Vart kan man köpa torv?
Har nu kommit på att torv för med sig många fördelar och undrar vart man kan få tag på det? Har aldrig sett att de sålt det någonstans i närheten ..
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Granngården ;)
Har aldrig sett att det finns där, men ska kolla extra noga nästa gång! :) Vet du på ungefär hur mycket det är i en säck, och hur mycket det kostar?
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Har fått tipset om torv oxå. Ligger på "bal" vit bal med ett RÖTT "R" på. Ska till granngården i morn. Kan kolla pris då
Har för mig 79 eller 89 :p

Jag var på granngården och tror de kostade max 120 kr och då är det ju väldigt ihop pressat, som en spånbal till hästar =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#3 Gärna! :)
Har du varit i kontakt med torv med hästar Emelie?
Brukar finnas i blomster affärer med har jag sett :D Inte så dyra där.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Finns ju annars att köpa på stall billigare skulle jag tro =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#7 Nepp! Vet du något stall som säljer?
Växt torv ska man inte ha utan häst/stall torv. Skillnad på det har jag hört. Är gödsel i växt torv. Luktar ko bajja :)
#11 Okej :) Var köper man det?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 stall eller granngården
Sen finns det olika kvaliteter på torvet också.
Det finns en billigare och en dyrare variant.
Den billiga har en tendens att kunna damma, vilket den dyrare inte gör lika mycket.
Den dyrare har jag för mig är en grön bal med en häst på, medans den billigare är en vit bal.
#14 den gröna finns på grannråden va? har sett den där :P
#15: Båda finns på Granngården vad jag vet. =)
Aja jag åker till granngården i morn o kollar och rapporterar med bilder :)
Vi köpte torv för första gången nu för några dagar sedan. En bal med genomskinlig plast på för 129 kr (eller nått sånt, kommer inte ihåg exakt nu, haha) på granngården här i Umeå.
Hur mycket torv är det i en bal?
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Stallvitals torv är bäst, den dammar inte alls lika mkt. Här kostar det lika mkt som spån. :) 100 kr för en bal.
Torv-balar är väl lika stor som en spån-bal.
#20 Kostar spån hela 100 kr hos er?
Här kostar en bal spån barar 60 kr.
Köpte en bal torv idag ca30 kg stockås torvströ 99:- fanns även torvmix blandat med spån. 99spänn är ju rätt billigt. Lite stora bitar men funkar bra.
Blir inte kaninerna smutsiga av torv, iallafall llånghåriga? Vet att hästar som legat ner i torven blir väldigt smutsiga, eller torven fastnar i pälsen. går ju att borsta bort men blir ju en del
Pappa köpte fel senaste gången så blev blomtorv :P Tycker inte det är så mycket skillnad. Isåfall är det att det dammar lite första timmarna :P Man kan alltid spruta lite vatten på om man skulle vilja ;) Men det funkar bra tills balen är slut. :) Sen blir det hästtorv igen ;)
Emma
Lite OT, men om man har torv hos en långhårig kanin, fastnar det i pälsen då? =)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
Hos mig finns det ett ställe som säljer spånsäckar, torvsäckar, till hästar, men jag använder det till kaniner också;) Är torv bättre en spån?:)
#23: Bara när det är nytt inlagt.
Mina vita blåögda var alldeles bruna, men det gick enkelt att bara klappa/blåsa bort. =)

#21, Ja, jag troor det. Var ganska längesen jag löpte spån :P