Kanin iFokus

Kanin

Etikett: medlemspresentation
Läst 1305 ggr
alwiz
0

Pressentera din uppfödning/kaningård!

Tänkte att det vore lite kul med en tråd där man får pressentera sin uppföding/kaningård!
Så man får en liten inblick på uppfödarna här på kif!

Berätta lite om din uppfödning, bra saker att ta med är tex. inriktning, var du finns, mål med uppfödingen osv.osv…
Gör en lättläst beskrivning som tar upp det viktigaste om din uppfödning/kaningård! :)

Tråden ska hållas ren från onödiga kommentarer så den är så lätt som möjlig att läsa.

Lycka till!

alwiz
0

putt

Popstar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag som driver och sköter om Metallicas Hoppkaniner heter Anna Odenbrand och min uppfödning är av de mindre slaget, besatt i Värmland. Vi satsar främst på att få friska och bra kaniner i psyket, i flera olika färger. Jag är ägare av 5 underbara hoppkaniner för tillfället och tävlar för Värmlands Kaninhoppare, vårat gårdsnamn är ej reggat. Fyra av våra Fem kaniner är dvärgvädurar med en enorm personlighet. På bilden; Hard Metallica "Laban".

http://metallicashoppkaniner.weebly.com/

Rozza
0

Min lilla uppfödning kallas Rozza's kaniner det är oreggat. Jag som driver uppfödningen heter Annica Jönsson och har haft kanin i över 10år nu och haft uppfödning i hälften av den tiden. Mitt mål var att få fram blåa och viltblåa dvärgharar men sen min fina blåa hona dog i från mig på LU i vintras har det varit slut med allt som har med blått och göra. Men nog med det, jag håller mig fast med dvärghare och blandar lite färger tills jag hittat något jag vill satsa på. Men i alla fall ligger uppfödningen i Jämtlands län några mil utanför Östersund. Hos mig bor det just nu 5 renrasiga dvärgharar och en korsning på 75% dvhare och 25% hermelin.

rozza.se(sidan är under uppdatering)