Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 3337 ggr
Onslow
0

Hur mycket kostar ert hö?

Hejsan!
Hur mycket kostar det där ni köper hö? Jag måste köpa från en djuraffär, de tar 30:- för en 20liters säck och 60:- för en 50liter. Det är sjukt dyrt…
Det finns inga bönder här heller, så kan inte köpa därifrån. :/

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

pigelina
0

30kr för en bal, ingen aning vad dom väger, vet inte om det är dyrt eller billigt:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Friheten
0

60l tror jag för 25:- på ica maxi. Dom köper från en bonde i närheten :)

Måste dock för röven ur och köpa direkt från en bonde. 1,50/kg kostar det då 10-15kg balar

utekaninen
0

Jag köper från djuraffär en 50liters kostar 100 kr så det blir dyrt med hö och halm.

Jag tror iallafall dom är 50liter

Vihed97
0

Min pappa köper på ljungs foder. :) han brukar köpa flera påsar, och dom är stora. xD det brukar gå på 200-300 för minst 6-10 påsar xD :P

NaimaG
0

Mitt senaste hö då jag inte gillar lantmännens hö så värst mycket kostade 50kr för ca 20L och jag kommer nog fortsätta med det då det höt inte dammar och luktar dessutom som hö ska samt att Molle är förtjust i det.

Emma-lundqv
0

Köper för typ 2-2.5kr/kg, tycker att det är ett bra pris för analyserat hö. I början köpte jag från granngården men där är det ungefär tio gånger dyrare och höet var dessutom ofta dammigt.

lukasfelix
0

Hur kan det inte finnas bönder där du bor, var bor du egentligen? Finns väl runtom alla städer..

Tarja
0

10kr/balen. Balens vikt ligger på 10-12 kg och det är ett väldigt bra hö, dammar inte och är starkt, grönt och luktar gott. Analyserat. :)

Onslow
0

#7 Jag bor 2 timmar utanför Stockholm. Jag får inte åka mer en max 1,5 timme för hö ._.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

NaimaG
0

#9 Kontakta en bonde och be den köra höt till dig.

Onslow
0

#10 Det skulle bli jättedyrt då jag bor på fel sida utanför Stockholm. Närmsta bonde ligger på andra sidan.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

NaimaG
0

#11 Vilken sida av stockholm bor du på då?

Onslow
0

#12 Söder.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

NaimaG
0

#13 Då har du ju bönder i närheten. Finns väldigt mycket bönder mot trosa, vanghärad, nyköpings hållet. Finns säkert en och annan bonde i utkanterna av Salem också.

Onslow
0

#14 Men inte inom en timmes åkväg.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

NaimaG
0

#15 Till Nyköping tar det 1,5 timme med bil, 20-30min med tåg. Til salem tar det 20 min, till trosa/vanghärad 30min-1timme beroende på vilken väg du tar.

[BonnieL]
0

2 kr/kg.
Ska dock byta bonde snart då jag vill kunna köpa halm på samma ställe som jag köper hö.

hjartelyckanskaniner
0

52 kr för 12kg bal och 60 för 20kg.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Fatma
0

115 kr för en bal (granngården) dock har jag nu hittat en bonde i byn så jag ska byta till honom.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Onslow
0

#19 En bonde i vår by, en bonde i vår by.. Haha, Jag är övertrött, så du får ursäktaa mig men jag kom att tänka på den visan. Hehe. Flört

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[sstorm]
0

Sista balen var gratis ;) Annars 50kr/ bal har ingen koll hur stor de är

Jetaime
0

3.75kr/kg :) Brukar vara balar mellan 10-20kg.

Westis
0

Jag betalade min senaste bal med en mockning :-). Har en kompis som har häst.

Fatma
0

Kan tillägga det är inte en sådan vit stor bal utan mindre dock har jag ingen som helst aning hur stor den jag köpt var.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

alwiz
0

Gratis, får av en bekant. Jättebra hö i bal (med snören) ^^

Johanna-Larsson
0

Vi köpte ett paket snus så fick vi hö & halm resten av livet :) Men det är våra kusiners mammas pappa & mamma som har hö & halm :) Bara att säga till när vi vill ha :)

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Fridaaaa
0

1.5 kr /kg av en bonde, Superbra hö! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kristall
0

15-25 kr för 10-12 kg ungefär. Beror på var jag köper.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kassy
0

2 kr/kg

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Plopp4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

köper från djur affär men vet inte hur mycket det kostar. Men kan kolla. Annars brukar jag fåav min farbror gratis! Skrattande Här är en bild på Mimmi när hon sitter på den stora svarta säcken med hö!

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Inaarah
0

Jag betalar 50 kr för 2 säckar med 300 l i vardera.
Köper från bonde ca 3 minuter härifrån. Miljövänligt, billigt och bra. Glad

Emelie
0

Du bör defenitivt ha en bonde i närheten Lina. Om du vill kan du skicka ett PM till mig och säga vart du bor, så kan jag försöka hitta en bonde i närheten av dig? :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

lomsen
0

Eget hö!Glad

Emelie
0

#35 Lyckost! Oskyldig

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Qepta
0

Jag måste sorligt nog köpa hö från Granngården som är svindyrt, har inte tillgång till bil så vi kan inte åka och hämta hö, bor mitt i stan…

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Djurlinnea]
0

Jag får gratis hö av en vi känner som säljer åt andra men inte till mej och min kusin (: vi får gratis! :) Kostar en blomma och en kram om året :p Får hämta hur mycke jag vill! (: Så får jag av min brors tjej som har hästar (:

[Chamisia]
0

Vi har egen äng, så vi fixar vårat eget hö! :D

Royalz
0

Jag köper hö för 25kr balen. Balarna väger runt 10-12kg.

malin--a
0

30 kr för två proppfulla sopsäckar! :) Lagom pris tycker jag.

♥

utekaninen
0

Vad billigt ni alla får :)

Jag skulle också vilja köpa så billigt men jag vet inte riktigt var. Någon av er som bor i stockholm och kan säga var ni köper? :)

[ninnakm]
0

Har också eget hö, från våra åkrar, som bonden skördar åt oss till hästarn, så jag tar från dom XD

Loverabbits
0

Bor på en bondgård så har alltid friskt och fint hö hemma till kaninerna och marsvinen. (Och nötkreaturen);)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

emms
0

2kr/kg på ridskolan 5 minuter bort :) Fint och grovt! Och om hästarna äter det så är det bra ;) Köper inte balar utan löst då dom köper det i torra gigantiska rundbalar, utan plast på :P Finns halm där med men har inte behövt det än :)

Emma

watervalley
0

26 bal ( ca 25 kg )

Workingdog
0

Vet inte riktigt hur mycker vårat hö kostar, men vi köper en liten bal från Foderboden. Nu köper vi endast en liten bal, förut då vi hade mycket marsvin köpte vi antingen en stoor bal eller 2 små. Men inte jag som handlar så vet inte riktigt vad det kostar eller hur mycket det är :P

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus