Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1079 ggr
Wings2Fly
0

Hjälp med "semesterburar"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan köpte mina föräldrar ett sommarhus på öland och nu kommer jag alltså ha möjligheten att ta med mig mina kaniner när vi åker dit. Det finns bara ett litet problem, och det är hur jag ska fixa burarna.

Hade tänkt mig göra kompostgaller burar och ställa dem direkt på stengolvet (har självklart tänkt ha spån på stengolvet) däremot visar det sig att golvet i "kaninhuset" sluttar lite, kan det här bli problem? Hur går det att lösa annars? Skickar med bilder på huset där kaninerna ska få bo.

Några andra frågor jag har är;

Hur mycket spån kommer att skvätta utanför burarna? Har inte märkt att mina kaniner grävt väldigt mycket tidigare.

Undrar också om man kan ha transportburarna som sitthylla, har två stycken som är lite rundade på toppen men det har inte stoppat min ena kanin tidigare.

Föräldrarna sa att det var lite dragigt men man kanske kan hänga upp filtar/handdukar kring burarna?

Ifall det finns råttor där, hur ska man lösa det? (Är ett uthus så chansen finns)

Wings2Fly
0

Nästa bild

Qepta
0

Du kan ha mattor på golvet istället för spån, det hade jag när min hona bodde ute på balkongen. Kan skicka med en bild på hur det såg ut.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se