Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1456 ggr
NaimaG
0

Kanin utanför MVG gallerian

Jag var i centrum idag och, ni som känner till umeå vet vart det ligger, jag gick mot MVG gallerian från torget och precis i kröken mot bankaotumaten står en resebur med koppel fatsbunden från trädet in i buren mitt i solen och med en massa människor gåendes förbi samt orkester som spelade i närheten. Min man böjde sig ner och tittade in i buren och i den buren satt en löwen kanin totalt ihjälstressad.

MCdonalds som låg precis bredvid hade en familj som satt och höll koll på buren hela tiden så jag antog att det var deras kanin som de bara ställt där mitt på torget i stekande värme. 

Jag blev så förbannad att jag renat av sa högt "hur dum är man igentligen, det där om något borde vara olagligt". Famljen hörde vad jag sa och i ett ögonblick togs kaninen därifrån och bars hem istället.

Jag blir så förbannat på sådant. Hur i helvete kan man lämna en kanin utanför en affär i stekhet sol och bland hundratals människor inklusive orkester. Det är väll för helvete ingen hund och skulle det nu vara så att ägaren till kaninen är medlem här inne och känner sig träffad, so sue me,  jag hoppas verkligen att den tänker om nästa gång.

Ursäkta mitt språk men jag blir så arg på människor som inte tänker längre än vad nästan räcker.Skrikandes

LucyLove
0

Usch! Hur ansvarslös får man vara? Jag tror inte att det var en så kaninkunnig kanin i alla fall! -.-

hjartelyckanskaniner
0

Förlåt, men det måste vara skrivfel?:P

"Kaninkunnig kanin". Menar du kaninkunnig familj?

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Friheten
0

En del människor asså! Sverige skulle behöva en djurpolis dom många länder har.. kolla alla varningar som står i tidningarna nu. Ha inte hunden kvar i bilen. Vad händer jo folk lämnar hunden i bilen! Vi dom ser detta dagligen måste agera. Vi får inte blunda för djurplågeri!

NaimaG
0

#3 Precis. Det finns ju även de idioter som lämnar spädbarn i bilarna och går till affären sen kommer de tillbaka och förbryllar över hur deras unge kunde ha dött. Jag kanske låter hjärtelös men vad tänker folk med…Skrikandes

Valkyrie
0

Usch. tänker precis som dig Naima!
Bra gjort att säga ifrån.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Friheten
0

Det undrar jag me. :( sorgligt bara.

[Nalle-]
0

Fy sjutton vilka människor det finns! :s Skulle aldrig i livet lämna en hund i stekande sol där på torget och ännu mindre en kanin!
Håller med om att det var väldigt bra av dig att säga ifrån.

NaimaG
0

#7 Hade ägaren inte varit i närheten hade jag ringt dit polisen på en gång.

LucyLove
0

#2 Hehe, oj! Skrev fel ^

KaninenWilma
0

#4: exakt ! , tänk om det händer föreldrarna någor när dom är i affären, sen vet ingen att barnet sitter där kvar i bilen alldeles själv och inte kan ta sig ut :( ..

Inaarah
0

Ansvarslöst. Man gör inte så..

Lil-M
0

Fy F*n alltså :@

Det var iaf bra gjort Nalma

[BonnieL]
0

Men fy, helt sjukt!