Hemmagjord bur
Hej! Jag har byggt en utebur åt min lilla dvärgvädur. Den är 130x60x60 cm och står ca 60 sm över marken. Är dessa ok mått?
Innuti buren så finns det som 2 avdelningar, 1 stor och en liten mindre. Den mindre tänkte jag lägga halm i och så på vintern, så att det blir varmt åt Sammy. Men jag undrar om det är bättre att bygga som en mindre låda, som han kan krypa in i, samt som han skullle kunna sitta uppe på också. Annars så gör jag bara som en vägg emellan, med en dörr i… Vad skulle fungera/passa bäst tycker ni?
Så: Vägg eller ''låda'' i buren? Och: 130x60x60 cm ok mått till dvärgvädur? Tack på förhand! :D

Oj, jag ska bygga en bur. Om jag hade byggt en så skulle det ju vara försent om måtten inte var ok, samt att den ska ha 2 avdelningar xD Tänkte först på att jag har byggt/skapat en mall av buren :) Tack =)
Det är bra mått till en dvärgvädur.
Enligt lag måste det finnas någon form av sitthylla/hus att hoppa upp på. =)
Måtten låter jättebra :)
♥

2 - 3# Vad bra :) Det låter mysigare också att ha en låda att krypa in i och då får han ju också något att sitta på. Annars om det inte blir bra med en låda, så tänker jag skruva upp ett ''hyllplan'' med en liten ramp, så att han både kan sitta uppe på och under den :) Det kanske bli okej? :)
Min erfarenhet är att de inte kryper in i lådan. Men sover man bättre på nätterna om kaninen har möjligheten så är det ju värt besväret
. Hyllor däremot kan man gärna göra flera!
Låter super!
Hylla tycker mina kaniner är toppen :)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
Mina kaniner älskar hyllor och hus, känns som dom får det "varmare" i sitt hus:P
Min lilla flicka är totalt förälskad i sin sitthylla! Den är gjord i ett hörn, alltså trekantig, i en separat del av buren (har ungefär som dig!) vilket gör att hon sitter i en redan mörk del, och det blir som en liten bolåda. :)
Måtten verkar super!