Lukas söker nytt hem
Hejsan.
Jag måste nu trots att det tar emot och tårarna är nära på att falla hitta ett nytt hem till Lukas då vi kommer flytta till mycket mindre lägenhet där han inte får plats med varken sin bur eller sin Hage med våra andra djur.
Lukas är en lejonhuvad dvärgvädur på 1 år, zookanin. Han är okastrerad och hanig av sig dock skvätter han inte ett dugg.
Alla tillbehör medföljer så som Hage, bur, transportbur, leksaker, skål, flaska, burmaterial, mat, koppel, eventuell kvarvarande hö osv. Buren han har är ihopfällningsbar och lätt att frakta.
Han är en pussig, sällskaplig, energirik och mycket snäll kanin. Han har aldrig någonsin bitit och är den socialaste kanin man kan stöta på.
Pris för allt är 500kr.
Han finns i Umeå.
Han finns inte ute på blocket än då jag först vill kolla här inne bland lite mer erfarna kaninägare som garanterat kan ge honom ett bra hem. Lukas skulle även trivas som utekanin.
Vad tråkigt att det inte går att ha honom kvar. =/
Du hittar säkert något nytt bra hem. =)
Usch så synd Naima! :(
Men lycka till med att finna ett bra hem.
Foder är kanske inget alternativ? I så fall kan du ju få tillbaka honom när det fungerar för dig.
åå, skulle så gärna köpa din älskling, men har inte platts::( lycka till med honom, (han va jätte söt!):D
Vad tråkigt att du måste sälja honom, men säger samma som #4 du kan inte lämna ut honom på foder?
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#6 Vill inte göra det. Dessutom kommer vi bo i lägenheten i drygt 4 år eller mer.
#7 Jag kan förstå dig. Hade nog själv inte velat lämna ut på foder. Men det är lättare att skriva än att göra.
Men återigen - lycka till.
#8 Tack. Jag hoppas verkligen han hittar ett nytt hem. Vi flyttar i September/Oktober så ju tidigare han får ett nytt hem desto bättre.
Kan han inte vara helt lösgående då?
#10 Inte med en hund som har jaktinstinkter.
Synd att jag bor så långt ifrån, annars hadde jag gärna tagit hand om honom =/
Men jag önskar er lycka till och hoppas att han får ett bra hem!

Nej vad tråkigt, han kan inte bo på ballkongen då om ni har det?
Skulle vara så bra om det fanns någon lösning :(
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#13 Tyvärr nej, det är bottenplan.
Enormt söt :)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
Om det är på bottenplan, ni kan inte ha honom i en utebur på uteplatsen då? :)
#16 Vi måste bygga en uteplats och det är inte förrän nästa sommar.
#17 Åh, okej.. Va synd. Tänkte bara att det kan ju vara ett alternativ annars. Hoppas att du hittar ett fint hem till killen.
Stackars dig Naima! *tusen tröstkramar*
Önskar jag kunde ta honom, men får inte för föräldrarna. :/
Vänliga Hälsningar Lina
Du bor ju ganska nära mig,men jag måste höra med föräldrarna,det går säkert inte men kan ju fråga ändå.
Fast jag kan dock bara ta honom på foder då.Det kanske du inte vill.
Hoppas du hittar ett bra hem åt han iallafall :)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
#21 Nej jag vill inte sätta honom på foder.
Han är än inte upplagd på blocket då jag hoppas på att en mer kaninvan person härifrån kan ge honom ett bra hem. Har enbart erfarenhet av oseriösa och okunniga personer som svarar på annonser på blocket.
Om ingen så får du jätte gärna kontakta mig, för då köper jag honom av dig om det är akut;) Så i fall du inte får honom såld, så ska du veta att jag finns:)
#23 Tack. Får se ifall någon dyker upp som kan ta sig ann honom. Jag vill ju gärna hitta ett permanent hem åt honom så han slipper flytta så mycket.
#24 Ja, men då menar jag ju att jag har honom som min;) Jag behöver inte en till kanin, men kan alltid va kul och jag ar i alla fall tid till honom:)
Skulle lätt ha kommit och tagit med han hem, han är u för charmig, om det inte vore för att du bodde så långt borta..:/
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#26 Ja tyvärr ska jag inte längre söder ut än förhhoppningsvis till Sundsvall denna månad.
# 27 Jag bor i nätheten av Sundsvall :D
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#28 Tyvärr blev det inget sundsvall, det kommer vi ta efter flytten.
Försökte vara lite med Lukas förut men det gick inte. Jag började nysa så innåt tusan och just nu har jag huvudvärk, rinniga ögon som kliar och ser blodsprängda ut. Great, där satte allergin igång igen.
Vi har nu börjat packa inför flytten, ränsar ur osv. Det börjar bli lite kärvt just nu. Lukas gallerhage kommer snart också plockas ner. Vi kommer troligen flytta redan i september.
Om jag kunde skulle jag behålla Lukas men hur jag än vrider och vänder på det vet jag inte hur jag skall lösa det hela.
Hallen är full med kartonger redan.
Jag kan ju ta hand om han tills flytten är klar :)
Nej så synd:( Jag hade jätte gärna tagit honom, men ska starta uppfödning av lejonhuvad, måste finnas platts åt dom, men kan kolla hur många fackare vi skulle göra:) Kanske kan jag köpa honom:)
#31 Det gör ingen skillnad för jag vet inte vart jag skall göra av honom sen. Vi har diskuterat detta med utebur på baksidan men risken är stor då att han blir stulen sen finns det ju heller ingen altan förrän nästa år på baksidan.
#33 Men kan du inte ha lås på buren? Och lås i marken? Känner en som hade det och det funkade jätte bra:)
#34 Jo det skulle funka om han stod på altanen men just nu finns ingen altan.
okej:/

Men kan du inte ha fodervärd tills altanen är klar?
Rest in peace Valkyrie!
#37 Nja, jag är inte mycket för fodervärd. Aldrig någonsin haft ett djur på fodervärd, vet inte hur det fungerar sen skulle det bara vara ett stressmoment för mig. Jag skulle gå runt och undra hela tiden hur det är med honom. Sen gillar jag inte heller detta med att flytta runt djur överallt, det mår de verkligen inte bra av.
Hur stor är buren utan hagen?
Ifall någon undrar. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Kan han inte bara bo i en bur då,och sen får han typ gå lös i ett rum eller nåt på dagarna
#43 Han bor ju redan i en bur och jag har redan skrivit att jag får varken plats med buren eller hagen i andra lägenheten.
Får du inte plats med bara en plastbur?
#45 Det är ju det han redan har, det är det jag skrivit måtten på ovanför. Titta på bilden i inlägg #0.
Jättetråkigt :( Testa att lägga ut på kanin-net.nu oxå!
Lycka till!
♥
#47 är inte medlem där.
#48 Det tar inte lång tid att göra en medlem, kanske är det där den rätta personen finns?
♥
Men jag såg en person som inte heller fick platts med kaninburen i sin lägenhet. Då la hon typ en skiva över buren så hade hon det som vardagsrumms bord;)
#50 Ja hittar jag inget nytt hem åt han så måste jag ju komma på någon lösning på det hela tills nästa sommar när han får bli utekanin på altanen. Kanske att jag kan möla in honom i kontoret på den nya lägenheten om nu inte alla möbler tar upp all plats. Vardagsrummet möjligen en chans där men det vet jag ju inte förrän jag har flyttat dit.
Blir han inte såld så gör jag ju givetvis allt i min makt för att få plats med honom om jag så ska behöva bygga ner en möbel för hans skull.
Nu ligger Lukas på blocket i alla fall. Jag hoppas jag hittar rätt ägare till honom.
#53 Vart bor du då?
#55 Åh ja det är långt, 80 mil närmare bestämt.
Kaka1234567 och Naima, jag har en vän som kommer att åka sträckan Umeå-Stockholm v. 31 (första veckan i Augusti) och kan hjälpa till med transport. PM:a mig om ni är intresserade så får ni hennes mail 

59# Jag kan ta hand om honom tills du kommer hem i så fall, men får du för dina föräldrar? + att du måste kastrera.
Rest in peace Valkyrie!
Jag är dock väldigt osäker kring transporten. Jag menar 80 mil och denna värme med en kanin i en bil. Det bådar värmeslag. Jag kan inte äns åka med hunden till sundsvall i en bil utan att han steks, hur går det då för en kanin?! 

Jag lovar att om kaninen hamnar hos Kaleria har den värsta drömlivet!
Kaka tar hand om sina kaniner väldigt väl där de får vara ute mycket i hagen, planerar även att bygga bur i så fall.
Finare djurmänniska får man verkligen leta efter :)
Hon bor ute nära skog så där är det lugnt och bra miljö för en kanin.
Hon pysslar otroligt mycket med sina kaniner.
Men jag tror absolut kaninen klarar transporten, tänk de som åker och importerar ifrån Holland och utlandet.
Om kaninen har vatten, skugga och kanske en blöt filt eller något så fungerar det utmärkt.
Rest in peace Valkyrie!

Tarja- vilket datum åker hon?
Rest in peace Valkyrie!
#63 Det tvivlar jag inte på. Det är mer transporten jag oroar mig för.

66# Men jag skulle inte tror det blir så stora problem.
Tänk alla som åker ännu längre.
Tänkte om man då har skugga och en kall handuk tror jag det går väldigt bra.
Tyvärr kanske du inte alls kommer hitta något närmare eftersom många finns här nere om du förstår.
Tarja- hur fungerar det när ni åker till holland tex? :)
Rest in peace Valkyrie!
Bor du i Umeå? =)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
#68 Ja.