Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1928 ggr
SuperLivis
0

Storlek på transportbur?

Jag hade tänkt köpa en ny transportbur, en Atlas. För hade tänkt börja tävla i Kaninhoppning. Men vilken storlek funkar till en dvärgvädur? Atlas 10 eller Atlas 20?

På sommaren kanske jag lägger in små frysta petflaskor. Sen kommer jag ha burmatta i. Jag kommer sätta in en höboll, men den tar ju inte fruktansvärt stor plats. På vintern lägger jag nog in handdukar. Sen kommer jag köpa den minsta storleken som finns i vattenflaska för kaniner och sätta fast där "framme".

Jag tänker nog beställa från Libra Arctic eller om jag hittar en billig begagnad, kanske från en djuraffär eller djursjukhuset.

Vi har redan två st. kanintransportburar, dvs. man kan bara öppna de i taket. Den ena är dessutom väldigt liten, det går men det känns inte så snällt.

Så, Atlas 10 eller Atlas 20? eller kanske någon annan? Det ska funka till en vuxen dvärgvädur.

Zekina
0

Jag har en Atlas 10, funkar utmärkt till mina kaniner :)

SuperLivis
0

#1. Okej :) Vilken ras? är de ? :) Och har du någon "extra utrustning" som höboll osv.?

Zekina
0

#2 Har vädurskorsningar :) Har ingen höboll ännu men jag har som en, vad ska man säga.. Vattenkopp som man sätter i gallret ;)

SuperLivis
0

#3, okej, jag fattar ;D Sådan som finns på Libra Artic?

Skvalpar det över när man bär på buren ? :)

Zekina
0

#4 Sätter på den när man kommit till tävlingen, när dom är i bilen brukar dom få gurka ;)  Det finns även mindre vatten flaskor man kan använda.

SuperLivis
0

#5, Okej. Jag hade tänkt köpa en liten vattenflaska (:

Zekina
0

#6 Gör det, när mina blir uttråkade biter dom i koppen så det skvätter. Så jag tror att det blir bättre med vattenflaska ;)

malinroth
0

jag skulle tagit en Atlas 10 till en dvv :)

SuperLivis
0

#8, okej ! :)

Hur stor är skillnaden mellan Atlas 10 och Atlas 20 ?