Slutar på kanin.ifokus!
Som rubriken lyder så slutar jag nu på kanin.ifokus, helt och hållet. Bestämde mig redan i förrgår kväll.
Nu är jag så förbannat trött på hur man behandlas här som Medarbetare och på alla som tror de vet allt om alla och allting, och sedan behandlar allt där efter!
Jag ska tala om en sak, det är så förbannat oglamoröst det kan vara, att vara Medarbetare, det ska alla som tror något annat veta…
Så som vissa av medlemmarna beter sig så börjar denna sajt likna ett dagis eller fritids, tillbaka på jobbet alltså…
När jag för något år sedan (måste det nog vara) blev Medarbetare så hade jag en förhoppning om att kanin.ifokus skulle kunna bli en plats där man skulle kunna utbyta kunskap och erfarenheter om allas gemensamma intresse; kaniner, och att sajten skulle vara en plats där alla som ville skulle kunna trivas och diskutera saker men med vett.
Men efter X-antal spamningar, troll, kränkningar och nedtryckningar och skit man fått ta, så inser jag att majoriteten uppenbarligen bara är ute efter att förstöra för sajten, dess övriga medlemmar och oss entusiaster bakom den…förbannat trist! 
Jag tänker inte ödsla mera tid på att försöka hjälpa förvirrade ungdomar att hitta en vettigare fritid, eller vad man ska kalla det, kanske snarare försöka hindra de att förstöra sajten totalt.
De flesta här vet ju vad som fick bägaren att rinna över. En annan Medarbetare har redan avgått och det är inte slut kan jag säga. Enligt mig är det mobbning som utövats här och det går jag inte med på!
Lämnar sajten helt, för mig känns detta som en "förvirrade människors lekplats" och inget seriöst forum längre. Letar upp ett kaninforum där jag kan utbyta erfarenheter, tankar och idèer istället.
Jag önskar er som stannar bakom sajten ett stort lycka till, för mig är ni alltid eviga vänner! 
Är det någon som kan få sajten att blomstra så är det ni!
Adjö, ni bakom sajten och ni medlemar som är seriösa!
Mycket trist att du avgår!
Förstår mycket väl era anleingar då jag själv blev ordentligt trött på en eller två trådar som skapades.
Vi medlemmar ska vara glada att det ens finns folk som vill lägga ner tid i detta och fixa till en plats där vi kaninintressenter kan utbyta information och så vidare.
Är det någon som skall försvinna från sajten så är det dessa oseriösa, otacksamma och bortskämda ungar.
Sen om någon Medarbetare missköter sin makt, herregud en tillsägelse om detta till Sajtvärd räcker!
Man behöver inte starta en hel tråd och få till så att en hel grupp sätter sig emot alla Medarbetare inkl. sajtvärden.
Så otroligt omoget beteende!
ska medlemmar vara så omogna kan de lika gärna gå och leta efter en kiss och bajs sida - dit ni hör hemma med andra ord. Där kan ni herja bäst ni vill, men kom inte och förstör för de som faktiskt är seriösa och vill någonting med denna sida förutom att förstöra.
Detta att Medarbetare missbrukat sin kraft har inte ens hänt! Detta är ett påhitt och rena lögnen som fick flertal medlemmar att sätta sig på tvären.
Den ni ska sätta er på tvären emot är den som hittade på alltsammans och inte de som inte ens gjort någonting!
Tack för din tid!
Den har vart mycket bra måste jag säga.
Hoppas du kommer tillbaka, denna sida behöver seriösa personer som kan sköta den på rätt sätt - vilket du kunde.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Jag kan säga att jag förstår att du avgår men jag tycker att det är synd! Bara för att vissa personer inte kan uppskatta det ni gör och det vi älskar: alltså kaniner!
Man blir trött på att ni där ute inte kan ge er och försöka hålla en god ton! Alla Medarbetare plus Sajtvärd gör så gott de kan och hur roligt är det att bara få höra kritik och att man gör fel? Det är alls särskilt kul! Alla är vi människor och vi kan inte göra så mycket mer än det vi redan gör. Och nu bara för att vissa personer inte uppskattar det som händer har nu två Medarbetare avgått och det är säkert fler som funderar på att göra det.
Det är inte kul att få ta skit hela tiden, tänk själv om det var du som hela tiden någon hackade på! Hur roligt skulle det vara.
Det är synd att det ska få vara så här. Men vi får hoppas att vi ändå kan få se Maja och Bonnie förhoppningsvis då och då på KIF. Tänk att ni har gjort så mycket ni kan och nästintill alla vill er bara gott och att KIF ska vara en vänligt forum för kaninälskande personer.
Tack för den tid som ni har lagt ner på KIF!
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Trist Maja :( men förstår ditt beslut. Lycka till med allt.
Först Bonnie, sen du MajaL.
Lycka till i framtiden! Och tack för din tid!

Trist att du lämnar KIF helt :(
Håller med alla andra !
Maja, du är så oerhört duktig på att skriva. Allt detta har jag försökt få fram, men helt enkelt nte kunnat.
Tack för allt du gjort för sajten, alla tips? och råd du gett folk! Synd att det skulle behöva sluta på detta sätt, men jag önskar dig all lycka med kaningården och övriga livet så hörs vi säkert då och då.
Kram på dig!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
jätte synd att vissa här inte har bättre för sig än att hålla på att klaga.. :(
förstår dig helt och hållet!
säger som dom andra.. Lycka till i framtiden & tack för allt du gjort på sidan&allt annat. du har gjort ett riktigt bra jobb!:)
Det är så trist att en sån liten majoritet av sajtens medlemmar ska få dig/er att sluta! Men det är nog inte mer än rätt, för klarar man inte att ta skit (vilket man Alltid får göra via internet på olia sätt) så är det inte mer än rätt att man avgår. FÖr man ska inte behöva må dåligt!
Tyvärr så kommer inte detta göra att folk slutar att vara jävliga via internet. Det kommer förmodligen inte att sluta överhuvudtaget, det finns alltid folk som gör allt för att förstöra. 
Tycker även jag att det är riktigt trist att även du väljer att lämna kif Maja, både du och Bonnie har varit suveräna Medarbetare och är underbara personer båda två. Önskar att dessa medlemmar inte behövde finnas här och förstöra för folk. Tycker man så illa om sajten så man måste hålla på såhär, ja då finns det andra forum man kan vända sig till.
Tack för den här tiden Maja, även jag önskar dig all lycka till inom kaninvärlden.
Stor kram från mig
Ja jag är fullt medveten om fenomenet "grupptryck" och vad det innebär…
Många medlemmar jag tidigare uppfattat som seriösa har bara sänkt sin nivå totalt i mina ögon bara senaste månaden. Då känns allt meningslöst här inne.
#1 - #6 Tack själva! ^^,
#6 Ja visst. =)
Tack så mycket Emellie, bara öppnar hjärtat och skrivet. ^^,
Men nej, inte du med! :( Otroligt trist att du väljer att lämna oss, men som många andra förstår jag dig totalt. Hoppas du får det bra nu och att du väljer att komma tillbaka någon gång!
#7, #8, #9 & #11
Tack! ^^,
#8 Jag tycker själv att denna typ av beteende som vissa personer visat, inte borde få finnas här och jag accepterar det inte. Det är de som borde ge sig av, inte vi, men nu orkar man inte mer…
Fy vad tråkigt att du oxå slutar :(
♥

Tråkigt att du slutar =(
Tråkigt att du slutar, men jag förstår att du gör det!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Vad tråkigt Maja men det är helt förståeligt, själv har jag också haft tankarna att sluta. Så ja, får se om även jag slutar. Trist att kanin.ifokus har blivit så här.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Tråkigt. Men jag förstår dig.
Kommer verkligen sakna dig bakom sajten!
Jag förstår till 100% hur du känner.
Du har alltid funnits där, och hjälp till. Otroligt tråkigt att det skulle sluta såhär..
Lycka till med allt! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag kommer som alla andra verkligen sakna dig Maja! Du har gjort så mycket för sajten ohc du är så duktig.
Men förstår varför du har valt att göra som du har gjort.
Lycka till i framtiden!
Vänliga Hälsningar Lina
Har totalt missat om vad som har hänt dej å andra Medarbetare, men tråkigt!
Men hoppas du hittar ett bra å vettitgt forum å håller än uppdaterad på hemsida å blogg, för gillar dina kaniner ;)
Alla: Tack för allt fit i skriver. ^^,
#20 Japp, blir mera tid åt hemsidan och bloggen nu också. ^^,
Läs tråden "Hur långt får det gå egentligen?" så förstår du. ^^,
22 gjorde det nu, skamligt!, jag hoppas du kommer tillbaka, men kmr följa dej på hemsida å blogg nu. Saknar hur sajten va för ett årsen…
Men "krya" på dej ;) så ses vi andra sidan bron ;)
#23 Ja det får du göra. ^^,
Där kommer jag finnas kvar. =)
Tack. ^^,
Nej vad trist att två jätteduktiga Medarbetare lämmnar sajten för vad anndra gjort.. Jag tycker inte att det ska behöva bli så..
Förstår ditt beslut, lycka till i framtiden!
Som jag sagt tidigare så tycker jag det verkligen är synd att detta ska behöva ske.
Men samtidigt förstår jag ditt beslut till fullo.
Vill tacka dig för att du berikat sajten genom att vara den underbara personen du är.
Önskar dig lycka till och vi lär säkert höras. =)
Det är väldigt tråkigt att du bestämt dig för att lämna sidan. Jag visste faktiskt inte att medarbetarna får ta så mycket skit, men nu jag förstår ditt beslut. Jag tycker iallafall att du + de andra medarbeterna har gjort ett briljant jobb!
Lycka till och tack för allt! :)
Tråkigt att du ska sluta :(
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Det är så tråkigt så det finns inte!
Att man ska bli behandlad såhär, jag är fortfarande med bakom men känns inte direkt roligt att logga in.
Maja - du tillförde sajten otroligt mycket och du fanns med och hjälpte till överallt! Vi kommer sakna dig.
Sedan är det oerhört synd att Bonnie också avgår. Kommer sakna er!!
Oerhört tråkigt att du slutar!
Synd att det har gått så långt att två Medarbetare känner att de behöver avgå. Du har tillfört mycket gott och väldigt mycket kunskap till sajten och vi är väldigt tacksamma för det! Önskar dig all lycka till med dina kaniner osv i framtiden och hoppas att du hittar tillbaka hit vid senare tillfälle!
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Jätte synd att du slutar! Du kommer vara saknad här ska du veta. Du har verkligen varit en person som alltid varit positiv och hjälpt andra med din kunskap och erfarenhet.
//Emma
Fy vad tråkigt :( Ni Medarbetare är ju här för att hjälpa och styra upp! Dom som skriver dom där trådarna borde få se hur det blir utan Medarbetare! Usch säger jag bara!
Hela sidan skulle bestå av spam och personliga påhoppningar! När det gäller någon annan är det inte många som skriver något men när det gäller medarbetarna verkar det vara fullt acceptabelt? :S Förstår inte hur folk tänker… :(
Men du har också gjort ett jättebra jobb och du är så duktid på att skriva och förklara! Tråkigt att vi ska förlora några av dom mest kunniga personerna här bara för att folk inte har något bättre för sig att göra än att trycka ner er stackars Medarbetare!
Emma
Jätte tråkigt att du ska sluta! 
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Fy va tråkigt :(
Nu har de verkligen gått för långt! Två Medarbetare som slutar, det säger ju ett å annat. Tycker att de är så himla dumt. Jag har under min tid här fått mycket hjälp och gud vet vad hur mycket jag lärt mig! Allt tack vare vår Sajtvärd och våra Medarbetare som håller i trådarna!
Fy vad tråkigt :(Jag undrar hur denna sajten kommer sluta igentligen :s
Håller med 34# Verkligen synd att du avgår, fast jag förstår dig också!
Lycka till :)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Väldigt tråkigt att du slutar, både du och Bonnie var väldigt bra och passade oerhört in som Medarbetare.
Trist att folk som är seriösa ska behöva lämna denna sida istället för dem som är otrevliga och mobbar. Mycket tråkigt.
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Trist att du ska avgå för att vissa inte kan sköta sig och säga snälla saker, osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej, vad tråkigt, det kommer kännas tomt…när jag blev medlemm, så fanns du där och Bonni och då och nu såg man upp till er, visste inte ens att bonni har slutat, kommer hon aldrig att logga in igen?:O:(