Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1468 ggr
Gurragg
0

Aggressiv, inte tonåren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin Luckie, en hittekanin (lejonhuvad, rysstecknad) som jag har haft sen i oktober, hon var också dräktig när vi tog hand om henne och fick fyra härliga ungar som alla fått nya hem utom den ena som stannade. Men iallafall så var hon jätteaggressiv i början, och anföll, morrade när man klappa henne osv utom när hon åt och så, hon har iallafall inte visat några som helst ändringar i sitt beteende sen jag har haft henne ute hela sommaren med daglig kontakt, förutom att hon kommer när man går förbi buren iom maten. Men fortfarande samma när man bär/klappar henne, har dock vant mig nu och kan lyfta henne relativt lätt.. Men till frågan, finns det inget mer att göra än att kastrera? Vill helst undvika det, när man har hon uppe i knäet är hon hur gosig som helst.. Har gjort en liknande tråd för ganska länge sen och det har i stort sett varit oförändrat sen dess..

Om någon är intresserad, så låter hon såhär när hon morrar, och jag klappar bara henne, inget annat..

http://tinypic.com/player.php?v=11kdvdg&s=5

Emelie
0

Tyvärr finns det nog inget mer att göra än att testa kastrera som sagt. Men jag tvivlar på att ens det kommer hjälpa något.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Linnet
0

Tycker mest det låter som att hon är väldigt rädd, låter inte rikitgt som aggresivt morrande utan mer som en pipande Rädd kanin, ungefär så låter en del kaninhonor ibland när man sätter dom till hane och dom inte alls vill para sig.

Gurragg
0

Men alltså hon är dock inte speciellt rädd.. när hon är ute är hon hur nyfiken som helst på en och springer gärna runt osv, men i sitt "revir" beter hon sig så mest, annars så är hon inte lika aggressiv men kan dock morra när man ska klappa henne ändå..

Linnet
0

Jag har haft en lite aggresiv hermelinkanin, den morrade, men då i samband med att den attackerade, alltså om man stoppade ner handen så morrade den och rusade fram mot handen samtidigt. Men jag såg inga tecken på att din kanin attackerade. En aggresiv kanin låter sig sällan klappas över huvud taget utan attackerar handen när man närmar sig.

Min hermelin var lugn och snäll utanför buren och lät sig snällt hanteras.

Gurragg
0

Min attackerar jo, jag fick ett rejält bett i handen av henne för cirka 2 månadersen..