Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 2300 ggr
Linnet
0

Nerkylda ungar i hela buren

I går kväll hade min ena kanin fått ungar, det låg en i boet, en i kisslådan och 3 stycken utspridda i buren. Trodde först dom var döda men alla levde, men var väldigt nerkylda. Inte hade hon boat alls, nån liten hårtuss men det var allt. Tog in både mamma och ungar och plockade päls från henne. Nu på morgenen lever alla, men jag vet inte om hon kommer att ta hand om dom, så jag har väl inga stora förhoppningar om att dom kommer att klara sig. Konstigt ändå, det är hennes andra kull, förra gången hade hon också fött på fel ställe, men inte så här tokigt, tror jag fick plocka lite extra då med. Kanske inte ska avla mer med henne då, det är ju jättetrist när det blir så här.

Linnet
0

Nu på morgonen hittade jag tre ungar till i uteburen, två döda och en som konstigt nog levde efter en hel natt ensam utan nåt bo ute. Väldigt nerkyld, så det är väl inte mycket att hoppas på. Så det var totalt 8 ungar hon fick.

Flisans
0

Ush detta låter inge trevligt Gråter

Hur många ungar har hon kvar?

Klarade sig nån i första kullen??

Hoppas att de blir bättre iallafall.

Linnet
0

Sex lever, men tre av dom är fortfarande nerkylda, fast jag tror ingen kommer att klara sig, det blev väl konstigt när jag flyttade dom också.

Jo hon fick sju ungar i första kullen och sex klarade sig.

Johanna-Larsson
0

Du får skriva hur det går med dom små stackrarna .

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Valkyrie
0

Nej vilken otur du har, hoppas verkligen!

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Flisans
0

#3 Ush då!

Se du bara till o värm upp dom små mot din egen hud o håll kollen på henne o ungarna.

Min första kull iår va oxå lite jobbig de första dagarna.

Jag hittade då kalla ungar utspridda i buren o värmde upp dom mot mitt bröst o sen la dom i boet igen.

Alla ungar (8 st) klarade sig ett tag vid ca 3 veckor fick jag ta bort en liten stackare som inte växte som den skulle.Men de andra 7 mår toppen idag :)

Så ha is i magen o ge dig inte, värm upp dom o lägg tillbaka dom.

Mer än så vet jag inte om jag själv hade gjort.

Lycka till!

bellamollylovee
0

Skriver för att veta hur det går för dom :)

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Linnet
0

Fortfarande lever alla 6, men fyra av dom är alldeles för kalla, två känns ganska normala i temperatur. Inte vet jag ännu om hon ens kommer att mata dom heller, men vi får se, det finns inte så mycket att göra, jo värma dom då möjligtvis.

DEMNJA
0

Har du någon vetekudde? När jag hittar nerkylda ungar utanför boet värmer jag vetekudde i micron och lägger dem på den med fleecefilt över som en liten grotta. Tar itne lång stund innan de är hyffsat varma igen och kan läggas tillbaka i boet hos syskonen. Värma mot sin egen hud tycker jag funkar rätt dåligt.

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

[Emmla]
0

oj hoppas de klarar sig! jag sätter ett märke för att se hur det går

jojjolojj
0

Hoppas de klarar sig!

Linnet
1

Nu har vi värmt dom fyra kalla med värmedyna och lagt tillbaka dom till dom två ungarna som är varma, så få se hur det går. Men ett par stycken är också väldigt minismå eftersom det var 8 ungar i kullen.

Lite läskigt för dom började låta konstigt och gapade och nästan så dom kippade efter andan när dom började bli varma.

Kom ihåg lite fel angående hennes första kull, hon boade precis där hon skulle, så det är ju jättekonstigt att hon gjorde så här nu då.

Linnet
0

#9 Hade ju hoppats på en till fin kull mellan Milla och Max, men vi får se hur det går.

Kassy
0

# 13 Har du ingen bild på ungarna?

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Linnet
0

#14 Nej det är ju inte så mycket att fota.

DOm som vi värmde upp är ny lika iskalla igen, så dom kommer nog inte att klara sig, möjligen då dom två andra bara hon ger dom mat.

Clariiz
0

#12; De kanske tyckte att det blev lite för varmt?

Hon borde ha matat dem någon gång ifall de fortfarande lever. Hur ser de ut?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Linnet
0

#16 Ser inte ut så i alla fall, dom ser inte matade ut, men dom är nu ungefär ett dygn gamla.

myolivia
0

lämnar ett avtryck.

Linnet
0

Går inte alls bra, två av ungarna döda, dom andra alldeles nerkylda, får nog avliva dom, för det är ingen chans att dom kommer att klara sig. Dom har inte blivit matade eller så orkar dom inte äta. Trist! Det verkar hända varje år, i fjol fick vi också en hel kull som dog.

Flisans
0

#19 ush va trist :(

[Djurlinnea]
0

Usch,vad tråkigt :(

Clariiz
0

Usch vad trist :/

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Qepta
0

Vad tråkigt!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Linnet
0

Alla ungar är döda, men i dag föddes en kull med 6 ungar. Hyfsat bra bo, men en av ungarna hade kravlat sig ut från boet och var lite nerkyld, men alla andra var varma, så jag la tillbaka den med syskonen, få se om det går bra med den.

Johanna-Larsson
0

#24 Synd :/ Men lycka till med den nya kullen då!

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

[Emmla]
0

Säger som #25, Lycka till med nästa:)

Linnet
0

Jo då alla mår bra, det kom en till kull samma dag med sju ungar och även dom lever och mår bra.

[Emmla]
0

super!