Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1193 ggr
Ida-M
0

Vit b.ö dvv kull 2011 - intressekoll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte kolla om det finns något intresse för denna kullen, om den nu skulle bli av. Både Jeppe och Agda har stamtavla, så ungarna kommer isåfall säljas med stamtavla och de kommer även att vara ringmärkta. Eftersom Sara inte fått tag i uppfödaren om stamtavlan så kan jag inte skriva ut något om Jeppes föräldrars utställningsresultat m.m. Agdas stamtavla har jag tyvärr inte heller för tillfället, men det kommer. Är ni mer intresserade ang. det så kan ni mejla/PMa så länge.

Agdas Temprament:
Jag har märkt att Agda har verkligen allt som man vill ha hos en kanin. Hon är social och kommer gärna fram och ska hälsa så fort man går förbi buren. När någon går förbi hennes beteshage så ska hon alltid springa efter en. Hon kan även ligga i knät och kela, hoppning har hon också visat talang för. Inga bettfel i släkten vad jag vet, och Agda har också ett fint bett.

Såhär skriver Sara om Jeppes Temprament:
Jeppe är en väldigt social kanin som vill hälsa på allt och alla. Han har ett supercharmigt utseende och ser ut som en gosig nallebjörn. Hon skriver att han även har mycket energi och att han säkert också skulle passa som hoppkanin.

Förväntade färger: Vit blåögd.

Ida-M
0

Putt ;)

malin--a
0

Dom kommer bli så fina! Skulle gärna vilja ha en, men ja, du vet ju hur mina föräldrar ärFlört

Ida-M
0

#2 Ja, jag och Sara tror också på en toppenkull! :D tycker det är lite konstigt att ingen visat intresse..

Ida-M
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En färsk bild på Agda från igår (:

Kassy
0

Jag älskar färgen vit m. blå ögon, speciellt på dvärgvädurar <33

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Inaarah
0

Älskar också vit b.ö på dvv, men har nog fullt upp med egen kull vid den tiden, så får nog avstå men annars hade jag lätt plockat hem en. ;) lycka till! :)

Zanta
0

Skulle gärna skaffat en till men tror inte att mina föräldrar skulle bli så glada x)

Men om man parar en vit/blåögd med en vit/blåögd blir det bara vit/blåögda ungar då eller kan det även bli färger som finns bakom? :)

[BonnieL]
0

Vit blåögd + vit blåögd kan inte få några andra färger än vit blåögd.

Zanta
0

#Okej, tack! :)

[Wonderland]
0

ja jeppe är ju världens bästa <3 så vilken topp kull det kommer bli!

Ida-M
0

#10 Men vi måste ta reda på om de är släkt eller inte.

ulanea
0

Ååååh:D!

Skulle hur lätt som helst kunnat ta hem en, om vi inte hade haft lejonhuvat:)<33

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Kassy
0

# 1 Vart bor ni?

Skulle ev kunna ta en unge (helst hane) om jag inte fått tag på någon vit bö tidigare :D

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

[Wonderland]
0

vi bor i Göteborg/Borås (:

Ida-M
0

Japp, göteborgsområdet :)

Kassy
0

# 14 & 15 Jag bor i Gäleborg :'(

Ida-M
0

#16 Transport kan säker lösas. Men du får fundera om det kan vara något :)

Kassy
0

# 17 Tja, jo.. Men vå får ju se om jag hittat någon nästa år ;)

Ida-M
0

#18 Japp, annars är du välkommen att höra av dig om det skulle vara intressant då! :)