Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 268 ggr
FruMolin
0

Utomhus för första gången

Nu har jag varit ut med min fru Kanin tre gånger nu med selen, men det går inte så bra!

Hon är ju en innekanin, så lite spännande borde det väl ändå vara att få komma ut i snön, men hon är livrädd!  Hon rör sig väl lite grann, men mest av allt vill hon bara upp i famnen igen.

Finns det något man kan göra för att hon inte ska vara så rädd? Hon är ju aldrig det inne, utan hoppar och kastar sig till både höger och vänster! Är det någon som har några tips??

KajsaM
0

Hon kanske fryser om tassarna? Sätt dig ner med henne eller stoppa några saker t.ex något att sitta på så hon inte bara måste gå på snön :)

Pinscher2
0

Hade jag en innekanin så skulle jag aldrig ta ut den på vintern!!! Samma med mina utekaniner, de får aldrig komma in på vintern…!

twinnie
0

Det är inte bra att ta ut en innekanin från värmen när det är såpass kallt som på vintern! Min kanin tog jag ut i vintras förra året, inte särskiltl lyckat. fick sitta jättelänge med fönen för att få honom torr!

Noa-Nisse
0

men jag tror nog att ca 10 minuter går hur bra som helst! ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

FruMolin
0

Jag hade nämligen en hane hemma förut och det bästa han visste var att komma ut! Han hoppade upp och ner när selen kom fram och sprang ut genom dörren i 180 km/h!!

Men då kanske vi väntar lite tills det blir lite varmare då!

KajsaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tagit ut Hampus 3ggr då det har varit 0 gradit.

SagaoAlfred
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också tagit ut mina kaniner när det varit nollgradit, å mina kaniner älskar att gräva i snön å sådär.
har dock bara varit ute med dom i tio minuter ungefär, eftersom jag inte vill att dom ska bli sjuka :)

Bunny_Tina
0

jag skulle aldrig våga ta ut surprise när det är kallt ute fast det är frestande,,han kan ju bli förkyld eller annat *skit* Förvånad

SagaoAlfred
0

jag tror inte att det är någon fara alls om man bara är ute en stund, då det är 0 gradit.
Men jag ska absolut inte säga hur andra ska göra, men ja, mina kaniner har inte tagit skada av det. Dom älskar att gräva i snön och vara ute och skutta så :)

KajsaM
0

Då Hampus har varit ute 3ggr på vintern så är det varmt och i ca. 10min. Han älskar det ;)