Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2158 ggr
flicaann
0

Kan dom bo ihop ?

Ja undrar om man får kaninugar ( som jag ev ska få med min hona )  .

Om man behåller 2 s honor som är systrar kan dom då bo med varandra hela livet i en bur ? :D

Mvh

Flicaann§§§

bellamollylovee
0

Ja, det borde gå :) Jag har två systrar som funkar bra ihop.

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

PandaFish
0

Har du tillräckligt med utrymme för dem brukar det gå bra :) Men var beredd med en extra bur om det inte skulle fungera för ibland går det ju inte :P

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

[Nalle-]
0

Det är helt individuellt! Det kan gå, men det kan också gå åt skogen tex när de blir könsmogna. Du kan testa, men i så fall råder jag dig att skaffa en extra bur som du kan ha en av dom i om det inte funkar :)

Leftys
0

hej :) jag har två systrar och det går bra . den ena verkar vara stora syste och tar från den andra när det gäller mat/godis så då får man se till så att båda får och att ingen får allt och en inget :)

lycka till ! /a

Katti
0

Min erfarenhet (som är stor!) säger mig att det i de allra flesta fall inte går. Inte i en bur. Chansen att det ska fungera ökar med storleken på buren/utrymmet som de har. Dvärgvädurar verkar tyvärr vara svårare att få att samsas än hermeliner och lejonhuvade. Mor och dotter brukar fungera bättre än två jämgamla kaniner.

flicaann
0

Just nu har jag två honor som bor ihop , dom har bott ihop så länge vi har haft dom :)

Dom bodde ihop när vi fick som oxå :)

Men jag ska endå köpa en extra bur eftersom att jag har bara en sommarbur och en vinterbur till mina honor som jag har :)

Så måste endå köpa 2 burar till :D

Tack för alla svar ;)