Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1088 ggr
Ida-M
0

Intressekoll vit blåögd dvv kull

Jag tänkte para min vit blåögda dvärgvädur Agda nu i november, så troligtvis kommer ungarna vara leveransklara i februari någon gång. Jag tänkte försöka mig på att hitta en vit blåögd dvärgvädurshane här i närheten, så bor du i närheten av Kungsbacka/Göteborg och har en vit b.ö dvv med stamtavla, tveka inte att höra av dig! Och hittar jag ingen vit b.ö så blir det troligtvis en wienertecknad eller en av annan färg. Om jag hittar en vit b.ö så kommer ungarna säljas med stamtavla och vara ringmärkta. Leverans till Göteborg, Alingsås, Borås, Lund, Falun kan fixas med jämna mellanrum eftersom jag har släktingar där.

Agda är tyvärr inte utställd än, men hennes föräldrar är utställda på: 94,5p respektive 94p. För övrigt är Agda en jättemysig kanin som jämt ska hålla på att slicka på en. Jag har också börjat hoppträna med henne, hon gör stora framsteg varje gång! Lite fart saknas emellanåt, men hon är väldigt nogrann och river inte hindrena särskilt ofta.

Om jag får tag på en hane i den färgen som jag söker så kommer ungarna troligtvis:

- Passa bra till kel

- Ha stamtavla och vara ringmärkta

- Inte ha några defekter eller liknande..

- Kunna tränas för hoppning.

Lite bilder på Agda, mer finns att se.

Rainbowsheep
0

Parar du med Jeppe så har du 1 ev 2 intresserade av små jeppebebisar! :)

Ida-M
0

Det blir antagligen Jeppe som blir pappa till denna kullen.

malin--a
0

Dom kommer bli superfina Ida! :D

Saaara
0

Dom blir skit söta Ida!! :D

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Ida-M
0

#3 - #4 Med säkerhet kommer de bli übersöta <3 :)

Rainbowsheep
0

Ja med Jeppe som pappa blir dom inget annat en underbara!! :D jag vill garanterat ha en ur kullen isånnafall (:

Och Agda som mamma :) hon är ju så himmla fin!

Ida-M
0

Ingen annan ntresserad?

Breathplay
0

Vad är jeppe för kanin? :b Är intresserad av blåögd wienertecknad hona (:

Isabella Ekelund

Nissa
0

Hade ungarna funnits nu hade jag varit intresserad av en hona…Har jag inte hittat någon annan före feb skulle jag säkert vara intresserad :)

malin--a
0

#8 Hon ska inte para Agda med Jeppe. Det kommer bara bli vit blåögda ungar i kullen!

Nissa
0

Vit blåögd letar jag efter :)

Ida-M
0

#8 Om hon blir parad blir det med en annan vit b.ö hane ^^

#9 Ja, du är då jättevälkommen att höra av dig om du inte hittat någon innan dess :)