Söker hane till avel!
Min kaninhona ska få en kull nästa år. Jag söker då en fin hane med bra temperament att para henne med. Skulle vara kul, efterssom att annars så kommer hon att paras med någon på zoo, och dem är man lite osäker på. Han ska ha bra temperament, vara könsmogen (såklart), Pandie är 1 ½ år på senvåren (då jag vill att hon ska få ungar), och har detsutom fått ungar tidigare när hon var ca 9 månader gamal, så hon vet hur man gör. Ett plus om hanen är bra i hoppning då Pandie är duktig hoppare. Färg spelar inte så stor roll.
Pandie har uppåtöron på bilden, men dem har gått ner nu, hon är helt renrasig dvärgvädur. (Hon ser lite tjock ut, det är för att hon har ungar i magen, dem föddes ca 1½ veckor efter!)
Du måste bo runt Stockholm, annars är det lite långt att åka.
OBS! dvärgvädur helst!
Har en hane vid namn Boy. Bor i Åkersberga (norr om stockholm) har mkt bra temprament. Lugn i alla lägen och nyfiken på att undersöka världen.
Har aldrig hoppats på hinder men han har visat vara en riktig hopparkung upp i sängen och över buren (;
Han är väldigt kelig och gillar att vara med.
Dvärjvädur, okänd stam. Har fått mkt fina ungar.
5-6 år .
Mvh Erica och Boy
Tyvärr är Molle kastrerad annars hade han gärna ställt upp ;) haha

#1 - Jag kontaktar dig via mail :)
Hejhej vet inte om du bestämt dej än men jag har två hanar som jag gärna lånar ut till Avel.
Först ut Sheldon, en svart/gul japantecknad manteltecknad herre som utsprungligen kommer från en zoo affär. Jätte mysig och fyller 2 år i Januari. Köpte honom i våras och har sen dess hopptävlat nästan varje helg. Han har två pinnar i Rak Lätt (har vunnit båda gångerna med först, 0+0 och sen 0+1) och tävlar imorrn och jag hoppas han får sin sista pinne så han kommer upp till medelsvår.
Jätte trevlig kanin som hoppar banan gallant och högt över hindrerna, älskar att hoppa.
Sen har vi min lilla egenuppfödda kanin född i våras.
Är renrasig dvärgvädur med stamtavla och allt.
Färgen heter Madagaskar och han heter Troy.
Har ställt ut honom engång och då fick han 94p
i riktig utställning alltså. Hoppar gör han och har
tävlat två grr tror jag men har inga pinnar än, ska
även han tävla imorrn.
Bor i Stockholm, Nacka.
Läsa mer om mina kaniner och Sheldons avkommor (tidigare kullar)
Besök min hemsida : www.tribe.studio.nu
Oj så söta och duktiga kaniner du har Tribe
#7 : Tack såå mycket 
Hejhej, idag tävlade Sheldon och fick sin sista pinne i Lätt på 1+0 fel, så nu är han MSV :D:D
#9: åh, grattis :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#9 Grattis Grattis :)
Valentino kommer att få gå till lite Avel "om han vill" han är så underbar, man vill gärna föra hans temprament vidare,,
väldigt gosig och LUGN, sprattlar ALDRIG! när han är i koppel är han glad och alert, pigg och BUSIG! gör allt man ber honom om! bra till allt skulle jag tro, Han har ingen stamtalva.
han är könsmogen och är verkligen en gentleman, han "juckar " aldrig!
men har klarar bra av parnings akten och undviker bråk-
väldigt lugn och harmonisk. är 7-8 månader gammal nu och har bidragit till en kull med vackra ungar.han var mkt delaktig i att göra iordning till ungarna, han ryckte av SIG hår från SIN mage för att låta Ninni andvänta för att klä in boet med+ Ninnis hår !, en gentleman på alla sätt o vis!
han är väldigt liten i kroppen, jhan är ju fullvuxen nu och han är väldigt liten! SUPER SÖT* finns bilder på http://www.freewebs.com/stopbefore
och klicka dig in på min kaninuppfödning FINA genom länken *FINA*
vi bor vid uppsala--
vetrinär har intygat nydligen att han är fullt frisk! han är inte vaccinerad eftersom att det inte finns något vaccin för kaniner enligt vetrinären. öronmärkt är han inte.
svart, m vita prickar på ryggen dvärg-blandning troligtvis Dvärgkanin + en blandning mellan hermelin/dvärgkanin :0
Aaah! De ser faktigts rätt lika ut! Fast Skalman ser ut att vara lite mer pälsboll och lite mindre huvud än Boy ;);)
Du har fått några jättefina hanar att välja mellan ;-) Men jag tycker det är lite onödigt att du parar henne med en zoohane om du inte hittar någon bra. Då tänker du nog inte på din lilltjejs bästa!

Hennes kanin har rymt.. Om den inte nu har komit tillbaka? :)
#16: Aha, usch då =(
Vems kanin hade rymt ? :S

#18 LinisPandie´s kanin
Nej!
Hoppas verkligen att den kommer tillbaka :/

Hejsan!
Har förtillfället två hanar hemma!
En Dvärgvädur, Isabella brokad, ej stamtavla då han kommer ifrån en djuraffär.. redan pappa till 4 kullar och har framförallt mest Isabella i sig. Hoppar fint och ska börjas tävla på allvar så fort som möjligt! Ej några Pinnar!
Har sen en Brun Zobel Dvärghare hane med fin stam, ung och har inte haft något innan.. Lämnar förmodligen Vitt och Brunt efter sig! Hoppar fint men ej startad!
Vi finns i Stockholm båda hanarna har bra temperament och hoppar jätte fint! och ingen av dem är lånhåriga
Hör av dig om det fortfarande är aktuellt och du är intresserad!