Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 6447 ggr
PimTheGreat
0

Bygge av kaninbur!

jag behöver lite hjälp. Det är så att vi ska bygga en kaninbur till vår löwenhona inför vintern och ska skissa fram en skiss på hur buren ska se ut. Problemet är att jag har dålig fantasi och dålig på skissa så undrar om någon här är intresserad av att hjälpa mig skissa på en bra o smart isolerad utebur för åretrunt till vår tjej, med godkända mått…

någon som är intresserad?

[sstorm]
0

Bättre om du själv ger ut vilka mått de ska vara ;) Blir svårt annars att gissa hur stor du vill ha den :)

PimTheGreat
0

Vilka är de godkända måtten för en löwen?

Friheten
0

100*50*50 men bygg större :) när man ändå bygger :)

PimTheGreat
0

#3 ja absolut. det jag tänkte. ville bara veta vad det minsta var så man hade något att utgå från…. har hittat en tvåvåningsbur jag velat göra som kostar 3500kr.. vad tror ni om den, eller har ni något bättre förslag. Jag har som önskemål att buren ska vara lätt att rengöra då jag har problem med ryggen och nacken och inte klarar stå böjd så mkt. Jag bifogar en bild på den jag hittat. Den har måtten 186*93*146

PimTheGreat
0

alltså buren kostar 3500 kr om man beställer den… blir nog billigare om man gör den själv, eller är jag i drömmarnas värld nu?Oskyldig

Friheten
0

Bilden funkar inte :)

Zvintos
0

#5: Det lär definitivt bli bättre att bygga den själv.
Träet som den är byggd i är dessutom inte bra alls.

MaaariaS
0

#5 Buren kostar nog 3500 att köpa ja

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

PimTheGreat
0

funkar inte bilden för nån? Jag får upp bilden, därför jag undrar…

Men kommer den funka som vinterbur med? vilken del av buren bör man då isolera? allt förrutom utedelarna? eller bör man stänga av utedelarna under vintern? hur hade ni gjort?

Zvintos
0

#9: Isolera behöver man nog inte göra alls faktiskt, om man inte själv vill.
Så länge buren är vindtät klarar kaninen sig utan isolering i buren.

Rafflan
0

Jag ser bilden, du behöver inte isloera, ha bara halm i hus delen när det är kallt :)

Kassy
0

# 9 Ser bilden. Buren är inte laglig på vintern och träet är jättevekt. Verkligen INTE en bur att rekomendera och så finns det sådana där på tradera med en till del på höger sida för under 2000 kr. Bygg efet eller hitta en bättre bur är mitt råd.

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

[sstorm]
0

#12 hon ville bygga en liknande bur

Kassy
0

# 13 jaha, fattade fel. Förlåt.

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

PimTheGreat
0

#10 och #11 OK…tänkte bara ifall det blev en väldigt kall vinter igen…