Vad kan era kaniner för trix?
Hej jag är lite intresserad om vad ni har lärt era kaniner för trix..
Jag tävlar inom Kaninhoppning så båda min kan Hopp,Framåt- dom börjar gå, Sitt,Sitt stanna-Jag kan gå iväg en bra bit och komma tillbaka och dom sitter kvar. Dom kan också Gå hem- dom hoppar in i sina burar. Dom kommer om jag ropar deras namn.
Angel kan Dansa-stå på bakbenen, Axeln- hon sätter sig på axeln, Ner- hon går ner ifrån axeln genom att krypa ner för min rygg.Hon kan också Var är Isa?- då letar hon reda på henne
Tror de va allt:P
Vilken duktig kanin du har!:)
Mina kan inga trix .. ^^

Nej skojar du eller? Vilka duktiga kaniner! :) Mina kan ingenting.

Jorå, brukar kalla dom mina pittbulls för dom är nästan lika duktiga som en hund XD
Min kommer när jag ropar iaf:P Och så verkar han gilla kurragömma. Han kryper in under soffan och jag gillar inte det så jag sätter mig och kikar in där och försöker ropa ut honom, men då tar han bakvägen och hoppar ut och sätter sig bakom mig. Sen när jag vänder mig om och ser honom så ger han mig en min som säger "Vem letar du efter?" - med ett stort flin! ^^

Hehe så gör min också förutom att ta bak vägen och sätta sig bakom mig då..Istället springer hon iväg någon annanstans och gömmer sig..

Wow vad cooolt, lixom " Var är Isa? " Så sticker kaninen iväg och letar efter henne.
Skitduktig kanin du har :)
Förut kunde Mulle stå på bakbenen på kommando men det har han typ glömt nu xP

Nee? :O Gud va coolt :D Super duper coolt ju :) Duktiga kaniner du har :D <3

Jorå när man inte har något att göra om dagarna då blir det att lära dom massa trix:P
Frallan kan ligga på rygg själv;) Inte så mkt men en sak iallafall:)

Jo Isa kan också spela död:P
Min lille kanin kan stanna och kom xD vet inte om det är några trix :P

Jorå det är trix

Trix och trix… mest bus som irriterar matte^^
Buffen har lärt sig att antingen hoppa eller putta undan gallret mellan köket och vardagsrummet, sen så springer han under ett skåp, bakom en fotölj och är jag inte tillräckligt snabb smiter han in bakom vedspisen i ett utrymme som finns där… suck säger jag, grälar på honom och klappar händerna vilket har lärt honom att då är det dags att snabbt som sjutton skutta tillbaka hela vägen till köket innan matte blir riktigt arg… ; ) Arg på skoj såklart!^^
Han lyssnar även på mamma när hon säger att han inet får gå ut i vardagsrummet, hon brukar harkla sig och med lite varnade röst säga "Buffen".. tyvärr lyssnar han inte lika bra på mig, den lilla typen : )
Och självklart kan han även göra allt för ett russin, står på bakbenen och sträcker sig så att jag ibland är rädd att han ska falla över - så hädanefter så hålls russinen lågt!
Så trix vet jag väl inte, men lite bus och russintokig kanin har jag allt = )

Jag tränar också mina i Kaninhoppning. :) Jag brukar löshoppa några av dem. (utan koppel och sele)..
För det mästa stannar de vis målhindret när de hoppat klart, så jag kan ta dem.
Jag har även lärt dem stå på bakbenen samt snurra runt…

Hehe riktig liten bus kanin du har Nicolina XD
Mina kan inga trix direkt. Dom förstår Nej, typ ^^ Berit kan också "Gå ner" (ifrån sängen^^) o "Gå hem" (gå in i buren) ;P "Godis" känner hon också igen :) Men det är ju inga trix precis. :P

Jag brukar också löshoppa mina Angel är en riktig baddare på det.. Isa tycker inte att det är så kull..

Dom kan inga direkta trix, men dom vet att dom ska komma när man ropar, att dom inte får t.ex gå ut ur buren om jag säger nej etc.
När Engla skuttar runt ett hörn t.ex & så ropar jag "Vaaaar är Engla?" så springer hon tillbaka allt vad hon orkar till mig & ibland hoppar hon upp i knäet ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

gulligt
Lilja kommer när jag ropar på hon :-)

#15 Kan man lugnt säga… hihi, blir tokig på honom ibland! ; )
Min kanin kan inga trix men han vet vad nej betyder och brukar lyda när jag säger det också. Men kaninen i skolan har jag lärt ett trix när jag säger "pussen då" så pussar han en på munnen :D

#19: Hur lär du dina kaniner "Sitt" ?

jag är ute och går ganska mkt med dom så när jag stannar så är ju dom tvungna att stanna och då sätter dom sig ju automatiskt och då är det bara att säga bra sitt och sen fortsätter man gå så stannar man igen och så säger man sitt och så får man hålla på.. till slut fattar dom kommandot:D

vad smart mina kan inget ting!
men till sommannär de ska var til samman då ska det bli träning!

Hehe jag trodde det va fler som tyckte det va kul att träna och hadde såna trixs som jag har på mina och fler:P
Malaika kan, gå på två ben, komma när man ropar på henne, upp..

Nisse kan bara att man ropar på honnom så kmr han, och stanna :D
Niike kan faktiskt ibland hoppa upp i knät. Fast om han gör det på kommando eller ej vet jag inte xD Har börjat klicka in honom nu btw (:

Va kul jag kör klicker på Isa när vi tränar hoppning annars vill hon inte va me:S emn försöker träna bort det nu
Jag har en som kan ett coolt trick
Kallas för "Ät allt du ser!" xD
#31 Hahahhahahhah! xD Wow, lär mig! Eller.. min kanin då x) hah!

:P hehe tuvär ni bor nog lite långt bort och det tar bara ett halvår att lära in allt så:/

Jag ska börja med klickerträning igen i vår/sommar hade jag tänkt :) Så smidigt! Nu är jag absolut inte på humör för att sitta ute och huttra.

Ne lite kallt hehe:D
Malaika kan också "Puss".

min lille kan gå flera steg på bakbenen, om man mutar med russin eller havregryn mm. försöker lära honom att gå runt i en cirkel på bakbenen men det var svårare:/

Min kan trixet springa runt och bajsa i hela huset!.. inget svårt att lära dom.
såhär gör man:
1. Mata kaninen
2. Klart! Nu kan den trixet!
nä seriöst min kan inget :P

Jappo kan hoppa igenom en rockring ;D
Och hoppa upp i sin innebur
och om jag sätter henne typ 1/2 meter från buren och burluckan är öppen så skuttar hon in i buren x)

hehe gulligt

iggi kan gå på bakbenen, hoppa när jag klickar med munnen, stå på bakbenen, komma när jag ropar, stå med framtassarna på min axel, "pussas" på "kommando" då klickar jag också med munnen ^^
Channie kan:
upp (står på bakbenen)
kom (hon lyssnar oftast)
snurra runt
andra hållet (snurrar andra hållet)
Give me five
Cassie kan:
upp (står på bakbenen)
kom
snurra runt
andra hållet (snurrar andra hållet)
Gå på bakbenen
Totte kommer ibland då jag hukar mig ner så det är som kom ^^

hur har du lärt dom give me five?
Mohahaha.
Min kan jag hålla i och hon e still XD
Det är ett trick enligt mig med tanke på hennes bakrund. Eller vad säger du Sazza? XP

aa
mina kan typ puss :P
Lejonen kan också, "gå inte för långt nu" (när dom är lösa) iof. har de typ fattat fel så när jag säger det skuttar dom iväg längre.. Inte vad jag ville riktigt men :P. De kan iaf "Stanna!"
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Millan kan gå på två ben^^
stå på bakbenen, gå på bakbenen, snurra på bakbenen, gå baklänges på bakbenen,springa slalom imellan mina ben när jag går m.m
jag har försökt typ "börja" i freestyle.. eller jag tränar freestyle kanske dt heter :)

Baron kan;
Stå - ställer sig på bakbenen.
Gå - går på bakenen.
Hopp - hoppa ett skrutt framåt på bakbenen.
Fot - kommer springande, rundar en och sätter sig på vänster sida och tittat uppåt.
Fot/kom - när han kommit säger man "Fot" igen och sedan följer han mig på vänster sida, stannar när jag stannar, springer fortare om jag springer och om jag snurrar gör han det med.
Hem - hoppar in i buren.
Piruett - snurrar ett varv, skall utvecklas till spin.
Dansa - piruett på bakbenen.
Hu tränar man egentligen sina kaniner trix? Mina kan inget dom hoppar bara, men dom lyssnar inte på ord, en av kaninerna kan ibland lyssna när amn säger "Kör chili" och puttar bara lite lätt på rumpan. Men jag vill lära dom att komma när dom hör sina namn.

Min kanin är för dum för att lära några trix, säger jag åt honom att gå och hämta mina tofflor, så ställer han sig och kokar gröt…

#52 Nämen, Sicken kanin :O :P
#52 hahahaha. Just what I needed, a joke =D.
Måsis kan stanna på kommando.
Daisy kan hoppa på kommando och sitta vackert.
Diva är för dum för att kunna något =D.

#49 WOOOOW :D

Faktum är att ger man honom en pinne eller halmstrå, så slänger han bort det, men håller man i strået, så biter han av det, håller man fortfarande i strået, så gnagar han av en bit till, enda in till fingrarna…
Och han är hjälpsam…stoppar man in en hona till honom som lägger sig ner, så ställer han sig bakom henne, och försöker hjälpa henne upp…ööö,va!
#56 Rolig prick =D

va roliga trix alla ahr lärt sina:D jag vill lära mina att gå på bakbenen men dom vägrar äta godis utanför buren:/
#58 Jag lärde aldrig mina dem kunde det automatiskt =D

coolt
Dom kan inga trix ^^
58# Men du kan ju alltid testa i buren också om du höjer godisen i buren så började jag fast då kan man inte gå så mycket med dom utan då räcker det oftast att dom ställer sig upp men testa det är aldrig för sent.
Kramar / Julia (=
54# Hur lär du kommandona jag vill gärna lära mig hoppkommandot och stanna o sitta vackert jag skulle gärna vilja lära min kanin det om det är okej.
Kramar / Julia (=
Det Vore jätte schyst
Kramar / Julia (=
Min ena kanin kan stå på två ben för att få tag i maskrosblad som jag håller en bit upp!
Min kanin följer med mig när han går. Och så kan han lite, sitta fint. Och så kan han stå med båda bakbenen ;) Jag hoppar med han oxå, och då kan han sitta stilla och när man säger typ hopp så hoppar han över hindrena :P
// Michis

Wow vad duktigt, jag har inte haft min kanin så jättelänge men han kan gå i koppel om det räknas som ett tricks (han sticker inte iväg) och så kan han stå på bakbenen. Ska snart lära honom att hoppa oxå! ;)
Spurt: Kan stå på baktassarna när man säger till.
Sen vet hon att när man knäpper med fingrarna så gör hon nått man inte får göra och går därifrån.
Båda två kan "in i buren" när man säger det.
Vad roligt att dom kan så mycket =D
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se

Min kunde komma när man ropade :)
Irma kan puss & stanna. :) Alltså om hon sitter i hagen, alltså när jag höjer handen, eller säger stanna. (för jag vill inte att hon ska behöva resa sig upp för att hälsa) :) Hiroshi, jag håller på att lära henne upp & glädjeskutt på kommando. ^^
Not your mom, not your milk.

När jag har dumle lös på gården och ropar "gå till buren", skuttar han in i buren :)

Hur lär man sin kanin framåt och hoppa?
Superduktiga kaniner föresten! ;) ;)

Sotiz kan; Fram, stanna, vänster, höger, gå fortare, sakta ner, hoppa, godisdags ( då kommer hon och letar efter godis :D )
Saga kan; gå framåt, stanna
Glader kan komma när man ropar ''Glaaaader!''. Han kan även hoppa upp på saker när jag säger ''hoppa upp på lådan''.
Tosca kan gå på baktassarna (dock bara när man har godis)
Abbe kan också gå på baktassarna.
Sven håller jag på att lära att spela död men det går långsamt framåt^^
Suffi kan gå lite på bakbenen
Jag hade en kanin innan som kunde ''give me five'', ''gå hem!'', ''sitt still'' och sedan hade jag en annan som hoppade upp i famnen när jag sa ''kom hit och hoppa upp''. Han hoppade även upp till mig medans vi åt middag^^. Jag satt på en säck med spån och sa ''Kom hit musse'' så hoppade han ut ur buren, upp på en ''skönhetsbänk'' och ner på sopsäcken och hoppade upp till mig:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Ååå jag vill också lära mina kaniner trix, men det verkar svårt.
Stina däremot kan oftast komma om jag säger "kom hiit" och håller i en godis, sen ska jag lära henne att komma utan att visa godisbiten. (Hon är besatt av mat)
tävlar i Kaninhoppning med min kanin Sasha.
Så han brukar ja löshoppa, släppa framför starthindret, hoppar hela banan och stannar sedan efter målhindret :P
Inget trix men min kanin har en bur med en "utegård" typ sån man brukar ha stå ute. På en gallerdel finns det en "dörr" som han kan öppna, fast när han har öppnat den så går han ändå inte utanför gallret.

Hur har du lärt de? :) Skulle vilja lära Hopp, Framåt och Stanna .. ^^
Min kanin kan bara "Upp!" Om man håller handen ovanför honom och säger Upp ställer han sig på bakbenen :D
Vad coolt! :D Min kanin kan tyvärr inget.. visst, han kommer när jag ropar och han hoppar ju duktigt över hinder. Men jag skulle så gärna vilja lära honom några tricks.. men vet inte hur jag ska börja. :/ Han är en dvärgvädur på 2 år och är jätte kelig och tam så hoppas att det iaf kan gå med några tricks xD
Men ni som verkar duktiga på sånt här. Hur börjar man? Förstår att det behövs mycket tålamod, tid och ev ngn god belöning xD Men det är somsagt början, jag vet inte hur jag ska göra de första gångerna. :) Någon snäll som har lust att hjälpa? :D

Vad häftiga trix ni berättar om ! Vorre det inte kul om man gjorde en tråd där folk får lägga upp video´s på kanin trix ??? jag vill se :)