(S) Kaninungar 5v gamla
Min kompis hittade en kaninhona utomhus i regnet för ungefär två månadersen som hon tog in. Visade sig att denne va dräktig och födde för ungefär fem veckorsen fem st ungar. Vi har inte lyckats lista ut könen för ingen av oss är särskilt haj på kaniner.
Dom finns i floda, ca 3 mil utanför göteborg.
Det är två vita med massa tokiga gråa prickar och fläckar.
En brun/svartfläckig med fluffig päls,
en vit med svart kajal ^^
Och en som är vit/beige/grå fläckig med fluffig päls, den snyggaste enligt mig :)
Vissa är dom har massa fluffig päls runt huvudet med.
(Märks att jag inte kan raser och färger?)
Mammakaninen omplaceras också, gärna med en unge, men inget måste.
Bilder finnes på de alla.
Pma mig eller maila på matilda.nordstrom@hotmail.com
(Jag hittade inga annonsregler så vet inte om detta blev rätt)
Ni ska väl inte sälja dom nu när dom bara är 5 veckor gammla?
Mvh Linnéa
Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com
Nejnej, alltså dom är fem veckor nu, dom stannar tills dom är 8v.
#2 jaha, men då förstår jag (;
Mvh Linnéa
Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com

skulle gärna vilja se några bilder, kan du lägga upp här:)? Är tyvärr inte intresserad av att köpa, men skulle gärna vilja se om det kan vara blandras med lejonhuvad i, vilka färger o så^^
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Ser ut som att det är blandras med Lejonhuvad kanin. Hur ser mamman ut? Har du någon bild på henne, förutom där man bara såg lite va henne :P

#5 Den "brun-svarta" är iaf en gul/svart japantecknad, ser det ut som på den bilden iaf:D

Eller jag tycker det kanske ser ut som lejonhuvad kanin. Men är inte så duktig men tycker det ser ut som renrasig, kanske är det kanske inte :p

#10 tänkte precis säga det :p

#11 Jo, det ser nästan ut som det:).. Men är väldigt svårt att säga om man inte sett de irl:P
#8 Kan det vara en zobel siames? Eller ser jag helt galet? Jag ser iaf den "vitgrå fläckiga" i bakrunden, det är en svart/vit japantecknad eller en blå/vit japantecknad, vad jag ser iaf:)

Den "vita" kommer jag för tillfället inte på vad färgen heter.. Sköldpadde-tecknad? Nja, gud, står helt still i huvudet O.o

#14 GUD vad fin hon är:o!! Kan hon vara brokad? Svårt att säga, men skulle tippa på det^^

#15 Hotot? :p Vet inte om det är det, men om dom har som en rund ring runt ögonen så är det väl hotot, eller jag suger på just hur dom ser ut om dom är det men :p
#14 Mamman är iaf gul/svart japantecknad

Förlåt om jag säger helt fel färger :$.. Men det är vad jag tkr det ser ut som:P.. Har du någon mer bild på Kungen, den vita och den vit grå fläckiga:)?

#13 tycker också det ser ut som sobelsiames. Och den där i bakrunden är noh blå/vit japantecknad, ser inte riktigt ut som svart men det är ju svårt att se när den bara var i bakrunden :p

#18 Fast där såg inte kungen ut som zobelsiames fast jag vet inte :p

Oj, såg inte att du hade lagt upp :$..
#17 JA! Tack, så heter det^^! Hotot:P.. Är du säker? Trodde också det, men om du kollar hennes tassar så ser de vita ut, och visst kan det vara en dålig japanteckning, men eftersom att det är som "prickar" i pannan, kan det då inte vara brokning? Eller tänker jag helt fel? Den kanske mer är som fläckar om de är brokade?
Finns inga rättvisa bilder på kungen. Han har som en liten bläs/pannfläck med

#21 den svart gula är gul/svart japantecknad och den andra är antingen blå/bit japantecknad eller svart/vit japantecknad, :)
#16 men ser det inte ut mer som gul/svart japantecknad med mycket svart i ansiktet? Eller kanske inte, men det är svårt att säga med bara en bild på huvudet :p

Kungen kanske är sallander? Fast nu kanske jag är HELT ute och cyklar x)? men skulle iaf säga att Rock-Olga är hotot, precis som Jennifer säger:D

#23 jo iförsig, kanske är brokad.
Men kungen är kanske hotot, men välfigt dålig isåfall då man kbappast ser ringarna runt ögonen. Men kan det inte vara något annat då han har en liten prick på nosen?

Menade inte kungen utan rock-olga i #29 :)

Mysis = Svart/Gul Japantacknad
Fläckis = Blå/Vit lr Svart/Vit Japantecknad
Kungen = Sallander lr zobel siames ??
Rock-Olga = Hotot
Du skrev att det var 5st ungar:).. Hur ser den sista ut^^?

Julia mamman kanske är gul/svart japantecknad wienertecknad ? :D Om hon har vitt på tassarna och benen kan det ju vara det?
Den femte är som fläckis, då blå eller svart janapntecknad. Inte lika fluffig som fläckis.

#31 men om kungen är zobelsiames måste det inte vara typ zobelsiames brun eller blå eller ngt då? :P

#34 hon har nog inte förlorat päls utan har plockat bort pälsen för att bygga ett bo med den :)

#32 Svårt att säga utan tydligare bilder, men kan mycket väl vara det:P

#34 Mamman ÄR brokad, för ungen där i bakrunden ser lite borkad ut, vilket kan betyda att både fläcken och den är brokade?
#35 Jo, och då skulle jag säga att han/hon är zobel siames brun^^

#31 jag tror att kungen kanske kan vara zobelsiames brun. :) Och heter det inte gul/svart japantecknad? xD

#38 ja, då är dom nog blå eller svartbrokade :)

#39 Varför inte det, kan inte det där med gener så bra så^^.. Jo, det gör det, men jag är inte så petig med vilken ordning jag sätter färgerna i när det inte gäller stamtavla/härstamningsbevis och dyl:P.
#40 Tkr de/n ser viltzobel brokade ut:).. Och då kanske det finns chans att Kungen är zobelsiames brun^^?
Hotot kan Rock-Olga inte vara. Hotot har endast en svart ring runt ögonen, ingen övrig färg.
Hon är brokad. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Tänkte precis skriva det Onslow skrev, att hotot enbart har ringar runt ögonen och helt ofärgade öron.
Denna har färgade öron, vilket gör den till en brokad. =)
Funderar på om den är isabella brokad.

#42-43 Hehe, hade jag ingen aning om (a) Kan inte så mkt om färger :$.. Men nu har jag lärt mig det:D! Tackar^^!
Annonsen är inte längre aktuellt då vi har fått tag på ägaren till kaninen, som hämtar mamman och ungarna
Tycker det ser mer ut som "rockolga" är vitscheck
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Det är aktuellt igen! Ganska akut!

Vad har hänt??? Skulle inte ägaren hämta dom???
Nej, hon gick upp i rök eller något