Tänkte på en sak :P
Haha, jag kom och tänka på en rätt dum sak innan idag :P Finns det naken kaniner?:P Jag har aldrig sett såna så jag misstänker att svaret blir nej. För tillfället finns det nakenråttor, nakenhundar, nakenkatter och nakenmarsvin (vet inte om det finns några andra djur som är nakna). Möss finns ännu inte i nakenformat och vad jag vet inte heller kaniner. Haha, hur skulle en kanin se ut utan päls?:P Jag tror att de hade sett rätt dumma ut! Det är bara att titta på min ena dumbohona som är naken. Hon är underbart söt, men ser ändå så dum ut på ngt gulligt sätt =) Egentligen så kanske det inte är så bra med nakendjur, tror jag iaf, då de lättare blir förkylda och är känsligare för solen osv.
Jag tror att Nakenfis (eller Råza som hon egentligen heter) blir den enda nakenråtta jag kommer äga just för att det egentligen är lite synd om dem. Hon verkar trivas bra iaf och myser med mina andra råttisar. Det skulle inte förvåna mig om det i framtiden fanns naken kaniner också.. Vad skulle ni tycka om det? Skulle ni köpa en eller "avsky" det? Jag vet inte om jag skulle stödja sådan Avel, men man vet ju aldrig.. Iofs beror ju allt på gener osv. Om man tar nakenråttan som exempel så finns det vissa nakenråttor som bär på dåliga gener och dör redan vid 9 mån ålder och om jag inte minns fel så saknar de bukspottskörteln (eller nått liknade iaf :P).. Fast det kan ju vara lab råttorna också. Min älskling har inte visat några tecken på att må dåligt iaf!:D Vad tycker ni om djur utan päls i största allmänhet?

Hm.. jag är inte alls speciellt förtjust i nakendjur (även fast Hopis lilla hund Hopi är otroligt söt ;) så jag skulle nog inte skaffa en nakenkanin :)
#1 Haha, nä, det skulle nog inte jag heller gjort om det nu någonsin kommer finnas såna :P Jag tror att de hade sett rätt äckliga ut! Kaniner passar nog inte alls som nakendjur =) Hundar är rätt ok så länge det är en frisk ras.. Men andra djur känns lite överdrivet faktiskt. Nakenkaninerna avlades ju egentligen fram enbart för att det är lättare att göra massor med försök på dem då och man ser lättare hur de reagerar på dem. Men jag har ingen aning om hur de kom till privarpersoner.
Möss finns i nakenformat åtminstone i vissa laboratorier, där man bl a "odlar" mänskliga öron på dom. Dessa öron transplanterar man senare till människor som förlorat sitt/sina av någon anledning. http://www.livescience.com/bestimg/index.php?url=freakyanimals_mouse_ears_03.jpg&cat=freakylabanimals
Jag skulle aldrig stödja nakenavel oavsett djurart.. Jag är dock inte så insatt i deras mående, men jag personligen uppskattar päls på mina djur. ;)
Vissa nakna djur har ju allvarliga hälsoproblem, men jag är bara insatt i råttor och det här är ett kaninforum så.. ;) (men jag kan inte låta bli att fråga eftersom du tar upp det i #0.. är inte din "nakna" råtta en dubbelrex? Isf så har ju inte den exakt samma hälsoproblem som äkta nakna har. Dubbelrexar är precis som vilken annan pälsad råtta som helst, förutom att den "bara" förlorar pälsens skydd och värme)
Har hört att de finns naken kaniner i USA elr nått..

En bild på en naken kanin? ;)
Jag är inte heller så där förtjust men Hopi´s huns är ju jättesöt men inte min smak :)
Det finns nakenmöss.
Oj, jag visste inte att det fanns möss utan päls =/ Har aldrig sett bild på en sådan eller hört talas om det och därför tog jag lite för givet att det inte fanns =)