Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 859 ggr
Bulba
0

Vågar jag ha dom ute?

Nu i den varmaste sommar värmen har vår AC såklart lagt av och jag vaknar normalt runt kl 10 av att det är trettioelva grader i mitt rum. Kaninerna, som också bor i mitt rum, ligger och hyperventilerar så jag får släppa ut dom i rasthagen så fort jag gått upp.

Tänkte att jag inatt skulle låta dom sova ute men jag är så himla rädd… rädd att dom ska frysa eller att ngt läskigt djur ska bryta sig in i buren. Det är den första gången någonsin de spenderar natten utomhus…

Väderprognosen sa att det skulle vara 18 grader hela natten och i buren har dom ett hus som är fyllt med halm och hö, de har även en filt över buren som skyddar mot solen och vinden. botten är nedgrävd ca 50 cm så dom kan gräva som dom vill utan att komma ut.

Vågar jag lämna dom?

annaforsgren
0

Ja jag skulle våga lämna dom om det är en säker bur:)Det är nog bättre än att de riskerar att få värmeslag.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

gickan87
0

Är buren inbrottsäker så skulle jag låta mina vara ute :)

MVH Erika :)

Loverabbits
0

Några av mina kaniner går i uteburar som står direkt på marken nu på sommaren och då på natten stänger jag in dom i ett vind och vattentät hus då en gång tidigare blev en av våra kaniner ihjälskrämd av en räv.

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Salish
0

Jag har mina ute dygnet runt, det är inga problem nu när jag förstärkt buren med tjockare nät.

Bulba
0

Nätet på buren är sånt där hönsnät med grön plast  över, alltså lite större maskor…

Buren har tak och fyra väggar men lite springor finns lite här och där då den är lite sned (hemmabygge)

kaningodis
0

Kan du inte fixa lite säkrare burar/hagar som de kan bo dygnet runt i. Fryser lär de absolut inte göra, snarare tvärtom.

(Vad länge du får sova, i mitt rum så blir det varmt som i en bastu när solen går upp och börjar steka på. Har ingen AC och har aldrig haft så att sova på somrarna är inget jag kan göra Tungan ute)

Kastanjegårdens Kaniner

Emelie
0

Angående temperaturen så är det absolut ingen fara med den iallafall. Angående buren är svårt när jag inte sett den i verkligheten! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Bulba
0

#6 tanken är att jag i sommar ska förvandla vår lekstuga till ett permanent kaninboende Glad Uteburen ligger precis vid lekstugan så det är lätt att göra ett hål i väggen ut till hagen.

usch jag skulle aldrig överleva om jag inte kunde sova längre än till 9 varje dag Förvånad

Natten gick bra och de fick vara ute även i natt Skrattande