till datorn och skolgrejer… :P
#7 Det har jag också fast vi fick en över av den nya modellen så då fick jag den och ha hö i.
Men ett tipps som #3 säger kan man ha en lastpall men jag har gått steget längre ;) och satt pallkragar och ett plywood lock som jag har ute så att halmen hålls luftad och fin skulle funka att ha hö och spån på samma sett men just nu har jag bara halm i min och jag har inte betalat än enda spänn för min fyndiga "halmlåda".
Jag har mitt i förrådet i soppåsar som står öppna så att det vädras. Och så hämtar jag upp eftersom i hinkar som jag har köpt på ikea. Knodd heter de och rymmer 16 liter. Det ser helt okej ut om man måste ha dem ståendes framme vid buren =)
#5 jag tvingas ibland köpa hö på granngården, och då är det billigare att köpa fyra små säckar än att köpa en stor. Kolla priset hos dig med, ifall det är samma. Och de påsarna är lättare att förvara tycker jag personligen.
#12: Menar du Dogman-säckarna? De köper jag inte alls (och när jag gjorde det köpte jag de billigare på djuraffär), jag brukar köpa en bal istället. Blir billigare och räcker längre, en bal för 125 kr räcker i 2-3 månader här hemma till 2 kaniner och 3 marsvin :)
#13 Vi har nog inte samma utbud på våra granngården :P
Jag förvarar mitt hos hästarna, sen i transporten som står några meter ifrån kaninburarna.
Men har ni provat att ha hö i dynlådor?
Förvarar de i garaget, snart ska vi byta ut lekstugan till en liten kaninbod, dock inget vi har kaninerna i utan för förvarning då de tar så mkt plats för oss =)
//Anna Odenbrand
jag har spån och hö och halm (på vinter) i förådet :)
Hur frågade hur vi hade vårat, och jag skrev även ett tips?.
#15: Har funderat på dynlåda, men kan tänka mig att det blir för lufttätt.
#18: Alla har inte förråd i källaren ;) Här har jag förrådet i en separat byggnad. Det funkar visserligen, men det blir skitdrygt att hämta på vintern. De som skottar har liksom inte förstått att man gärna vill kunna ta sig in där också :/
Hur som helst, ska testa röja ur garderoben ikväll och se om höbalen kan klämmas in. Fingers crossed! :)
Kanske går att borra hål i locken på dynlodårna? :)
En dyn låda måste vara lika tät som en grön soptunna som jag använder till mitt hö. Tror inte det spelar så stor roll när den ändå ska vara inne.
Det finns ju dyn lådor som inte är så tät och köper man en i trä kan man använda den att sitta på om man har en dyna uppe på snygg förvarig vill jag påstå.
Har allt mitt sånt i källaren ja bor i lägenhet!. Imon ska ja göra en stor städning där å moblera om så ja inte får klagomål för spil m.m. Funkar jätte bra.
Spånet har ja i en sån dyn fack som man kan köpa på ikea höt e kvar i påsen (bal)
#24: Åh, smidigt! Lätt att jag kommer härmas om jag nån gång flyttar ut kaninerna, hehe ^^
aa komm på att det blir lite..klumpigt och stort om man bor i lägenhet ;)
#26: Inte nödvändigtvis ;) Själv har jag en liten trädgård och skulle mycket väl kunna ha utekaniner trots lägenheten och då blir det ju inte så klumpigt. Däremot blir det ju det inne och det är ju just inne mina kaniner bor :P
ok, men kan du inte ha backarna i din lilla trädgård då? och kör in när du behöver dom+ :P heeh nu blev det lite krångligt.. :/
#28: Nä, blir sjukt omständigt att släpa det fram och tillbaka :P Har dessutom zebrafinkar, känns lite väl riskabelt att öppna dörren stup i kvarten då iom att de är rätt känsliga för kylan.
Fick in höet i garderoben så det får snällt stå där :D
Min pappa byggde en litet förråd eller vad man ska säga. Kanske 1 meter på kortsidan och 2 meter på långsidan. Där förvarar jag hö, halm och pellets ;)