AKUT! Teddy + Löwen: Underbar intelligent
Hej!
Å mina grannars vägnar:
De är förtvivlade och har gett upp!!! På torsdag åker han till veterinären.
Deras fantastiska kanin kan inte bo hos dem, eftersom mamman är så allergisk. Hon har blivit jättesjuk av honom, så nu håller de sig på landet.
De får inte tag på uppfödaren och inte heller någon som är villig att adoptera. Jag hade själv gärna gjort det, om jag inte hade rest så mycket.
Konichiwa är en hane och en blandning av Teddy och löwen. Han är supertrevlig, jättegosig, trygg, påhittig, nyfiken och mycket välskött. Ca 5 månader. Han finns på mälaröarna i Stockholmstrakten.
Kontakta mig på 073 998 63 27
/Ullis
Nej men fy så tragiskt! 
Hoppas någon här kan ta killen.
Han är inte kastrerad? Hade han varit det kunde jag tagit hand om honom.
Jag kollar om han är kastrerad. Om han inte är det, vad kostar det kastrera?
#6 Okej. Jag tror det varierar, det får man nog ringa och fråga veterinären. Här nere är det nog ca 1000kr. ganska mycket alltså.
runt 5-800kr brukar de kosta, i alla fall runt gbg.
Söt han va!Lycka te med han!
#8 Okej. Det är nog ganska billigt. =)
har för mig det kostar 600-700 för att kastrera här omkring ;)
Men kolla om han är kastrerad, för då är det nog ganska lätt att hitta hem åt honom, hoppas någon kan ta honom, inte permanent så kanske tillfälligt :)

lycka till!
Hej igen,
Han är inte kastrerad, men de bekostar gärna det om det gör det lättare att hitta en adoptivfamilj.
Vi har precis varit med honom. Han känner oss inte, men är väldigt trygg och supergosig!
/U
guuud så söt !! jättefin teckning enligt mig, har aldrig sett en kanin med vitt huvud och brun kropp :)
åå vill ha honom, men mamma vägrar :(
får man buren med när man köper kaninen ?
Kan ta honom om han kastreras. Känns bara för hemskt att han skulle bahöva dö pgv. allergi, hjärtat brister när man läser det.
Han är så välkommen om han kastreras, sen ska det nog lösa sig, han kan alltid bli hoppkanin och/eller sällskap åt en av töserna här.
Mitt hjärta brister också…. han verkar dessutom vara en sån toppenkanin.
#16 får man mee bur ?
Tyvärr så är buren på plats byggd och sitter fast i lekstugan.
Det blir nog svårt att få med…. eftersom ena burväggen är en lekstugevägg.
Inte den mest lysande konstruktionen heller.
#18 okej :( vad tråkigt för man kanske kunde få mamma att ändra planer om man sa att buren följer me :P

Åh.. vad tragiskt att dom tar bort honom om dom inte blir av med honom.. :(
Hur mycket vill dom ha för honom??
hoppas han får ett hem! :(
åh han ser ju ut som en ängel!
Nej så tråkigt! :( Skulle gärna tagit honom men vet inte om jag har tillräckligt med plats för en till… kanske skulle funkat om han var kastrerad och kunde gå tillsammans med en annan kanin.
Måste han bort på just torsdag (idag!!)? =/
Kaninen har mig veterligen fått ett nytt hem.

#24 har du köpt/hämtat honom?
Jag skulle det, men de hittade på närmare håll precis innan. Så slapp han kastreras också.
Så bra att allt ordnade sig! :)
synd att jag missade detta,letade efter en hane till min hona m samma utseende…