Dräktig eller skendräktig
Min systers kanin har för cirka 2,5 veckor sen kanske råkat ut för en PARNING.
Ägarna till hanarna har inte sagt något att någotsånt skulle ha hänt, men kaninen har blivit tjockare, "pratar" och fäller sin päls.
Finns det någon chans att honan kan vara dräktig? Hon är 5 år.
*tassavtryck*
Hon kan vara dräktig, men det är svårt att veta helt säkert på vissa honor fram tills ungarna faktiskt ligger i boet.
Det säkraste är att avvakta och se.
Jag skulle i alla fall ta för givet att hon är dräktig och fixa med bolåda (om sådan inte finns).
Hellre ordna som om hon skulle vara dräktig, än att tro att hon är skendräktig? och sen ligger det bebisar där en dag.
Okej, tack
förlåt om jag snor tråden lite.
mina föreldrar har en kompis som har en kanin på 3 år som blev parad utan att de visste om det (hon går fritt och dottern släppte ut hanen och trodde hon var instängd) så hon är parad för magen växer och den var för 30 dar sen hon parades, kan hon dö? Hon är riktigt rädd för det. Och tänkte då att den här honan är 5 år, då är det väl inget farligt va? :)
#4: Det beror på hur pass honans kondition är.
Det är inte bra även om honan är 3 år, likväl som för denna 5-åring.
Det är bara hålla tummarna att allt går vägen.
Jag är ingen expert inom ämnet, men har dom inte haft ungar tidigare finns det en liten risk att det kan gå illa… läste om tricks hur man skulle göra för att det skulle bli mindre risk att ngt skulle hända, minns inte dock dom nu
jo jag vet också att det kan gå illa, hon som äger kaninen har ringt till massor vet och allt men det var något med att dom inte kunde något, hon älskar denna kanin grovt mycket och har gråtit en massa o så :/
Min kanin är 5 år, och är en kortväxt dvärgvädur. En av hanarna som kan ha parat henne kan vara mkt större än henne…