Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2819 ggr
KaninenWilma
0

Veterinär i Östergötland ?

Min kanin Wilma som är 2 ½ år nyser jätte ofta.
Jag har varit hos veterinären i Motala 4ggr och fått pencilin 6 kurer, men de hjälper inte.
Jag va hos Veterinären i Borensberg 2ggr, 1gång för att hon hade en fettknöl, och en gång för nysningen, och dom sa att hon ser frisk ut.
Hon är snorig också, och det rinner.
De har sagt att hon kan vara förkyld, men hon nyser även om jag bara har tidning som bottenmaterial..

Hon började nysa och bli snorig när jag haft henne ungefär 2 månader.
Och hon är köpt i en djuräffär…

Jag tror inte att hon är frisk..
Vet ni någon bra veterinär i Östergötland ?

/KaninenWilma

KaninenWilma
0

Ingen som vet vad jag ska göra ? :(

KaninenWilma
0

Verkligen ingen?..

Eidesdotter
0

Jag gick hos Norsholm och Kneippen med min kanin. Tycker de är duktiga. Var särskilt nöjd med vet. Therese Gustavsson. Hoppas du får hjälp med din kanin.

En tanke bara: trycksvärtan i tidningen du har som underlag kan lukta rätt starkt. Det kanske är därför hon nyser?

KaninenWilma
0

#3: Okej vart ligger det?

Jag har provat med masser t.ex bara halm osv..
Men ingeting hjälper :(

lukasfelix
0

Har du kaninen inomhus? Kan ju vara något som ni människor använder som hon myser av, tex tvättmedel eller så

joannaebbalinnea
0

Jägarvallen i linköping skulle jag rekommendera! Bor själv annars i motala men har aldrig besökt vetrinären här,

KaninenWilma
0

#5: Hon är ute..

#6: Okej, ska kolla upp det ;) Bor du i motala,det gör jag med, trevligt! :)

joannaebbalinnea
0

Ja det tycker jag, kastrerade min honkanin där och fick ett proffsigt intryck och dessutom gick operationen jättebra.
Japp:)

KaninenWilma
0

#8:Okej, ja det är ju bra :)

kaninjosse
0

Veterinärkliniken vid gamla fängelset/folkparken/kyrkogården kan man också gå till, tele nr.  011-102505 Bråddgatan 57, eller smådjursmottagningen =)

Eidesdotter
0

Norsholms djursjukhus ligger mellan Linköping o Norrköping, telefon 011-36 85 85. Kneippens veterinärpraktik är en filial till Norsholm och ligger i Kneippen (logiskt nogGlad) i centrala Norrköping. Telefon 011-23 82 00.

Jag har en gång varit med min kanin hos veterinären på Bråddgatan som #10 nämner, och även om vet. Göran Lundmark där var jättesnäll och tog in oss akut när ingen annan kunde, så var han väldigt ovan vid kaniner. Jag skulle inte råda dig att gå dit med din kanin. Han är nog bättre på hundar tror jag.

KaninenWilma
0

Okej, jag vill gärna att dom kollar ifall hon har Pasturella (vet inte hur det stavas), Hur utallar man det ? , pasturella alltså ?  :=