Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1074 ggr
teddybaby
0

Vad önskar du att du kunde ge dem?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla kaninägare har olika förutsättningar att ge olika typer av hem till sina kaniner. Orsaken har ekonomiska faktorer såväl som geografiska faktorer osv.

Vad önskar du att du kunde ge din kanin ytterligare?

Jag har just köpt min drömlägenhet och min teddyvädur trivs jättebra av att kunna springa på de stora golvytorna i den öppna lägenheten. Men det jag tycker är så tråkigt, det jag skulle vilja kunna ge är en riktigt, riktigt stor Hage. Jag ser idyllen framför mig där min kanin bor i en ombyggd liten stuga (med bur innuti) och med tillgång till delar av en stor äng. Suck, det är er norrlänningar jag är avis på!! Skrattande

…Tills det kapitlet kommer i våra liv så nöjer vi oss med tillgång till stor skog och vackra parker. Flört

Friheten
0

Skulle vilja bo mer ut på landet. Så man kunde har en grym kaningård.
Annars vill jag bara få råd att bygga klart det jag gör nu, stor 2fackare och 1x2m utehagar med tak.

LitenPyssling
0

Skulle vilja ha ett kaninstall med 2st 3 fackare på 150*90*90cm.
Målat i himmelblått med vita knutar och fönster ramar.
En balkong med 6 hagar på 200*100*100cm med halvtäckande tak.

Sedan har jag redan det andra jag isf skulle velat haft, men som jag som sagt redan har: en stor fin äng där jag har stora hagar på =D.
Farfar har över 10 hektar äng så jag behöver bara välja ^^,

Ojojoj, fantasierna är oändliga men pengarna begränsande =(

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

hjartelyckanskaniner
0

Vill bo på landet och ha 2 stall. Ett med hästar och ett till kaniner. Varje kanin har varsin box också har vag ca 20 kaniner. Inne hos kaninerna så finns det stubbar, grenar och ett hinder som de får hoppa.

På varje box sitter det en namnskyllt om de och deras föräldrar.

*drömmer mig bort*

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

teddybaby
0

#3 Åh, jag har haft en idé/dröm liknande din med boxar! Lät mycket fint… *drömmer* ^^

Inaarah
0

Hm.. nu ska vi börja!

Jag skulle vilja ha ett kaninstall, med fack längs väggarna med mått på minst 130x70 och 80 i höjd. Varje bur ska vara inrett med sitthylla, höhäck, skålar i rostfritt stål upphängda i gallret.
Man ska gå in på ena kortsidan, där man till höger ser en vattenkran med skålar, höhäckar och dylikt. På vänstersidan ser man en arbetsbänk, där det ovan hänger massor av krokar med koppel och selar. Tittar man rakt fram ser man burar på båda sidor, en 2-3 meter bort är det 2 trappsteg ner, där man kommer till ungefär liknande som jag beskrev där man kommer in.
Exempelvis om man föder upp lejonhuvade så är de först vid ingången, sedan efter trappstegen är teddyaveln - ni fattar? ;)

Utanför ska det finns flertalet stora rasthagar med lyxigt tak och ingångar. Vi kan ha det beläget ungefär som vi bor nu - på landet.

Bra pellets, näringsrikt hö och trevliga kaniner! :)

watervalley
0

Skulle villja byga ett riktigt stor lyxfackare  åt mina ninisar:p

äng har dom redan ;P Så det enda är nog en rikgtig lyx fackare :P ochett  kanin stall .

teddybaby
0

Åh, så intressanta beskrivningar! Nästa fråga är väl hur man ska uppnå dessa drömmar Flört

hjartelyckanskaniner
0

#7 Vinna på¨lotto:D

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Nickel
0

Jag gillar hur jag har det nu, men vill ha en större bur till Lingon. :) Så vill inte ändra på så mkt :P

Rebiz
0

#3 Vill ha samma som du beskrev, men kanske max 10 kaniner istället!

Gärna några stora inhängnader som man kan gå in i som kaninerna kan bo dygnet runt i på sommarhalvåret!

ulanea
0

När jag blir stor har jag en dröm om att flytta ut på vekrligen landet ingenstans XD.. Haha, nej men ut på landet, gärna nära en sjö. Där skulle jag bygga ett kaninstall i 4 sektioner. En sektion för utställningskaninerna, 6 fackare på båda sidorna. Sektion 2 för Hoppkaniner lika många fack på båda sidorna. Sektion 3 ska vara karantänburar, där ska det vara en 4 eller 6 fackare på en sida och på andra sidan ett skötbord. Sektion fyra ska vara ett litet klubbrum eller vad man ska säga:).. Där ska det finnas rosetter, pinnar osv:)!

Sedan, från varje fack så ska det finnas en lucka man kan öppna från utsidan av stallet. Detta är svårt att förklara, men kaninen ska då kunna komma ut till en Hage, meningen med det är att man ska ha visa tider för vissa kaniner att vara ute. Vissa kaniner kanske går ihop och kan vara ute tillsammans och andra kanske får vara ute själva. Men det ska vara en stor Hage som sträcker sig över hela stallet, med nät till golv och tak. Men den ska vara så hög så att man kan gå in i den och stå rak^^! Det ska alltså finnas sådanna hagar på vardera långsida av stallet:P

Sedan ska det finnas som en hoppbana (ungefär som en ridbana) ute på tomten där man ska kunna träna med kaninen, även ett litet "hopphus" (som ridhus) skulle vara roligt, men det skulle bli lite för mkt drömmande^^!

Detta är drömmar som jag haft i ca 2 år:/.. Önskar att jag kunde uppfylla de på en gång, men det är lite svårt, haha:P

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

ulanea
0

Glömde skriva att alla facken skulle ha måtten 140x90x90 (a)

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Fridaaaa
0

En riktigt stor kaninbur, med stor Hage till, bästa höet man kan hitta, bästa pelletsen, bästa grönsakerna, bäst av allt! :) Det förtjänar varenda liten kanin! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OneSound
0

Jag skulle vilja ha ett hus på landet, med mycket mark. Inte allt för mycket ute i ingenstans.  Där skulle jag ha ett stall med ca 20-30 fack. De skulle vara i varierande storlek anpassat till olika raser. Ett par skötbord skulle finnas i en del av stallet, ett ställe med kran o så där man förbereder mat o liknande och ett typ fika/chillrum.

Och det skulle inte bara vara jag som hade mina kaniner där, utan platser skulle hyras ut till folk som bla var intresserade av Kaninhoppning.

Sen skulle det vara en byggnad liknande ett ridhus, fast lite mindre. Så att man utan för mycket problem kan hoppa med kaninerna på vintrarna. Jag skulle ha en massa olika hinder som man skulle ha fri tillgång till. Dessutom skulle jag odla eget kvalitets hö och beställa in mycket spån och bra foder. Allt detta skulle kaninägarna kunna ta del av för en liten månadshyra :D Så att folk som inte kan ha kaniner/hinder hos sig kan nyttja det.

Aut viam inveniam aut faciam