När ska jag köpa henne?
Hejsan alla morgonpigga.
Jag ska köpa en kaninunge, en hona. Men v 13 åker jag på semester i en vecka och vecka 24 ska jag till Spanien i två veckor. Borde jag köpa henne efter Spanien, eller kan man om man säger lämna bort henne och låta ngn annan passa henne då?
TACKSAM för svar!
Ja, du kan lämna din kanin till en kompis eller någon släkting kanske. Eller så kan någon eller några kompisar komma hem till dig varje dag och leka med kaninen och ge den mat.
Men jag tycker att om man ska vara borta länge, som två veckor, ska man lämna kaninen till någon. Och innan du lämnar den till någon annan bör du haft kaninen ett tag så att den inte blir superstressad av att flytta runt, runt runt.
Så antingen tycker jag att du ska köpa henne när du kommer hem, vecka 14, eller när du kommer hem från spanien.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag tycker du ska köpa henne när du kommer hem!
Jag tror det är viktig att man umgås väldigt mycket med sin kanin när den kommer "hem" för första gången. Dvs. nu blir det ju någon annan som tar hand om kaninen i ett par veckor. Sen tror jag inte kaniner, speciellt inte unga, mår bra om dem behöver flytta mer än nödvändigt :)
#2: Håller med. Det är jätteviktigt att umgås mycket i början och lära känna varandra.
Men det är ju ändå 10 veckor mellan första semestern och den andra. Det beror ju lite på kanske hur mycket tid man vill vara med varandra "i början". 2½ månad är ändå ganska länge tycker jag, men det är ju olika vad man tycker.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#3: Jo iofs :P

Köp henne efter spanien. Det låter bäst :)
Okej, jag pratade med en uppfödare, och hon sa att det var ok att köpa henne efter v13 alltså v14 då. Mina grannar skall kanske ta hand om henne och då kan hon ju stå kvar hos mig. Jag vet inte vad jag ska göra, det är ju ändå 10 v, men jag vet inte.. :/ HJÄLP MIG!

#6 Okej, men köp henne v14. Du hinner ju vara med henne första tiden ochså :)

köp henne efter resan annarsh kanske hon börgar tycka bättre om nån annan och det är inte kul om ens husdjur tycker bättre om nån annan än sig själv..