Ny regel i Månadens Kanin
Då det nu blivit så att samma person vunnit mer än en månadstävling, har jag och mina Medarbetare diskuterat lite.
Vi har valt att från och med nu införa regeln om att den som vunnit en månads tävling, inte får tävla i månadens kanin under resten av året.
Detta för att förhindra det som nu hänt och för att alla ska ha samma chans att vinna en tävling.
Bra regel! :D
Men i slutet av året sen när man ska rösta fram årets kanin, borde personen som vunnit två gånger få välja en av bilderna att tävla med. Så att denne inte har större chans att vinna menar jag.
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
#1: Det har jag faktiskt inte tänkt på förrän nu, men så skulle vi absolut kunna göra! =)
#1 Ja, det tror jag nog skulle bli bra, mest rättvist också kanske :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Puttar denna lite =)

Jag tycker att oavsett om nån vunnit en eller fem gånger så ska alla de bilder ha en chans att ta hem årets kanin, det är ju trots allt vi medlemmar som röstat fram bilderna i MK och även om någon har fler bilder i årets kanin så är det fortfarande den finaste bilden som vinner och det väl det som hela poängen är. Eftersom reglen inte införts förrens nu så är det, kan jag tycka, lite orättvist för den medlem som vunnit fler gånger eftersom det kunde väl inte hon hjälpa?
Jag tycker själv att regeln är jättebra men jag kan förstå ifall personen i det här fallet blir rätt snopen när de bilder som blivit framröstade plötsligt ska väljas bort? Det som har skett har skett och nu finns det inte så mycket att göra åt det mer än att se till att det inte sker igen (vilket ni gjort)
Själv har jag väl inte så mycket att säga till om men lämnar ett fotspår så jag kan följa tråden