Kanin iFokus

Kanin

Etikett: tävlingar-och-lekar
Läst 1814 ggr
Onslow
0

Lek, skulle du kunna tänka dig #2

Eftersom den gamla tråden började bli seg att ladda skapar vi en ny!

Skulle du kunna tänka dig att avla på wienertecknat om det var en Godkänd färg??

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[ninnakm]
0

Absolut:)

Skulle du kunna tänka dig att avla engelsk vädur?

_Här finns den första tråden;)http://kanin.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=d7aa1e41-a5ff-4fa5-8692-ebb1fa656ddb&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup_

Fridaaaa
0

Ja, skulle jag kunna även nu när den inte är godkänd (som sällskap/hoppning osv).

Skulle du kunna tänka dig att bygga egna kaninhus? (hus dem har i buren)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

#1 Nej inte min typ av ras

Nästa kan svara på mitt förra in lägg, med denna frågan:

Skulle du kunna tänka dig att bygga egna kaninhus? (hus dem har i buren)

Timotejj
0

#0 Nää, är mer för hel- vita och blåa kaniner Oskyldig

Skulle du kunna tänka dig att ha 7 stycken kaniner av helt olika raser och färger?

[ninnakm]
0

Nej, det skulle jag inte, lite mer i samma ras, men typ 3 olika raser kanske::)

Skulle du kunna ha uppfödning av 8 st olika raser färger och teckningar sammtidigt?:)

Fridaaaa
0

#4 Du skulle svara på det inlägget/kommenteraen över dig, inte på ts fråga för den är redan besvaraD!

[Bolten]
0

#5, nepp föder nt upp renrasigt :)

Skulle du kunna tänka dej tävla Kaninhoppning med en BJ?

[ninnakm]
0

haha, nej det skulle jag inte..:)

Skulle du kunna tänka dig att ha hermelinuppfödning?:)

jahadu
0

nej, gillar inte hermeliner, de ser intryckta ut i antiktet och har ju inga öron -.-'' som en mops x')

skulle du kunna göra egna selar eller kaninhinder?

[Bolten]
0

Jupp, kanske nt så många dock haha.

Skulle du kunna tänka dej att ha över 30 kaniner?

Timotejj
0

#6Jo men vi skrev samtidigt, lite svårt att se det då ;)

#10 Nej, det är för många ^^

Skulle du kunna tänka dig att bara ha hankaniner?

jahadu
0

ja om jag avlade för slakt så behövs det bra många fler än 30st =)

kan du tänka dig att avla fram en ny ras eller färg?

Onslow
0

Jadå, om jag hade 20 000 000 kronor och mycket fritid, samt ett stort stall och många köpare av ej färdiga exemplar av den nya rasen. 8D

Skulle du kunna tänka dig att flytta till ett hus med större tomt bara för att få plats med ett kaninstall?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Inaarah
0

#11 Nej, lite variation har jag gärna! ^^

#13 varför inte? Om du betalar! ;)
Skulle du kunna tänka dig att en kanin frigående i hemmet (om du inte redan har det)?

Fridaaaa
0

Ja om jag inte hade haft hunden och katten :) Och haft egen bostad

Skulle du kunna tänka dig att bygga egen bur till kaninen?

Timotejj
0

#15 4 av våra burar har vi byggt själva. Och jag vill gärna rita en egen och bygga men pappa tycker nog inte jag är kunnig nog xD

Skulle du kunna tänka dig att allt som finns i kaninens bur var egengjort? Såsom matskål och låda och hus, rubbet? :)

jahadu
0

ne känns onödigt när man kan köpa x)

skulle du kunna tänka dig att ha en kanin tillsammans med marsvin?

[ninnakm]
0

nej, för jag gilla rinte marsvin riktigt…

skulle du kunna köpa en kanin med bettfel i släkten, men inte lider av det själv?

Kassy
0

Nej, aldrig! Gillar inte marsvin och man får enligt lag inte ha 1 marsvin + 1 kanin. Marsvinet kan även få sjukdom och kaniner kan skada/vara stygg på den.

Skulle du kunna tänka dig att bygga ett helt kaninstall (även själva stallet byggnaden utomhus + burarna mm inuti) om du fick allt virke för tio tusen??

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Onslow
0

#19 Räcker 10 000? Isåfalll självklart, om jag bara fick för päronen. :)
#18 Jodå, sällskapskaniner är det inget fel på. ^^

Skulle du kunna tänka dig att föda upp holländska kaniner?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

hjartelyckanskaniner
0

#20 självklart. Har drömmen att skaffa några sen när jag flyttat:)

Hade du kunnat tänka dig att raka din kanin? (jag har hjärnsläpp och kommer inte på något:P)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

LMTninis
0

nej , inte om bara sådär ;P men om de va nödvändigt så xD

skulle du kunna tänka dej att ge bort en kanin gratis till mej ? :D

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥

[ninnakm]
0

Nej, om jag visste vem du va och så, så kanske men nej, jag villa ha en sympolisk summa för mina niner:)

skulle du kunna tänka dig att köpa gnagarblandning till dina kaniner i stället för pellets i en vecka?…Oskyldig

Timotejj
0

#23 Nej, en vecka är nog för kort tid. Och sen föredrar jag pellets, hehe :))

Skulle du kunna tänka dig att sälja din/a kaniner när de blir äldre? :)

Kassy
0

# 24 Nej, aldrig, det är mina älsklingar! Men när jag startar uppfödning kommer jag nog sälja den del ungar ^^

Skulle du kunna vara utan dina kaniner i ett år utan att veta hur dom hade det?

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

conejos
0

Nej!Klarar knappt 2 v. :)

SKulle du kunna tänka dig köpa en inavelskanin?(som är frisk)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Fridaaaa
0

Nej inte om jag visste om det.

Skulle du kunna tänka dig att ha ett kaninrum i huset, alltså egetrum till kaninerna?

Tarja
0

Ja det skulle jag, det är så jag har kaninerna här hemma. =)

Skulle du kunna ha 150 kaniner?

Fridaaaa
0

Nej alldeles för många att hinna med och kela & gosa med osv. Alla kaniner behöver "egentid"

Skulle du kunna tänka dig att ha ett växthus där du odlar "Kaninmat"? (sallad, morötter osv)

[ninnakm]
0

Ja det skulle jag:) Det skulle vara väldigt roligt och mysigt:P

Skulle du kunna tänka dig att låta mig passa dina/din kanin/er när du är på semester:)?

Denna kommentar har tagits bort.
Kassy
0

# 30 Ja, om jag fick mejla med dig lite först ^^

Skulle du kunna ha kaninuppfödning?

[ninnakm]
0

Ja, jag ska starta:)

Skulle du kunna tänka dig att cykla upp till en affär i regnet, köpa några nya grönsaker och frukter, till kannerna för att visa hur mycket dom är värda för dig och för att du tycker dom förtjänar något extra?:)

jahadu
0

nej xD varför inte vänta tills regnet är över? =P

skulle du kunna tänka dig att avliva en kanin själv om den släpade bakdelen efter sig och skrek av smärta (dvs ett nödläge)?

Onslow
0

#34 Ja, om jag hade de rätta verktygen och slapp bli helt blodig. :) Om jag hade typ en pistol så kaninen dog direkt, så ja. Det skulle jag kunna. Är lite känslig för blod och dessutom vegetarian så jag vill inte behöva ha min älskling blod på händerna.

Skulle du kunna tänka dig att föda upp kaniner endast för pälsen och köttet?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

jahadu
0

för köttet ja, för pälsen nej. har en dröm om en ekologisk slaktuppfödning, den ska va helt perfekt med både inne och utevistelse, med runt 50-100 honor =)

hade du kunnat tänka dig att ha ett kanin-omplaceringshem?

[ninnakm]
0

ja, om tiden fanns och burar och allt sånt men annar s ja:D

Skulle du kunna tänka dig att att köpa 5 kaniner till du fick burar tid mat för ett år helt gratis?:)

malin--a
0

Nja, inte fem på samma gång :P

Skulle du kunna tänka dej att börja ställa ut?

♥

Timotejj
0

#38 Ja, fast min hona som är uts. kanin har fått hakpåse efter sin kull och hanen som är svart i papprerna är mörkbrun på ställen och vit stickelhårig här och där ;)

Skulle du kunna tänka dig att kremera din kanin? (antar att de är tillåtet?)

emms
0

Ja, fast föredrar att begrava dom som dom är. :)

Skulle du kunna tänka dig att låna ut dina kaniner på foder i över 4 månader?

Emma

LucyLove
0

#40 Nejj, skulle sakna dom för mkt då!! :(

Skulle du kunna tänka dig sälja alla dina kaniner och sen köpa förstaklassiga hopp och utställningskaniner?

SuperLivis
0

#41 NEJ ! Aldrig :'o Jag ville hitta min bästa vän och det gjorde jag, han kanske inte ser världsbäst ut eller är världens bästa hoppare, men inte skulle jag byta ut min bästavän ..

SuperLivis
0

Oops, glömde frågan .. hmm ..

Skulle du kunna tänka dig att om du hittar en hemlös tam kanin på gatan och gömma den på ditt rum eller liknande för dina föräldrar tillåter ABSOLUT INTE att du behåller den, och du vet ingen som kan ta hand om den/vem som är ägaren?

LucyLove
0

Kanske… ^^

Skulle du kunna tänka dig ha bruten nacke hellre än att kaninen dör?

SuperLivis
0

#44 Menar du bruten nacke på människan eller kaninen ? x3

Workingdog
0

Ja kanske om det gick att ha den någonstans så dom inte märkte det, men inte för att mina föräldrar skulle säga så., Min mamma gjorde så när hon bodde hos sin farmor när hon var liten :p

Skulle du kunna tänka dig att ha din kanin ute/inne, beroende på vad du har den nu?

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Workingdog
0

Ojsan, jag svarade på #43 :p

/Mvh Jennifer

LucyLove
0

#45 Människan ;)

Nejj, mamma är allergisk. Men jag skulle vilja!!! :)

Skulle du kunna tänka dig ha bruten nacke (asså du) hellre ön att kaninen dör?

Kassy
0

Ja, lätt! Aldrig att jag skulle vilja att mina kaniner dog framför mig!

Skulle du kunna tänka dig att ha en BJ innomhus?

[ninnakm]
0

Ja, det skulle vara kul:) Som en hund, fast kanin XD

Skulle du kunna tänka dig om du hade en uppfödning och avlade för Avel och utställning (men hade några kel kaniner) lämmna ut kel kaninerna på foder eller sälja dem, för att få mer platts för uppfödningen?

LucyLove
0

#50 Neej!! :)

Skulle du kunna tänka dig ha en uppföning av belgisk jätte, tysk jättescheck och hermeliner?

jahadu
0

nee, BJ är för stora (när det gäller plats), hermeliner är fula, men tyskar hade jag helt klart kunnat föda upp =D

hade du kunnat tänka dig att avla fram manx-kaniner, dvs kaniner utan svans eller naken (dubbelrexade) kaniner?

LucyLove
0

Nää, ;)

Skulle du kunna döda en kanin för att få behålla fyra kaniner?

Sashhi
0

#53 - Nej

Skulle du kunna tänka dig att spara en aggressiv kanin bara för att den är duktig (t.ex hoppning, bra rastyp osv)?

Not your mom, not your milk.

LucyLove
0

Beror på hur aggressiv.., är den rentav farlig skulle jag sälja den. Revirskyddande kanin skulle jag nog klara av.. ;) Men endast om det gällde hoppning :)

LucyLove
0

Oj, glömde frågan,

Skulle du kunna tänka dig para en hermelin med en belgisk jätte (Om det nu hade vart möjligt)?

Kassy
0

Nej, anser att BJ är för stora och är inte förtjust i hermeliner.

Skulle du kunna tänka dig att ha en bur som var 49 cm (en centimeter för liten) i bredd men 150 cm i längden?

jahadu
0

ja…en cm mer eller mindre…kruxet är väl bara att det inte "går" om man har en reggad uppfödning

skulle du kunna tänka dig att sälja en kanin som undervisningsdjur? dvs till någon skola eller 4-H gård

Rebiz
0

#58: Nä :)

Skulle du kunna lämna dina kaniner ensamma en helg (fredag-söndag) utan tillsyn under den tiden?

Kassy
0

# 59 Nej, aldrig! Shajli & Melissa dricker upp hela skålen på en natt och dricker bara vatten om dom verkligen måste ur en annan skål. Kassy & Leah välter sin skål & lilla Kesella får spån, hö osv i sin..

Förresten äter mina kaniner upp maten dom får första dygnet så sedan skulle dom svälta, ingen vidare bra idé, skulle förresten få dåligt samvete :/

Skulle du kunna tänka dig att köpa en vitblåögd kanin ifrån mig i framtiden (kom inte på någon bättre fråga)?

Jetaime
0

Nej, det skulle jag inte.

Skulle du kunna avla för produktion? (tex. kött skinn)

Jetaime
0

ops.. jag svarade på #59

emms
0

#61 Ja så länge jag kunde ge kaninerna narturliga förutsättningar innan slakten.

Skulle du kunna ha din kanin i en betesbur året om?

Emma

jahadu
0

ja jag har haft det tidigare, med ett litet upphöjt hus i anslutning till hagen.

skulle du kunna tänka dig att para två helsyskon för att se om de bär på några defekter?

pigelina
0

Jadå :)

Skulle du kunna tänka dej föda upp kaniner till slakt?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Onslow
0

Ja, om jag slapp slakta dem själv.

Skulle du kunna tänka dig ha 3 kaniner en bur på en kvadratmeter?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Jetaime
0

#66 Ja, det skulle jag, om kaninerna kommer bra överens dvs.

Skulle du kunna ha en stor inhängnad med över 10 kaniner tillsammans? *fantasi*

LucyLove
0

Nja, tjuvparning och sånt.., och bråk!! ;O

Skulle du kunna tänka dig "leka" med din/a kanin/er i fem timmar utan paus?

Jetaime
0

#68 Men såklart honor och kastrerade hanar då.

Alltså, leka och leka, men jag kan vara ute hela dagar med mina kaniner och pyssla och borsta och hoppa och gå i sele osv., så ja, antar jag.

Skulle du kunna tänka dig att ta imot en omplacerings kanin?

Rexkanin
0

#69 Ja, det är klart! =D

Skulle du kunna straffa din kanin genom att slå den? (:'O)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

Rebiz
0

#70: Nej det leder ju knappast till något bättre ;S

Skulle du kunna ha på din kanin kläder för att det är "sött"?

hjartelyckanskaniner
0

#71 Aldrig! Mina skulle skämts ihjäl och bitit ihjäl mig^^ men ändå, det är plågeri

Skulle du kunna ha din(a) kanin(er) i en/varsin hundkoja?

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Timotejj
0

#72 Haha nej^^ Dom vill nog vara kaniner så gott de går :)

Skulle du kunna tänka dig att ha en sällskap, en avels, en utst. och en hoppkanin?

[ninnakm]
0

Nja, klart jag skulle men man vill ju ge alla den tid dom förtjänar, s jag sattsar nog på 2 olika:P

Onslow
0

#74 Fråga? :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[ninnakm]
0

oj, haha glömmde:P

Skulle du kunna tänka dig att sälja alla dina kaniner ^^

Workingdog
0

Nej aldrig :o Bara om dom hade haft det dåligt här och inte trivdes och vi inte klickade och dom skulle få det bättre någon annan stanns, men nu är det inte så, så nej aldrig :)

Skulle du kunna tänka dig att ha din kanin i buren hela dagarna ( Undantag att du tar upp och gosar med den) och den aldrig får skutta runt ute eller något?

/Mvh Jennifer

Jetaime
0

#77 Nej.. det skulle jag aldrig kunna leva med.. Hade tyckte så fruktansvärt synd om kaninen och typ inte klarat av att ha det så.

Skulle du kunna tänka dig att ha kanin på rummet? (om du inte redan har det då dvs.)

Jetaime
0

(Alltså tänkte på sovrummet då)

jahadu
0

ne det luktar och sen tycker jag att kaniner hör hemma utomhus =)

hade du kunnat tänka dig att blanda foder till din kanin själv istället för att köpa det som finns färdigt?

Workingdog
0

Ja det gör vi redan

Skulle du kunna tänka dig att ha 5 kaniner tillsammans i en stor bur?

/Mvh Jennifer

Fridaaaa
0

Ja om alla trivs ihop :)

SKulle du kunna tänka dig att ha mer än 5 kullar kaninungar samtidigt? (på olika honor såklart)

jahadu
0

nej jag tycker det är för mycket om man avlar för sällskap, vill hinna med mina bebisar =)

skulle du kunna tänka dig att ha en viltgrå kanin?

watervalley
0

Ja det skulle jag : )

Skulle du kunna tänka dig att avla lejonhuvade ( löwen) ?

Loewen
0

Ja, har just nu två stycken - så jajemän. :-D

Skulle du kunna tänka dig att leva utan kaniner?

Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se

Jetaime
0

#85 Ja, faktiskt skulle jag kunna det. men skulle sakna det otroligt mycket :) (skulle dock inte kunna tänka mig att inte ha dom jag har nu, men annars så ja)

LucyLove
0

Du glömde ;)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.