Kletigt vid morrhåren
Hejsan!
Min lilla kaninunge har vad jag tror,en "in-kletad" bajsplutt vid sin teddypäls i ansiktet och mårrhåren. Handlar kanske om 3 st toppar av morrhåren som tillsammans är som en tova.
Den går inte att borsta ur,så jag tog en ljummen handduk och försökte dra ur den,men det går inte!
Så jag tänkte,om jag klipper bort den,växer då de morrhår ut igen?Någon som har ett annat förslag?
Klipp, men klipp inte av hela morrhåret.
Växer de ut? Morrhåren är ju viktiga!
#2 Ja, såklart.
3:Super bra,då slipper han ju det! (-:
Hoppas bara de inte gör jätte ont!
#4 Det gör inte ont att klippa morrhår. :S
5:Men det kan väll inte vi veta?:p
Tycker de borde vara extra känsliga.
#6 …Alltså… Hahah, det ä ju ett helt vanligt hårstrå? Har du aldrig klippt i ett hårstrå? HAHAHA!
DÄREMOT är det roten/hårsäcken som är känsligare men så länge du inte DRAR i hårstrået (för då drar du ju i roten) så gör det ju inte ont. :S

Jag vet att på katter gör det ont att klippa morrhåren.
Dock vet jag inte hur det är med kaniner.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#8 Nej, det gör ont i roten om man råkar dra i hårstrået när man klipper.
Men man ska ju inte klippa i dem i onödan.

#9: Haha ja jag vet inte. Är ingen kanin 
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#10 Vi har lärt oss så i skolan i alla fall.
Men man ska ju inte klippa dem i onödan efter som att de fyller en viss funktion.
haha, det här låter typ konstigt. men jag har som alltid haft i baktanken (eller vad man säger) att kaniner har känsel på själva hårstrået. Men så är det väl inte? :O
Kan du inte försöka blöta upp det? Ta en bomullstuss/kompress fuktad med ljummet vatten. Om det är avföring så borde det lossna, upprepa x flera.
13:Testat det!
Tänkte eftersom morrhåren är känselspröt!