Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1128 ggr
fia-mia
0

Frigående? hur lösa med marsvin?

Har börjat fundera på att skaffa nin igen, avlivade min första för ett år sedan och det har varit lite tomt. Min förra var frigående men i höstas skaffade jag mig marsvin. De har ju bur men en stor Hage att vara i på dagarna, staket runt som är ca 40 cm högt.

Om jag nu skaffar frigående, hur ska jag lösa det med marsvinen? Vill ju inte att de är i buren jämt. Tror ni det är möjligt att lära kaninen att inte vara i marsvinshagen?

Jag vet att de inte pratar samma språk osv och därför underviker jag helst att de ses. Eller är det bättre att lära dem acceptera varandra men ignorera varann?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

emms
0

Du kan ha lite högre galler runt marsvinen så att kaninen inte hoppar över kanske? :)

Emma

fia-mia
0

#1 Problemet är att jag tycker det är nåt sjukt fult, haha! *får fundera lite*

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Inaarah
0

Eller ha marsvinen i ett separat rum och låt kaninen vara frigående i övriga huset/lägenheten. :)

Valkyrie
0

Kaniner bär på en bakterie som kan ge marsvin lunginflamation.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[aammE]
0

#4 Det stämmer, bordetella.

fia-mia
0

#4 Jag vet, det är en av anledningarna till att jag inte vill att de hälsar på varandra. Kan det smitta om de är i samma rum med?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

[aammE]
0

#6 Mja, om de kan ha noskontakt.

Valkyrie
0

Men de kan ju ändå rymma, jag hade inte vågat.

Rest in peace Valkyrie!

Fralice
0

Kaniner lär sig lätt vart de inte får vara, om du från den första veckan börjar visa kaninungen att hagen är ett förbjudet område genom att bära bort den såfort den går ditt eller annan "bestraffning" kan den nog med mycket höga chanser lära sig att dit går jag inte! :)

Valkyrie
0

9# Fast kaniner kan tycka det är kul att vara där de inte får vara så tyvärr nog ingen bra idé :)

Rest in peace Valkyrie!

Fralice
0

Det beror ju på individen! Det kommer gå bra, man kan alltid testa att träna dem annars så är de väll inte så svårt att försöka undvika möten mellan dem! (-: