BLÅ dvärgvädurs hona sökes
Hej!
Söker en blå (gärna mantel) dvärgvädurs hona att köpa. Är det någon som vet någon seriös uppfödare där man kan boka upp sig i kommande kull? Vi bor i Kungsbacka så gärna i den trakten (Göteborg + Halland)
Tacksam för svar!
Min kanin får en kull om en vecka, dock säljs de bara med h-bevis och finns i östergötland, men transport brukar kunna ordna sig.
Vad kul! Har du någon hemsida som man kan titta på? Hur brukar transpotenrna gå till? Skulle du kunna tänka dig att sälja en till mig om vi hittar en bra lösning på transport problemet?
MVH Maria
http://www.freewebs.com/bunnygarden/
Om ingen av oss ska bila så finns det andra som gör det för en liten summa, men somsagt inte säkert att kullen fungerar, hör av mig om en vecka!
Åh…tack1 Vad roligt. Jag hoppas verkligen att det blir ngt. Är de helt blå eller med någon teckning eller andra inslag (vad du vet nu innan då..)
MVH Maria
Jag tror de flesta kommer bli blå, men svart och mantelteckning är inte omöjligt heller då det finns i generna
#5 En förälder måste vara manteltecknad om det skall bli manteltecknade ungar.
#6 aha oj, men då blir det blå ev. svart då =)
4 blå ungar som är en vecka nu! =) Vi kan ju kolla på djurtransport här på iFokus o se om det finns nån som ska ner dit.
Vi har parat vår dvv, kommer bli renrasiga ungar med stamtavla. Blå och blå mantel :)
#8, har även kollat upp nu så att transport löser sig :)