Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 15939 ggr
goldcool
1

(S) Lyxburar / svart otter dvv

Hello kanin-lovers!Glad

På beställning så gör jag fina åretruntburar som inte bara passar här hemma hos oss utan även hos andra. En utsmyckning för din trädgård och en favvobostad till din kanin. Passar små - medelstora kaniner. Burarna finns i tre grundutföranden se bilder längst ned. Alla bygges med svetsat fyrpunktsnät för att vara säker mot rov. Målas i lasyrfärg natur, ljusbrun, mörkbrun eller teak.

Pris från 950kr. Har du frågor och vill veta detaljer eller bur/prisinfo om mina hållbara burar så PM:a mig här på iFokus eller gå in på hemsidan där telefonnummer/mejl finns www.liljedalskaniner.webs.com

Fråga efter hemkörning om du önskar det. Burarna finns mellan Linköping & Motala och du är så välkommen att komma hit och kika om du vill titta närmare.

Vi har även några söta och tama kaninungar dvärgvädurslöwen och dvärgvädur kvar i bl a färgen svart otter. Säljes med härstamningsbevis. På bilden Liljedals Lollo (efter E. Aggetorps Mirach & U. Gillbos Angel).

8 veckor:

lollo_1.jpg picture by goldcool

Liljedals Ingo, lejondvärgvädur (efter U. Stjärnornas Sanja & Stjärnornas Sirius)ingo4.jpg picture by goldcool

*Tvillingburen* Två mot varandra spegelvända avdelningar med stort skilje-nätfönster på mitten som lätt kan tas bort och på så vis omvandlas till en jättebur om man så vill. Mått 220 x 155 x 100 cm. Tre etager. Utdragbar mellanvåning för lättare städning. (Bild: Laserad natur)tvilling_c.jpg picture by goldcool

*Stora Lyxburen* Samma mått som till buren ovan. Större skuttyta och lyxig utsikt. Tre etager. Utdragbar mellanvåning för lättare städning. (Bild: Laserad teak)topp.jpg bur1 picture by goldcoolwow.jpg bur2 picture by goldcool

*Lilla Lyxburen* Mått 150 x 82 x 72/58 cm. (Bild: Laserad ljusbrun)mini_5.jpg lilla lyxburen picture by goldcoolmini_1.jpg minilyx2 picture by goldcool

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning

goldcool
0

Nu har jag hunnit uppdatera hemsidan också en smula. Man kanske inte ser på bilderna alla finurliga vinklar, men burarna är gjorda på så sätt att man ska tämligen lätt kunna flytta dem till nytt bete. Därför är de byggda med många smidiga vinklar för att göra dem ganska lätta men ändå riktigt stadiga.

Haztparken
0

Har du något nät i bottnen?

goldcool
0

#2 Till botten är det galvaniserade maskor som passar för bete.

Glad

Allting. Som sitthyllor, rör att krypa i, högaller installerad i bodelen ingår.

Satte ut en annons mest nu bara för att se om där fanns intresse och visa hur man kan bygga. Och visa att det finns dom som kan snickra lagliga burar också. Jag vet att det finns en kille i värmland som också snickrar fina (lagliga) burar. Men tyvärr finns det en del låtsasproffs som inte kan detta. Och då om jag tänker högt så tänker jag Trixie och Fäboden t ex.

Rynkar på näsan

Sara-D
0

hur mycket kostar dubbeelburen ?

JohannaCullenEnvall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kostar "Stora Lyxburen", och hur stor är den? Och vad skulle frakt till Skåne kosta?

[vretenskaniner]
0

Shit vad fina burar!? :D :o
Om jag hade VÄRLDENS största tomt o inga föräldrar skulle ja ha en massa sånna burar! :D

goldcool
0

#4 #5 Har pm:at er.

#6 Mina grabbar har världens största tomt_och_två föräldrar_och_en massa såna burar. Men just det, en pappa som bygger dom oxå!

Flört

goldcool
0

*Liljedals Lollo* tingad.

2 systrar (båda frågade på) och 1 bror kvar. Mycket kärvänliga och framåt. Fyllde 8 veckor igår.

Ingo och Hektor, 3 månader finns också kvar. Underbara!

www.liljedalskaniner.webs.com/tillsalukullar2009.htm

lennartsdotter
0

#7 - Pappor är bra att ha!

Riktigt snygga burar!

goldcool
0

#6 , #9 Det räcker även bra med en liten minigräs-plätt till *Lilla lyxburen*.

#9 Aa vet! Bugar o bockar.

Littlefox
0

Jätte fina burar :D Fast jag har tyvärr redan en fungerande bur :)

ulanea
0

Hur mkt kostar dubbelburen:)?

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

goldcool
0

#11 Det är väl bara bra att du har. =)

#12 PM:ar dig.

rosahumla
0

Guuu va snygga burar! :D
Synd att mina föräldrar inte har lust att " offra " lite av gräsmattan till en sådan lyxbur som du bygger! :)

goldcool
0

#14 Hälsa att det är en miljövänlig gräsklippare. Men framförallt mycket bra mot mossan. Tack, kul att du tycker det! =)

[chriistina]
0

Synd man bor i Skåne :( Annars hade stora lyxburen het klart vatt av intresse. super snygg!

goldcool
0

# 16  Fast dessa burar kan om man så önskar levereras mot transportkostnad 450kr. Extra tillägg om de ska längre än 50 mil men så långt är det inte till skåne. Trelleborg / Ystad vet jag iofs inte…

Kollade…skåne är lugnt, jag har ofta även vägarna dit.

Ystad 39 mil & Trelleborg 42 mil.

goldcool
0

*putt*

Kaninisen
0

Åh vill så gärna ha, både kaninerna och buren! ;)

Vilken är den billigaste buren med Hage? Är egentligen inte i behov av en ny bur men vore så smidigt med en Hage och bur ihop. ;)

goldcool
0

#19  *Lilla lyxburen* är den "minsta" och billigaste. Den kan fås som åretruntstandard och blir då ett par dm högre än den på bilden som bara är 72 cm hög.

Glad

Kaninisen
0

#20 Jo, jag vill gärna ha året runt. Vad skulle priset på denna bli?

goldcool
0

#21  Jag pm:ar dig. Att göra *Lilla lyxburen* som åretruntstandard är någonting jag nu allra senast skissat och räknat på. Har själv behov av ett par av just den modellen då jag får hit någon extra avelshane till hösten.

sotlynx
0

Fantastiskt fina! …Men jag hade liknande nät i bottnen och en av böndernas hundar i grannskapet grävde sig under buren och slet hål i nätet. Allt på natten. Jag hittade rester av mina älsklingar i hela trädgården. Nuförtiden bygger jag bara burar med punktsvetsat putsnät överallt, även under taket….

Kaninisen
0

#23 Usch så hemskt! Något liknande har hänt mig, dock klarade sig min kanin men han är än idag borta.

goldcool
0

#23  Råd finns att använda sig av kompostgaller till botten. Jag gjorde det till en bur men fann det otympligt, väldigt tungt och onödigt. Hos mig springer räv, grävling och även hund titt som tätt lösa. Därför använder jag det kraftigaste galvaniserade nät som jag kunnat hitta till betet. Har aldrig hänt mig något på alla år jag hållit på. Rov ger sig inte ens på burarna, försöker inte ens, ger tydligen upp vid själva anblicken. Men väldigt tråkigt för dig att det gick så illa med ditt skyddande nät.

Punktsvetsat nät skulle jag bara använda till botten ifall maskorna var tillräckligt stora, men det går säkert också att hitta nånstans…

Stark förankring av näten är A och O. Täta, tjocka och kraftiga märlor. Ca 150 märlor spikas fast i bottenramen på burarna ovan innan jag betraktar nätet som säkert förankrat. Jag klarar inte ens själv av att slita upp nätet med full kraft om jag försöker. Om nu en hund ger sig på någon av burarna ovan så blir han/hon tvungen att ge upp. Och lyckligtvis har kaninerna gott om utrymme och gömställen inne i buren där flertalet ändå kan överleva en sådan grym psykisk attack även då hunden inte kommer in.

Men jag kan bygga burarna med kompostgaller i botten för de som så önskar.

Glad

JohannaCullenEnvall
0

jag är väldigt intresserad av stora lyxburen :)

f97lintro
0

vart bor du?

vad kostar tvillingburen, stora lyxburen och lilla lyxburen?

goldcool
0

#26  Jo den är fin. Har en som kommer o hämtar en mörkbrun här hemma hos mig senare ikväll. Tänkte ta kort på hur den blir som mörkbrun för den är fin.

#27 På landet mellan Motala o Linköping. Transport av bur kostar 450kr. Pm:ar dig mera om vad de olika burarna kostar.

f97lintro
0

trist bor i göteborg:(

JohannaCullenEnvall
0

*putt*

goldcool
0

Vilket åskväder vi precis haft…buhh…hade leverans av mörkbrun lyxbur och fyra kaninungar mitt i alltihopa. Blä, kunde inte fotografera den coola färgen på buren som jag tänkt pga vädret… De fick köra iväg med den.

Alla honorna svart otter sålda. Finns en hane svart otter kvar. *Liljedals Liam* 8 veckor.

Allt som allt tre ungar kvar. Ev kan jag tänka mig sälja *Liljedals Gudrun* utöver dessa till rätt hem, isabella brokad hona 3 mån efter våran underbara Greta. Foto kan mejlas vid intresse.

Och just det, *Liljedals Ingo* finns ju kvar:ingo4.jpg picture by goldcool

JohannaCullenEnvall
0

*putt* ? :S

Kaninisen
0

Jag tänkte på den lilla lyxburen, hur tar sig kaninerna upp/ner? Är det att hoppa?

goldcool
0

#33 Nej, en trapp är installerad men på bilderna saknas den trappen. Det går att läsa mer om på hemsidan varför den inte kom med på bilden. =)

Kaneli
0

Är intresserad av en året-runt-bur för en eller två kaniner, vad kostar de olika alternativen?

http://chagallskaniner.weebly.com

Hobbyuppfödning av satinrex- och rexdvärgvädur

rosahumla
0

Är kär i den där buren som har en vit kanin inuti, den är så fin! Skulle passa min pojke perfekt! :)

goldcool
0

#36  Ja, den är fin.

*putt*

goldcool
0

Vi har även ett fåtal kaniner kvar till salu eller uthyrning.

*Liljedals Ingo* Dvärgvädurslöwen. Hane. Underbart tecknad. SvartVit Brokad. Perfekt som sällskap eller avelskanin med blå-, gul- och japananlag. Trevlig kille på 3 månader. Härstamningsbevis.ingo4.jpg picture by goldcool

Även bl a en svart otter dvärgvädur 10 veckor finns. Likaså vit blåögd har vi en fin kille. Kolla hemsidan.

www.liljedalskaniner.webs.com

sotlynx
0

#38 Ehh… Uthyrning??

emms
0

#39 Ja. Vadådå?

Emma

goldcool
0

#39  Ja? Man hyr kaninen om man så önskar. En uppgjord tid. En vecka. En månad. Ett år. Hela sensommaren eller så. Vill man så får man sedan överta och äga kaninen om den faller i smaken, om man gör upp det.

*Liljedals Hektor* spenderade två veckor med en barnfamilj i juli, och det var mormor & morfar som kom med idén att prova att hyra. De var supernöjda. (Hade förresten då lagt bägge öronen). Jag fixade en liten lyxbur till dom så dom hyrde bur + kanin och allt.

Dvärgvädur. Vit blåögd. Även han perfekt till sällskap eller avelskanin med havanna-, blå- och gulanlag. Snart 4 månader. Säljes / Uthyres. Härstamningsbevis. Redan van att gå i sele. Jättemysig.

hektor3.jpg hektor picture by goldcool

goldcool
0

putt

JohannaCullenEnvall
0

putt :)

goldcool
0

*Liljedals Ingo* är nu såld.

Passa på om du vill ha kaniner ifrån Sveriges coolasteFlörtkaningård, två leveransklara ungar kvar. En svart och en vit. Båda korthåriga dvv. Hanar. En otter och en blåögd.

www.liljedalskaniner.webs.com

JohannaCullenEnvall
0

PUTT :D Jag längtar jätte mycket tills jag får min bur :D

candycandye
0

Hej söker mått på burarna från hemsidan (de två nedersta?) :)

[Emmla]
0

oj herre gud vilka burar! det måste ta en hel sommar att bygga en enda av dem! och billigt för sådana bra burar

Qepta
0

Kan man få en bur transporterad till Gävle tro?

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Popstar
0

Jag är ev. intresserad av Hector! :)

Går transport till Värmland att ordnas?

/Linnea

imsuchadiva
0

Ni skulle inte kunna tänka er att bygga "vanliga" burar utan Hage på beställning?

Henwen
0

Är nog också intresserad om de går att transportera till gävle :)