Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 810 ggr
[Agilityvovven]
0

Ha innekanin ute?

Hej! Skrattande

Jag har två kaniner som älskar att vara ute. Nu på  sommaren är dom inne på natten och ute i en stor Hage av kompostgaller den största delen av dagen.

Den ena kaninen brukar jag även gå lite i sele med, men den andra hatar det verkligen då hon några månader tidigare fastnade i selen och fick panik.

Senare i sommar när skolan börjar kommer jag ha kaninerna ute i hagen ca 2 timmar om dagen. Kan jag då fortsätta ha dom ute resten av året också, även fast dom inte bor ute dygnet runt utan bara är ute några timmar?

Hoppas ni förstog vad jag menade.. Jag är inte bäst på att förklara saker.. Skrikandes Tacksam för svar Glad

lukasfelix
0

Jag tycker några timmar låter väldigt mycket för en kanin som inte kommer sätta vinterpäls som de gör när de går ute hela tiden, men jag vet inte för har aldrig testat :)

Zvintos
0

Några timmar blir för mycket på vintern för en innekanin.
Då är det korta stunder som gäller.

Workingdog
0

Kan man gå ut en stund i sele med dom på vintern om dom bor inne? :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

lukasfelix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klart du kan, de har ju päls!

Workingdog
0

#4 va bra :p, men när jag frågade någon, kommer inte ihåg vem eller vart så sa dom att det inte gick för att dom kan bli sjuka av kylan.. :s ?

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

lukasfelix
0

Är det bara korta stunder är det ingen fara men de ska ju inte vara ute så länge att de börjar frysa eller blir blöta och kalla

[Agilityvovven]
0

#1 & #2 - Ca 15-30 minuter då? Och/eller att jag tar in dom så fort dom börjar kännas kalla eller blöta?

Zvintos
0

#7: Om det inte är för kallt ute, så en 15-20 minuter skulle jag kunna ha mina innekaniner utomhus.
Är det dock kallt ute eller dåligt väder, bör man ju hålla dem inne.