Vad blir det för färger?
Om man parar en svart med en gul/blå japantecknad vad kan ungarna få för färger? Mest nyfiken på om alla blir svarta
Främst viltgrå med eller utan japantecken (tecknena kan lysa igenom på viltgrå).
För att få svart krävs att den japantecknade bär på enfärgat.
Andra färger kan ju komma beroende på anlag.
#1 om japanen är enfärgad då? De måste ju absolut inte bli bara viltgrått ;)
Men svart och viltgrå ät de ända du kan få
#1 jaha där ser man, trodde som sagt svart skulle vara dominant :/ Tack för svaret.
#2: Även om den är enfärgad.
Tänkte mer på att det inte är lika vanligt med enfärgade gul/blåa som med enfärgade gul/svarta.
Så därför gissar jag snarare att den är viltfärgad. 
Bär den svarta på gult kan det ex bli madagaskar och gul/svart japantecknat.
Bär den även på blått kan det bli blå, isabella samt gul/blå japan.
#2 honan är Dvv gul/blå japantecknad och hanen enfärgat svart,, vad som för övrigt kan ligga bakom dessa vet jag inte. tack för svar
#4 nu är jag ingen expert men nog tycker jag att honan är enfärgat gul/blå, tycker inte det ser ut som en viltblå, men jag kan ha fel
#6: En enfärgat gul/blå är en isabella med japantecken.
En viltfärgad gul/blå ser inte ut som en viltblå heller, utan som en viltgul med blåa ränder i princip.
#7 hmm verkar invecklat med färg genetik när det gäller kaniner, hade nu honan varit katt alltså blåsköldpadda, hade hon med svart hane fått svarta, blå och svart och blåsköldpaddor. Trodde det var ungefär lika med kaniner
#7 jag har både enfärgade gul/blå och gul/svart och den gul/blå ser inte ut som en isabella (: Men du kan enkelt se om man kikar på föräldrar och släktingar

Men gul/blå japantecknad med svart borde väl bli svart om nu inte den japanteckande är viltjapan men det stod det ju inget om. Sen kan det väl bli andra färger också beroende på om den svarta har dolda anlag.
#9 Jag kan inte kolla bakåt på föräldrar och övrig släkt, honan är en omplacering och hanen är en hitte kanin, någon hade tröttnat på honom och slängt ut honom. När hans två räddare Cissi och Micke hittade honom var han mager och full av fästingar
Det är inte säkert att det blir någon PARNING med dessa två…var mest nyfiken på vilka färger ungarna kunde tänkas få.

Snor tråden lite (a) Men vad blir det om man parar en Gul/Svart japantecknad men en Blå? :)
#11 jag skulle aldrig para en hitta kanin ens, men de är ditt val.. Du har ju ingen aning om genetiska defekter den kan bära!
#12 svart ;) om du bara ger mig de färgerna, man måste blicka bakåt

#13 Om mamman är gul/svart japantecknad, och pappan är blå och hans föräldrar är svart och gul/svart japantecknad. :) Det är det jag kan i huvudet, Sen tror jag att jag kan få reda på lite längre bak i hanens led, men i mammans vet jag bara mamman och pappan, men har det inte i huvudet :)
#14 ja då kan du få gul/svart japan
#10 ok, för att få veta vad som döljs bakom honan och hanen, krävs ju PARNING mellan dem.
#13 Jag var mest nyfiken på vilka färger ungarna kunde få, Som det är nu är det inte aktuellt med PARNING av dessa två och lär förmodligen aldrig bli 

#17 Det är väldigt svårt att säga bara utifrån färgen på kaninerna om man inte vet nåt bakåt, för dom allra flesta kaniner bär på dolda anlag.
#18 jo jag börjar förstå det! Som sagt mycket enklare med katt avel

#18 Fast roligt att kunna genetiken, vet man genkoden på kaninerna så kan man säga precis vilka färger det kan bli.