Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3208 ggr
Emelie
0

Kaninträff (PET-utställning & hoppning)

Jag och Sanna (Sstorm på KIF) har nu planerat länge för att fixa denna träff som kommer innehålla både PET-utställning och Kaninhoppning, och nu ska den äntligen bli av.

Datumet vi planerat att ha träffen på är 8 augusti då förhoppningsvis de flesta kommit hem från semestern. Vi har valt att ha den på landet utanför Bålsta, antingen i ett ridhus om vi får tillstånd till att använda det, annars på min pappas tomt. Denna träff är för alla, stora som små, KIF medlemmar som icke KIF medlemmar, och vi ser gärna att familj och andra nära och kära också följer med.

Bålsta ligger beläget i Uppsala län, mellan Stockholm, Uppsala, Västerås och Enköping ungefär. Det går att ta sig kommunalt ut till oss, på vilken av platserna vi än ska vara.

Eftersom vi ska ha PET-utställning så är alla sorts kaniner välkomna, vare sig de har stamtavla, härstamningsbevis eller inga papper alls. De priserna vi ska dela ut till PET-utställningen blir BIS (Best in Show), BIM (Bäst i motsatt kön), Tamaste/keligaste kaninen och sist men inte minst ett pris till häftigaste färgen. Alltså fyra olika priser att tävla om. Anmälan till utställningen kostar 50:-/kanin, men anmäler du fler än en kanin så blir det 10:- rabatt per kanin du anmäler. Skicka anmälan till tranbergetskaniner@live.com, och skriv fullständigt namn, mailadress, telefonnummer & kaninens namn, ålder, kön, färg och ras. OBS, inga kaniner yngre än 4 månader, och inga sjuka kaniner får tas med.

I hoppningen får också vilken kanin som helst deltaga och klasserna vi kommer ha är rak mini & rak lätt. Anmälan kostar 30:- / kanin. Pris kommer delas ut till 1:a placering, och diplom och möjligtvis tröstpris (mindre pris) kommer delas ut till 1:a, 2:a och 3:e placering beroende på hur många som anmäler. Vi har den policyn att ju fler som anmäler sig desto fler och bättre priser kommer vi att kunna fixa. Anmälan skickas till sanna@stormenskaniner.se och skriv fullständigt namn, mailadress, telefonnummer & kaninens namn och ras samt vilken klass du vill deltaga i. OBS, inga kaniner yngre än 4 månader, och inga sjuka kaniner får tas med.

Både hoppning och utställning kommer starta klockan 11.00, så det är bra att vara på plats ca 10.30.

Sista anm dag 8 augusti efteranmälning i mån av plats och mot ev. extra kostnad!

Anmälningsavgifter betalas på plats. Vi kommer även anordna småaktiviteter under dagen som kaninfotografering, tipsrunda och lotteri. Kaninfotograferingen kommer gå till på så sätt att vi kommer ha en liten "fotostudio" där din kanin blir fotograferad, eller så bestämmer du själv plats för fotograferingen. Tycker du om bilderna så kommer du få möjlighet att få de nedbrända på en CD skiva som du kan köpa med dig hem om så önskas. Tipsrundan kommer vara anpassad så att vem som helst ska kunna deltaga, därför kommer det vara blandade kanin respektive vanliga frågor.

På plats kommer det även finnas kompostgallerhagar som går att hyra för 10:-/halvtimme, vill man dock ta med sig egna så går det också jättebra.

Lättare servering med fika, mackor och pizza/piroger kommer också att finnas, men vill ni ta med egen matsäck så funkar det utmärkt.

Om vi är på tomten så kommer det finnas möjlighet att gå att bada i sjön om så önskas och vädret tillåter, då vi bor ca 5 minuters gångväg från stranden. Det blir dock svårare om vi ska hålla till i ridhuset.

Vill man ta med sig sin kanin/kaniner utan att deltaga i hoppningen eller utställningen så är det okej. Tanken med träffen är att vi alla kaninmänniskor skall kunna träffas och ha roligt tillsammans.

Vi reserverar oss för eventuella ändringar.

MVH Emelie & Sanna

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[BonnieL]
0

Åh, det låter jätteroligt, riktigt synd att det är så långt bort bara. :/

Emelie
0

Ja, det är nästan så jag åker och hämtar dig!

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[vretenskaniner]
0

Jag anmäler mig direkt! Kyss

[Emmla]
0

det låter jätte kul men tror tyvärr inte jag kan eftersom jag är på landet då och så ligger det lite för lång bort

Emelie
0

#3 Goodie! Ska du vara med på både hoppning och utställning? ;)

Friheten
0

Trevligt :)

Är själv utflyttad bålsta bo :P

Emelie
0

#4 Vad synd! Det kanske blir fler gånger. Vart bor du? :)

Emelie
0

#6 Är du? :O Jag PMar dig, måste ju veta vem du är minsann! :)

kaningodis
0

Åh, vilken fin idé…synd att det är så långt bort =(

Av ren nyfikenhet, vem är det som bedömer kaninerna? :)

Kastanjegårdens Kaniner

Emelie
0

#9 Det kommer vara Marianne på Förgätmigejs Kaniner som ska bedöma! :) Iallafall som läget ser ut just nu, men sen vet man inte vad som kan hända osv.

[vretenskaniner]
0

#5 Japp! =) Så det allra bästa skulle vara om någon annan kunde döma, så jag kan vara med i båda klasserna (a) Annars skulle jag kunna döma minin, och Linnea lätten, eller tvärt om Glad

LinneaJohaanson
0

Men vi kan ju döma tillsammans och när du hoppar dömmer jag ensam och tvärtom?

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

ulanea
0

Åh, jag vill ju verkligen komma:(..

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

[vretenskaniner]
0

#12 Visst

Emelie
0

#11 Linneas idé låter väl bra? :) Men känner ni någon annan som hoppar så fråga gärna den med.

Emelie
0

#13  Jättesynd att du inte kan! :(

[vretenskaniner]
0

#15 Det blir bra det (:

[YlvaP]
0

Hade jag haft en kanin så skulle jag komma. :D

[vretenskaniner]
0

#18 Skaffa dig en! Skrattande

[YlvaP]
0

Jag får en när vår hamster har sagt sitt. Kan ta några år. :p

Fatma
0

Vad roligt, synd att jag bor för långt bort Rynkar på näsan

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Inaarah
0

Åh, att ni inte kunde ha den ca 3 veckor innan, då hade jag kommit! ;)

Emelie
0

#18 Kom gärna ändå! :) Det är till för alla. Om inte annat så kan du säkert få ett och annat bra tips? om kaniner osv! :)

Emelie
0

#21 & #22 Synd att ni inte kan komma! :(

[Emmla]
0

#7 Jag bor i Stockholm, men vi har ingen bil och jag känner inte att jag vill dra med hela min familj och kaniner och allt på tåg :/

[sstorm]
0

#7 kaniner på tåg är inget problem Glad

[sstorm]
0

Har noterat den första anmälningen till hoppningen! ^^

bellamollylovee
0

Ååh, hade varit otroligt roligt =D  Men tyvärr bor man i Sundsvall, och här finns inte ens en klubb =/ Blir väl Ångermanland för oss ist (: Lite långt bara.

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Emelie
0

#25 Om man absolut inte vill åka tåg med kaninerna så kanske man kan samåka med någon annan som ska hit! :)

Emelie
0

#27 Utställningsanmälningar har också kommit in! :) Superkul!

Emelie
0

Ändrade datumet till den 8:e, då vi hade planerat det från början. Jag hade skrivit fel och därför stod det den 7:e från början. Hoppas det funkar ändå för alla! :)

[vretenskaniner]
0

Vad duktiga ni är, Sanna & Emelie! Skrattande<3

[sstorm]
0

nu måste ALLA komma också!

Sweetienin
0

Jag kommer nog! Får tvinga med mig brorsan och Heidi. Så jag vet vart jag ska av tåget och så ^^
Vet inte om jag anmäler till utställingen, men kan ju ta med min älskade Sweetie så ni får träffa henne och så kan jag ställa henne då, hon har aldrig blivit bedömd eftersom hon är en kelkanin ^^ Men förbered er på hennes hakpåse :P
Holger får också följa med tror jag.
Jag kommer i alla fall på nåt sätt :D

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

LinneaJohaanson
0

om ingen har fattat det.

ILL BE THERE

[sstorm]
0

#35 jag med Cool

[sstorm]
0

Puttar upp denna så att många ser den! Folk som vill komma men vet inte hur ni ska ta er dit kanske kan fixa samåk med någon Glad

Emelie
0

Ja, och fråga gärna oss om ni behöver hjälp med hur ni ska fixa skjuts osv, det kan hända att vi ka hjälpa till och fixa! :)

Valkyrie
0

Jag kan inte komma… jag som sett fram emot det så mycket.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[sstorm]
0

Då får man fixa så man kan komma! ^^ tyvärr är de nog svårt att ändra datumet för helgen efter är de uts i hästholmen :P

Valkyrie
0

Jaa jag kan komma :D
Juste, Diana har just nu ojämn päls, men det kommer inte räknas väl?
Eller vad är det för bedömning?

Rest in peace Valkyrie!

[sstorm]
0

#41 de är ju PET uts, så de är inte efter de riktiga "reglerna" ;)

Emelie
0

Johanna du måste ju komma såklart! :) Som sagt är det PET, så det är ingeting om pälstyp, färg osv på det sättet.

Valkyrie
0

Nej vad bra så det gör inget att pälsen är ojämn?
Då tar jag nog med mig egna kompostgaller :)
hur många är de man hyr?

Rest in peace Valkyrie!

Emelie
0

#44 Det blir nog 4 per kanin så alla som vill ska kunna få plats! :)

Valkyrie
0

Okej men man får ta med sig mer själv eller? :)

Rest in peace Valkyrie!

Emelie
0

#46 Absolut, det finns gott om plats på vilket ställe vi än ska vara, så det är inga problem! :)

[sstorm]
0

#47 emelie logga in på msn!!

teddybaby
0

GladJag kommer väldigt gärna om jag kan! Finns det nån sista anmälningsdag eller så? Fast jag vill nog inte ställa ut min kanin, däremot vore det kul att träffas och så gillade jag idén med kaninfotograferingen. :P Vore väldigt kul att träffa er kaninmänniskor men också titta på andras kaniner!

Hur många är det som kommer, hittils? Glad

[sstorm]
0

#49 jo du måste ställa ut! Om alla tänker så måste vi ställa in för de går inte runt om ingen betalar anm avgifter osv…. Har man kanin och tänker komma så "måste" ni ta med den Glad

teddybaby
0

#50 Oh I see! Ja det är inte alls av ekonomiska skäl som jag inte ville ställa ut, utan för att min kanins päls är jättesvårhanterlig så jag måste klippa honom hela tiden vilket gör att han inte "känns så fin" alls i pälsen. :)

Men då ska jag fundera på det

[sstorm]
0

#51 men jätte kul om du kommer! och fotograferingen blir efter bedömningen så man hinner ju både och!

Emelie
0

#51 Det är ju bara en PET-utställning, så hur kaninen ser ut spelar absolut ingen roll. Vi kommer mest döma efter hur kaniner är till sättet osv! :) Kom gärna!

Emelie
0

Putt! Är det inte kul hur alla tjatar på att det ska bli träff, och sen när det väl anordnas en så anmäler sig ingen? Tungan ute

Valkyrie
0

Hehe jag ska anmäla mig men vet inte om jag ska ta båda med mig… och om Diana ska hopptävla :P

Rest in peace Valkyrie!

Emelie
0

#55 Okej, tänk lite först du! :) Du har gott om tid på dig att tänka.

Valkyrie
0

56# Diana är så liten, hon är 4-5 månader och kommer fortfarande igenom kompostgallret och orkar nog inte 3 pinnar ^^

Hur högt är det minsta? det är väl inte riktig hopptävling eller måste man ha tävlingsbok och medlem?

Rest in peace Valkyrie!

ulanea
0

Gud, att man ska ha sån otur;(!

[sstorm]
0

putt

[Wonderland]
0

synd att jag bor i gbg ;/

Emelie
0

Alla bor så långt bort! :(

Inaarah
0

#61 Ja :(
Jag vill komma hur gärna som helst (oj, lät lite fel där..), men jag sätter mig nog inte i bilen med Chica för en 6 timmar lång bilfärd i början av augusti enbart för det :(

[sstorm]
0

Kan säga att vi idag fått godkänt att vara i ridhuset! Vägbeskrivning och sista anmälningsdag kommer inomkort ;)

Emelie
0

Anmäl er gott folk! :)

louise-ariel
0

Hur högt är Rak mini?

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se

[vretenskaniner]
0

#65 det får vara max 2 dm

Emelie
0

Putt!

Valkyrie
0

vilka har anmält sig?

Rest in peace Valkyrie!

[sstorm]
0

inte många ;)

ulanea
0

önskar att det var bara några dagar innan/efter:(..

Emelie
0

Ska inte du anmäla dig Johanna? :)

MajaL
0

Kul initiativ! Säger som Bonnie tyvärr.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

teddybaby
0

Alltså jag funderar fortfarande! Jag tycker att det skulle vara kul att träffa folk med liknande intressen och så få kika på andras kaniner. ^^

Valkyrie
0

Haha såklart jag ska anmäla mig, snart ^^

Rest in peace Valkyrie!

[sstorm]
0

#73  klart du ska komma! annars blit jag ledsen :(

Friheten
0

Vart ligger ridhuset i bålsta. Va ett tag den jag bodde i bålsta : )

Emelie
0

#73 Ja men klart du ska komma! :) Du är så välkommen så. Jag lovar att ingen av oss bits. Det är bara kul om så många som möjligt kommer.

#74 Perfekt! :) Du kan ju inte missa våran träff när vi äntligen ska ha den haha.

#76 Hm, tror inte detta ridhus fanns när du bodde i Bålsta, men vet du vart Krägga ligger? Detta ridhus ligger halvvägs ut till Krägga från Bålsta ungefär.

Friheten
0

Oki. Tror jag vet då vilket håll iallafall; )

Emelie
0

#78 Annars brukar ju eniro vara ganska bra! :)

[sstorm]
0

Apalle gårdsväg ligger de på om jag inte minns fel *kliar mig i huvudet*

Emelie
0

#80 Ja, eller åtminstonde på Apalle Gård! ;)

teddybaby
0

Haha jag tror definitivt inte att ni bits ;) Det är snarare en fråga om tid. ^^ Visst gick det att ta sig dit kommunalt, eller?

Emelie
0

#82 Japp det funkar! :) Jag kan kolla upp när bussarna ut dit går. Det kan ju vara bra för andra som vill åka också.

Valkyrie
0

Problemet är ju hur jag kommer dit, tror inte min mamma är så förtjust att köra mig så långt… eller finns det något centrum i närheten eller något?

Tar minst en timme att åka kommunalt…

Rest in peace Valkyrie!

[sstorm]
0

#84 Bålsta centrum är inte så "hippt" så att säga ;)

Valkyrie
0

84# Haha jag förstår det… ^^
Men finns det inget annat att hitta på under tiden? :/

Rest in peace Valkyrie!

teddybaby
0

Det vore jättesjysst med någon form av vägbeskrivning (från själva Bålsta tågstation) i sådana fall? :) Har aldrig besökt Bålsta.

[sstorm]
0

Vägbeskrivning ska fixas! :) Både kommunalt och med bil

Friheten
0

Kan man komma som besökare?

[sstorm]
0

#89 självklart!! :'D

Emelie
0

Nu har jag kollat upp busstider! 10.00 går det en buss ut till ridhuset från Bålsta Station, och 16.07 går bussen tillbaka därifrån.

Valkyrie
0

Blir ganska krångligt för mig att komma…

Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

Bara att åka från mig till bålsta station tar 1 ,5 timme om jag ska hinna med bussen klockan 10 till ridhuset…

Rest in peace Valkyrie!

Emelie
0

#92 Det är upp till dig är jag rädd.. vi kan inte ändå på det på något sätt…

Jag själv åker alltid hit och dit genom Sthlm, har 1,5 timme till min pojkvän som jag åker fram och tillbaka till nästan varje dag. Så om du inte orkar så gör du väl inte det, men det är ingen större sträcka egentligen ..

Valkyrie
0

94# Jo det klart jag förstår! Men det blir krångligt för mig om jag ska ta med mig kompostgaller och 2 transportburar och kanske har häst då… så vi får väl se.

Rest in peace Valkyrie!

Emelie
0

#95 Okej, det är som sagt upp till dig. Du som tjatat så länge.. Vi lär inte anordna fler träffar, iallafall inte på det här sättet.

Valkyrie
0

96# Ja men då visste jag inte hur det skulle bli, trodde inte det skulla vara i bålsta…
Finns säkert andra som ordnar.

Rest in peace Valkyrie!

LinneaJohaanson
0

Ta inte med galler?
Jag åker Uppsala-bålsta och får byta buss två gånger och ska släpa på massa kaniner.

[vretenskaniner]
0

#98 Skulle inte vi åka två bilar? En med kaniner och en med hinder? :)

KaninenWilma
0

Är det någon från Östergötland, Motala som ska dit ? :)

LinneaJohaanson
0

Det beror på om mina föräldrar kan!
Men dt var mer princip saken också Tungan ute

Emelie
0

#100 Inte vad jag vet, ingen som anmält sig därifrån iallafall :)

[vretenskaniner]
0

#101 Ah, okej! ;)

#97 Det går ju alldeles utmärkt att åka buss! =)

Valkyrie
0

Såklart jag väldigt gärna vill komma men jag tycker det blir ganska jobbigt att hålla på och byta runt på bussarna hela tiden.
Men om det löser sig med skjutsen kommer jag självklart eftersom jag längtat efter detta.
Det ända som är problemet är om vi är hemma och så just det datumet och ett annat problem.
Känner nog också att jag vill ta med galler.

Men självklart kommer jag då och tror allting sånt löser sig ;D

Rest in peace Valkyrie!

KaninenWilma
0

#102: okejj :(, jag kan nog inte komma, även om jag vill.. blir lite långt att åka, och tror inte att mammma eller pappa villskjutsa så långt, och vill inte åka buss/tåg själv:/

[sstorm]
0

puttar upp

Onslow
0

Kan nog tyvärr inte komma, då Bålsta ligger får långt bort för mig Rynkar på näsan

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Valkyrie
0

Måste veta nu om det lönar sig att anmäla sig? eller kommer det inte bli av? :/

Rest in peace Valkyrie!

[sstorm]
0

Om ingen anmäler sig kommer vi ju inte veta om de blir tillräckligt med folk för att de ska bli av?

Klart ni ska anmäla er om ni vill komma! Varför finns de en anledning att inte anmäla sig om man vill och kan komma?

[MinRonja]
0

även om man inte ska hoppa eller så får man inte ta med kanin under 4 mån?

Onslow
0

Föräldrarna kommer hem på torsdag, får fråga om de kan sjutsa (stavning?) till bålsta. Återkommer!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Valkyrie
0

Okej då anmäler jag mig väl då, men tänkte kan man stryka sig om man skulle bli sjuk eller verkligen inte kunna? eller är man skyldig att betala ändå?

Rest in peace Valkyrie!

Emelie
0

#110  Det beror nog lite på ålder. Alldeles för unga kaniner kommer vi inte godkänna.

#111 Perfekt! :)

#112 Självklart har man ingen skyldighet att betala. Betalning sker på plats! :)

Valkyrie
0

ANMÄLT MIG :D

Rest in peace Valkyrie!

[vretenskaniner]
0

Hur många har anmält sig? :)

Emelie
0

#115 Bara 3 stycken än så länge, så vi är osäkra på om det kommer bli något.

[MinRonja]
0

Hur mycket kostar det att vara där?

Emelie
0

#117 Det kostar ingenting att vara där, men det kostar 50:- för att vara med på PET-utställning och 30:- för att vara med på hoppning! :)

[vretenskaniner]
0

När är ni säkra på att det kommer bli av? :)

Emelie
0

Sista anmälningsdag! :) Annars kommer vi troligtvis anordna en träff framöver ändå, men det blir ingen utställning osv då utan bara träff isåfall!

undulatiiis
0

Skulle vara roligt om man kunde komma, låter kul :) Ska se om jag kanske kan anmäla mig, skulle va såå kuuul :)

/Mvh Sofia.

- Medarbetare på Burfåglar.ifokus

Emelie
0

#121 Ja gör gärna det! :) Ju fler desto bättre!

undulatiiis
0

När är sista anmälningsdagen, idag?

/Mvh Sofia.

Emelie
0

1:a augusti. Såg nu att det står 8:e i informationen längst upp, men det ska alltså vara den 1:a! :)

undulatiiis
0

Bra Glad

/Mvh Sofia.

[BellaO]
0

#124 synd, då kan inte jag, skulle annars kommit, självklart!

Emelie
0

#126 Vad synd!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.